Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Simning på schemat för Ebba idag. Sista gången med instruktör så i fortsättningen blir det frisim själva. Tanken är att simma en gång varannan vecka fram till i sommar iaf. 👌😊Hon är så jäkla duktig på det alltså. Fick testa Jet Stream idag så nu är det en väldigt trött hund som ligger i soffan och drömmer. 🥰
 
Nu blev jag tvungen att kolla på regelrevideringen i rallylydnad och jag tycker nog att de nya föreslagna momenten (både i de nuvarande klasserna samt nya expertklassen) verkar riktigt roliga! En del var definitivt utmanande men på det hela taget riktigt roliga!

Om jag läste förslaget rätt så tas championatet fortfarande i mästarklass, inte i expertklass.

Men jag kan förstå att det kanske inte tilltalar alla.

Gillade att man föreslår att tillåta sele i nybörjarklass, istället för bara halsband, jag vet många som önskar att det gällde redan nu.
 
Helt sjukt att det mitten av januari och jag var ute och cyklade Nessie och Nano en vända idag, barmark, gröna fält och fem plus nu på kvällen.
Imorgon blir det agilityträning och på lördag är det rallylydnads tävling för Nessie och Nano.
Har tränat kamplekar idag med Qila och olika positioner samt kliva i en låda, fantastiskt duktig är hon 💕.

IMG_20200116_173600.jpg
 
Nu blev jag tvungen att kolla på regelrevideringen i rallylydnad och jag tycker nog att de nya föreslagna momenten (både i de nuvarande klasserna samt nya expertklassen) verkar riktigt roliga! En del var definitivt utmanande men på det hela taget riktigt roliga!

Om jag läste förslaget rätt så tas championatet fortfarande i mästarklass, inte i expertklass.

Men jag kan förstå att det kanske inte tilltalar alla.

Gillade att man föreslår att tillåta sele i nybörjarklass, istället för bara halsband, jag vet många som önskar att det gällde redan nu.
Jag tyckte också det såg bra ut.
 
En vecka in i löpet kan jag konstatera att jag har en storblödare. Byter trosskydd efter varje promenad och de är alltid fulla. Ibland behöver jag byta oftare. Och det där som man läser på alla hund- och veterinärsidor om ”några droppar på golvet”, det appliceras inte på min hund :meh:
Och hon är ju ändå en relativt liten hund. Trött är hon också. Och mammig.

Idag ska vi till veterinären och se så att allt står rätt till. Hon har nämligen också en knöl i halsen och jag tycker att hon luktar äckligt. Färskt blod ska inte lukta illa i min bok.
 
Det var många år sedan jag hade ”smådjur” sist, har bara haft häst senaste decenniet. Helvete vad dyrt det har blivit att gå till veterinären med hund! :eek:
 
Det var många år sedan jag hade ”smådjur” sist, har bara haft häst senaste decenniet. Helvete vad dyrt det har blivit att gå till veterinären med hund! :eek:
Japp, det är dyrt. Gäller att ha en bra försäkring (gäller att man kollar villkoren) samt även, om möjligt, en buffert.
 
Japp, det är dyrt. Gäller att ha en bra försäkring (gäller att man kollar villkoren) samt även, om möjligt, en buffert.

Jag har båda så det var inget problem så sett, men höll på att dö av chock när hon sa summan. 2000kr för ett besök på mindre än 10min där det enda vet. gjorde var att ta temp och ett litet bakterieprov.
 
För mindre rutin undersökningar tror jag man kommer ner en del i pris av att gå till mindre veterinär "mottagningar" än de större djursjukhuset.

Jag var hos Distriktsveterinärerna, som har en klinik för smådjur i min stad. På en bokad tid, ej akut.
 
En vecka in i löpet kan jag konstatera att jag har en storblödare. Byter trosskydd efter varje promenad och de är alltid fulla. Ibland behöver jag byta oftare. Och det där som man läser på alla hund- och veterinärsidor om ”några droppar på golvet”, det appliceras inte på min hund :meh:
Och hon är ju ändå en relativt liten hund. Trött är hon också. Och mammig.

Idag ska vi till veterinären och se så att allt står rätt till. Hon har nämligen också en knöl i halsen och jag tycker att hon luktar äckligt. Färskt blod ska inte lukta illa i min bok.

Min ena blödde också satan men den andra betydligt mindre.
Tycker alltid löp luktar illa, det är inte bara blod utan även livmoderslemhinna som kommer ut.
 
Min ena blöder mycket och länge men luktar nästan ingenting. Den andra blöder lite och bara några få dagar men hon stinker järn! Jag behöver inte ens kolla henne för jag känner direkt på lukten om hon har börjat löpa. 😛
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 769
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 655
Senast: Tuggben
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
24
· Visningar
1 802
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 694
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp