Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hostar han så är det säkert rätt! :) Floki har autoimmun sjukdom men dom ville ha det till lunginflammation varje gång vi kommer in trots att han inte hostar.
Just det ja, jag misstänker fortfarande att Tripp kan ha det också. Två vintrar i rad nu har han haft ont i magen och ingen har hittat vad som varit fel. Får han det igen i vinter vet jag ju vad jag ska insistera på vad de ska kolla upp!
 
Just det ja, jag misstänker fortfarande att Tripp kan ha det också. Två vintrar i rad nu har han haft ont i magen och ingen har hittat vad som varit fel. Får han det igen i vinter vet jag ju vad jag ska insistera på vad de ska kolla upp!

Kan vara så att han växt ifrån det nu med! Flokis släktingar verkar alla bli bättre när dom blir äldre. :)
 
Och nu har jag mailat om att hjälpa till med rasmonter på stora sthlm-utställningen. Tydligen ska det vara en salukimonter där i år och flera vänner har sagt att de tycker att jag behövs där. Vi får väl se om de ansvariga vill ha med mig eller inte :p

De är galna om de inte vill ha dig. Nördig på rasen och anser att de ska användas plus att du har två hundar som har tävlat :up: Kan inte bli bättre :)
 
Startade dagen idag med att åka tidigt till Strömsholm akut med Corinne. Corinne föll igår baklänges från soffan rakt in i soffbordet med nacken.
Kollade såklart igenom henne igår utan några reaktioner, men under natten började hon pipa och skrika periodvis så det var bara att fara till Ströms.
Summan av kardemumman hade vi tur, inga frakturer men tack vare hennes extrema smärtor ligger hon kvar och får ev åka hem imorgon om smärtan lägger sig lite.
Denna hund har bokstavligen 9 liv och gör mig orolig 24/7 bara för hon har så mycket otur.:crazy:
 
Startade dagen idag med att åka tidigt till Strömsholm akut med Corinne. Corinne föll igår baklänges från soffan rakt in i soffbordet med nacken.
Kollade såklart igenom henne igår utan några reaktioner, men under natten började hon pipa och skrika periodvis så det var bara att fara till Ströms.
Summan av kardemumman hade vi tur, inga frakturer men tack vare hennes extrema smärtor ligger hon kvar och får ev åka hem imorgon om smärtan lägger sig lite.
Denna hund har bokstavligen 9 liv och gör mig orolig 24/7 bara för hon har så mycket otur.:crazy:

Åh stackaren :cry: Vi håller tummar, tår och tassar :)
 
Hunden gnager lite sömnigt på någon oxstrupe han tidigare gömt och nu hittat. Helt utslagen var han ikväll, vi skulle ta en utflykt med buss + några km promenad. Vi kom vilse. Turen blev något längre. Trött men nöjd valp, jag och husse likaså.
Lita inte på google maps. Eller mig för den delen :o:angel: (nästa gång får sambon sköta planeringen).
 
Och nu har jag mailat om att hjälpa till med rasmonter på stora sthlm-utställningen. Tydligen ska det vara en salukimonter där i år och flera vänner har sagt att de tycker att jag behövs där. Vi får väl se om de ansvariga vill ha med mig eller inte :p

Åh! Det vore helt sinnes om de säger nej till dig! Då måste jag se till att kika förbi om det blir så!
 
Vi har tävlat Rallylydnad fortsättningsklass idag och fick kvalificerat resultat så nu har vi titeln :D. Maken är på agility tävling med lill-fisen och har körr ett lopp, hon var tydligen lite seg och väldigt ofokuserad men jag hoppas att det går bättre i de två loppen som är kvar.

IMG_20190921_104119.jpg
 
Plötsligt så händer det!! Maken och Nano (vår mas) kom äntligen runt ett officiellt agility-lopp (de här är fjärde gången de tävlar officiellt) och fick vinst och pinne :banana:. Tänk om det äntligen skulle börja lossna lite för dem, Nano är tekniskt super-duktig men har tre-sekunders fokus och är väldigt lättstörd så de har åkt runt på blåbärstävlingar hela sommaren bara för att miljöträna :). Så himla glad för dem!
 
Jag sitter och tittar på hundarna och är riktigt glad :) Har ju min uppfödning Stina här i helgen (2 år och Skalmans lillasyster). Stina är likt sin mor en rätt bitchig tik och är inte alltid lätt få ihop med främmande tikar. Min gammeltant och hon har haft små duster tidigare under Stinas toårstid, men där är allt lugnt nu. Nu kom det då dock en valp hit....en tik.

Första gången Stina kom hit och upptäckte det var en valp här så blev hon ett raggresande muttrande piggsvin och ville gärna trycka till den lille saken (vilket hon då inte fick). Sen dess har hon varit här några få gånger och vi har även tagit några promenader. Så pass att det känts lugnt och inte bråkigt. Så kom då denna helg då Stina skulle vara här fre-mån. :p Lördag morgon såg ut så här.....Stina vs valpen Petra :love:
Ursäkta morgonstökig säng, men jag går fortfarande i typ morgonrock här och dricker kaffe och försöker vakna ;)
 
Idag har vi haft en rätt trevlig dag, men vi har varit osams en del :cautious:. Ute på långpromenaden tränade vi några övningar från inkallningskursen och det gick fint. Frej fick också kuta som en galning med sin bästa hundkompis. Hoppade även över honom... :cautious:.

Sedan igår har vi gått in för träning med eltandborste. Har kommit så långt att jag får sätta igång eltandborsten och hålla runt nosen samtidigt så jag tänkte att jag skulle prova att få in borsten (avstängd) mot en tand också. Det tänkte inte Frej. Jag envisades och Frej blev irriterad och började tugga på mig. Först lite mindre hårt, men när jag inte gav honom utrymme direkt så bet han hårdare och jag tror verkligen att han sa "det får för fasen räcka nu! Hör du inte vad jag säger?!" Får göra om och rätt och lagom imorgon 🙈. Men jag undrar om jag någonsin kommer lyckas med företaget...

Sedan har vi varit osams om hur högt och hur mycket man får skälla, och oense om ifall människor som kommer gående i mörkret äter hundar och ska jagas bort eller inte. Vi längtar tills ljuset kommer tillbaka :D.

Trots att vi blev snuvade på kurs i helgen och att vi som nämnts varit lite osams, har vi ändå haft det ganska bra. Och Frej har lärt sig sitta fint/kanin 😀.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 188
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 973
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 420
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp