Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
En smula fräckt av matte att plocka öronen när man sover i godan ro :cautious:

58443254_2765903420093773_6548815929344524288_n.jpg


Fast till mitt försvar så var hon faktiskt vaken när jag började plocka dem, men slocknade som ett ljus och sov sig igenom båda öronen :D
 
28707

Skrutthunden och jag har varit Nordnorge och Kirunafjällen och njutit av snön. Alltså, det är sån skillnad ❤️ Vi har både turat uppför (lös hund) och han har fått dra lite. Nöjd och glad hund, inget ont.
Vi har dessutom bott med en annan hanhund vilket gått bättre än väntat, Surgubbe flög på honom mycket halvhjärtat några gånger men gick lätt att avstyra. Så förutom fysiken har vi även tränat på att matte får hälsa på och gulla med andra hundar. Dom hade skitkul med varandra på fjället, matchade väldigt bra i lek.
Älskar Skrällis, älskar fjäll :love:
 
Kom just in efter en promenad, vi har 17 grader i skuggan och det var tur att jag kollade termometern först och inte tog fleecetröjan som jag hade tänkt :rofl: Hundarna stannade och badade lite i en bäck, det såg så skönt ut att jag var sugen på att joina dom! Inte van vid sån här värme redan nu direkt..kanske får gå ut och lägga mig i snön :laugh:
 
Vi har nästan trampat på huggormar två dagar i rad nu. Ungarna ligger och trycker på grusvägarna, de ligger verkligen helt blickstilla och är väldigt svåra att se mot brun/grå spräcklig mark. Nyss hann jag precis dra undan Asni innan hon nosade på den :nailbiting:

Så var försiktiga nu när ni är ute!
 
Pysslingen var äntligen med i Jordbro igen och sprang efter släpharen. Han saknar tryck och när han tappade harkontakten slutade han springa. Han är äldre och tyngre. Men han höll linjen (vilket han inte borde göra så om knäna fortfarande spökar). Och ffa: han tyckte att det var kul. :love:

Kommer inget surt efter, så kanske vi kan vara med på lure coursing-träningar längre fram. Tävla känns som en för stor risk för för lite extra.

Som bonus fick matte se en varghund springa
 
Vi har nästan trampat på huggormar två dagar i rad nu. Ungarna ligger och trycker på grusvägarna, de ligger verkligen helt blickstilla och är väldigt svåra att se mot brun/grå spräcklig mark. Nyss hann jag precis dra undan Asni innan hon nosade på den :nailbiting:

Så var försiktiga nu när ni är ute!

Jag såg den första redan för nån månad sen. Dock platt på vår grusväg.
 
Här brukar det vara en del orm och jag har hållt ögonen öppna i någon månad men inte sett någon.
 
Slutade tidigt idag och det är underbart väder ute, så Frej och jag gick ut klockan ett och var ute i över tre timmar. Frej gick direkt och lade sig när vi kom in, drack bara lite först. Det är inte ofta som han verkar direkt trött efter en promenad, men den här tog helt uppenbart på krafterna :p.
 
Slutade tidigt idag och det är underbart väder ute, så Frej och jag gick ut klockan ett och var ute i över tre timmar. Frej gick direkt och lade sig när vi kom in, drack bara lite först. Det är inte ofta som han verkar direkt trött efter en promenad, men den här tog helt uppenbart på krafterna :p.

Tydligen var han inte tröttare än att det räckte med 20 minuters vila :cautious:. Men det är okej :D.
 
Så skönt att det inte är några problem att ge Asni sin antibiotika. Trots att hon förstår att hon ska få en tablett intryckt i käften så kommer hon så glatt så och sväljer utan problem.

Jag minns ju Milla, det var ju halvt omöjligt att få i henne medicin. Så är väldigt tacksam att Asni är så samarbetsvillig när det kommer till sånt :p
 
Så skönt att det inte är några problem att ge Asni sin antibiotika. Trots att hon förstår att hon ska få en tablett intryckt i käften så kommer hon så glatt så och sväljer utan problem.

Jag minns ju Milla, det var ju halvt omöjligt att få i henne medicin. Så är väldigt tacksam att Asni är så samarbetsvillig när det kommer till sånt :p

Här tar hundarna förgivet att allt som kommer ur handen är godis/mat. De märker ingen skillnad på tabletter eller en köttbit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
779
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 134
Senast: geting
·
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 659
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 232
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp