Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man undrar vad hunden ligger och sträcker sig efter under platsliggningen :wtf:. (den var död)

29964
 
Ytterligare en person i samma sammanhang menar att är det över 20 grader så räcker 20 min promenad åt gången gott och väl 😂😂
:rofl: Gud Ville skulle bli helt odräglig om jag skulle hålla på så. Idag var vi ute en timme på ett ställe nästan helt utan skugga. Han var dessutom rätt uppvarvad eftersom hans kompis var med och gick också och de tog varje chans de fick till att leka. :cautious: Men vatten att dricka och sen fick de ligga i en varsin bil i skuggan när vi åkte till fiket så var de redo för mer äventyr! :D
 
Hundarna har varit ute precis hela dagen, halta-lotta i lina fäst i äppelträdet och han har skött sig toppen! Bara legat och chillat och strosat runt trädet, fick säga åt de andra två att inte försöka leka med honom nån gång bara. Skönt att han också kan få vara ute även om han inte får vara lös. De var så trötta på kvällen när vi gick in, helt utslagna :p
 
Vi är just hemkomna efter att ha spenderat natten i Tivedens nationalpark. Framför allt Athos är sliten nu. Han har burit på sin klövjeväska och lärt sig manövrera den. Dag två så skrapade han inte i varenda träd han gick förbi i alla fall :p
Men jag måste verkligen ta mig i kragen och lära honom att varva ner och vila när vi är utomhus. Det går ju framåt och han är mycket bättre på det. Men det känns som en otroligt lång väg kvar tills han självmant kan lägga sig ned och vila.
60509602_297697751169887_8628459713465833905_n.jpg
 
Heh, bestämde mig lite snabbt för att jag vill ha hundvakt till damerna på fredag ändå, för då ska jag på AW med jobbet och det vore onekligen skönt att slippa tänka på hur länge jag kan vara hemifrån osv. Kollade runt lite på fb och nu har en bekanting sagt att damerna kan vara hos henne - om det går bra med hennes katter.

Alltså. Damerna har bott med katt förut utan problem, och på mitt förra jobb fanns stallkatt som de hälsade på utan konstigheter. Meeen det var länge sedan nu och de har aldrig träffat katt när jag inte varit med. Vi har i alla fall sagt nu att vi ska ses hemma hos henne för att testa. Kan bli intressant...

Så jäkla dumt. I vanliga fall är morsans partner hundvakt om jag behöver det på helger. Men just precis den kommande helgen är han upptagen med sitt jobb, så då går det inte :grin:
 
Vi är just hemkomna efter att ha spenderat natten i Tivedens nationalpark. Framför allt Athos är sliten nu. Han har burit på sin klövjeväska och lärt sig manövrera den. Dag två så skrapade han inte i varenda träd han gick förbi i alla fall :p
Men jag måste verkligen ta mig i kragen och lära honom att varva ner och vila när vi är utomhus. Det går ju framåt och han är mycket bättre på det. Men det känns som en otroligt lång väg kvar tills han självmant kan lägga sig ned och vila.
60509602_297697751169887_8628459713465833905_n.jpg

Vilken snygg väska! Vart kommer den ifrån?
 
Agilitytävlingar hela helgen, i lördags så skötte sig minstingen Nano super-bra även om de diskade sig i bägge loppen (husse fick springa med alla hundar), Nessie kom på 5:e plats av 20 hundar i ena loppet och 13:e i andra. På söndagen tävlade Nike och kom på två 2:a platser och hade nos på förstaplatsen men det regnade och husse hade helt plana skor han försökte ta sig fram i så tiden blev inte så bra som den hade kunnat bli.
Idag var det hundsimmet för vovvarna, både Nike och Nessie hoppar numera i frivilligt medans Nano fortfarande behöver lite övertalning. Imorgon ska jag åka och göra BPH med Nano, få se hur det går..
 
Arg! Blivit anklagad för att ha samma ”retorik som SD” när jag starkt avrådde från import av gatuhundar med hänsyn till vad Jordbruksverket, länsstyrelsen och SVA skriver om gatuhundar. Detta på en hundgrupper på FB och då inte bara av en i gruppen utan även indirekt av admin i gruppen. Blir både arg och tar illa vid mig då jag verkligen inte gillar SD eller på något sätt står för deras idéer. Gatuhundar kan absolut inte jämföras med människor och därtill finns det etiska problem sett till hundarnas perspektiv enl mig :mad::mad::mad:
 
Arg! Blivit anklagad för att ha samma ”retorik som SD” när jag starkt avrådde från import av gatuhundar med hänsyn till vad Jordbruksverket, länsstyrelsen och SVA skriver om gatuhundar. Detta på en hundgrupper på FB och då inte bara av en i gruppen utan även indirekt av admin i gruppen. Blir både arg och tar illa vid mig då jag verkligen inte gillar SD eller på något sätt står för deras idéer. Gatuhundar kan absolut inte jämföras med människor och därtill finns det etiska problem sett till hundarnas perspektiv enl mig :mad::mad::mad:
Såg det. Håller med dig, både pga smittorisker men även med tanke på vilken stress hundarna utsätts för med resor mm. Men det är nästan som en ideologi i den gruppen, att det alltid är rätt med rescuehundar, tyvärr.
 
Såg det. Håller med dig, både pga smittorisker men även med tanke på vilken stress hundarna utsätts för med resor mm. Men det är nästan som en ideologi i den gruppen, att det alltid är rätt med rescuehundar, tyvärr.
Ja, tycker att den gruppen har blivit allt märkligare mycket med hänsyn till synen på rescuhundar och att rescuehundar alltid är det rätta. Blir en mkt knepig stämning i gruppen av det enligt mig i och med att man inte får säga något emot rescuhundar. Att det kan finnas negativa aspekter för hundarna med ”adoption” (stress etc.) får i princip inte heller sägas känns det som.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
781
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: geting
·
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 667
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 232
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp