Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gav storsint bort en klicker till en dam här i småstaden idag, och hon hörde nu i eftermiddags av sig med ett: "I loved your wee old lady, the Jack Russell but forgive me can you spell the other dogs breed you have? The untrainable one ;)"

Shiban ska hädanefter bli benämnd som "the untrainable one!" i byn! :laugh:
 
Tack, sitter i telefonkö hos Polisen nu, plats 17 :( Ska försöka få skjuts till veterinären också, verkar ha gått bra, tack och lov.

Edit: Får skjuts till veterinären av Pappa ❤
Har varit inne hos veterinären nu och det var ingen rolig upplevelse. Blev idiotförklarad av veterinären för att jag valde att åka in eftersom att det "hade gått bra". Jag var inte heller helt bekväm med hur hen hanterade min hund. Hen kunde i alla fall inte hitta något sår och han var inte halt så vi blir hemskickade.

Polisen tog emot min anmälan och skickar även det vidare till länsstyrelsen. Det gjorde mig lite gladare.
 
Har varit inne hos veterinären nu och det var ingen rolig upplevelse. Blev idiotförklarad av veterinären för att jag valde att åka in eftersom att det "hade gått bra". Jag var inte heller helt bekväm med hur hen hanterade min hund. Hen kunde i alla fall inte hitta något sår och han var inte halt så vi blir hemskickade.

Polisen tog emot min anmälan och skickar även det vidare till länsstyrelsen. Det gjorde mig lite gladare.

Vilken pajveterinär - jag tycker att det är självklart att åka in för en genomkoll om hundar rykt ihop rejält! Du ska absolut inte känna att du överdramatiserade på något vis. Även om det inte blir sår kan de ju bli rejäla blåmärken och slitskador.
När min tant blev påhoppad senast blev hon omruskad rätt rejält och dagen efter var hon jättesvullen över nacke och rygg där den andra hunden slitit upp huden. Självklart var hon väldigt öm och självklart hade veterinären skrivit ut lindrigt smärtstillande som jag kunde ge henne.

Heja polisen och heja dig!
 
Har varit inne hos veterinären nu och det var ingen rolig upplevelse. Blev idiotförklarad av veterinären för att jag valde att åka in eftersom att det "hade gått bra". Jag var inte heller helt bekväm med hur hen hanterade min hund. Hen kunde i alla fall inte hitta något sår och han var inte halt så vi blir hemskickade.

Polisen tog emot min anmälan och skickar även det vidare till länsstyrelsen. Det gjorde mig lite gladare.
Men herregud! :eek: Jag är ledsen att du och hunden blev behandlade så. Skönt ändå att han verkar ha klarat sig bra och nu har du dokumenterat att du iaf har åkt in, kan ibland behövas vid polisanmälan osv.
 
Jag har precis haft jätteroligt med hundarna. Det började med att Ebrah var busig efter en promenad. Aysu såg ut som att hon ville något, men hon var ointresserad av Ebrahs leksaker. Jag hittade en gosekanin som dög och därefter en mjuk boll. Den fick fart på båda damerna och plötsligt var det väldigt livat här!

För att inte riva lägenheten bytte jag ut leksaker mot godis och tänkte köra några enkla tricks, men båda ville vara med samtidigt så det slutade med att jag tränade båda samtidigt :p Sitt och stå var ju enkelt. Knepigare var fotgående med en hund på varje sida om mig, med stopp, sitt-stå, snurra och några vändningar. Efter en liten stund verkade de fatta grejen. Någon dag måste jag testa det där utomhus där det är bättre utrymme!
 
Hjälp! Jag har precis skickat ett mail till en uppfödare 😱 Tycker det känns så konstigt när man ska ta första kontakten. Liksom försöka få till ett bra brev utan att berätta hela sin livshistoria och sånt som kanske är onödigt. Jaja vi får se. Förhopningsvis så får jag ju något svar iaf 😆
 
Nike har varit väldigt slickig där bak och jag funderade på om man borde ta kontakt med veterinär men har liksom i övrigt varit pigg. Nu har hon börjat vara kinkig med maten och är på och humpar på de andra hundarna så det väl löp på G :meh:. Det väl bara fyra månader sen hon var i löp sist och det var ovanligt lättsamt så det var väl för bra för att vara sant 😣.
Husse har varit iväg och tränat Nike och Nano i agility idag, jag har mest vilat och sen städat hemma. Lite klickerträning med valpen också. Jobbar inatt och imorgon natt sen är jag långledig.

Nessie och Qila
IMG_20191206_171815.jpg
 
Den här lilla gölliga är numera en klass 3 hund i agility tillsammans med husse efter att ha tagit sin sista pinne i HO2 med en klassvinst 😍

F9986B0A-8979-4495-BB7A-D1C9DE3F38CC.jpeg


Certpoäng i elitspår, uppflyttad till elitskydd, KORAD, LP2 och nu uppe i högsta klassen i agility. Duktig liten tös 😍!
 
Tränade lite fot gående på både höger och vänster sida idag med Nessie. Varit ute på en egen liten runda med Qila också.
Imorgon ska jag till klubben och träna htm med Nessie och tar antagligen med Nano också 😁. Har bokat in en privatlektion i vallning också den 17:e, ska bli spännande!

Valpbild:
IMG_20191206_171601.jpg
 
Egentligen inte hundrelaterat - fast lite då detta innebär en roligare vardag för mina kortbeningar :D
Är så jäkla glad :love: Var hos fysion hos ortopedkirurgen i torsdags där jag fick min knäprotes inopererad. Alltså det har bara gått 8 veckor och jag har redan så full rörlighet i knät som jag kan få - jag har jobbar bra med mina övningar. Jag har troligtvis gått mycket mer än man borde, men samtidigt tränat lite i skog och backar sista veckorna och det har gett resultat och samtidigt väldigt glada hundar :)
Jag trodde hunderiet skulle bli väldigt tråkigt och gå på lågfart hela vintern typ då det tar upp till 1 år innan allt är läkt (och jag fick lite bassning av fysion här med det som påminnelse, främst som jag försökt kunna böja knät mer än vad som tydligen kommer gå....ops :eek:). Lite ont ibland kvällstid om jag gått längre på främst asfalt, men är uppe i hundpromenader på mellan 7-9 km per dag delat på 3 gånger. Två längre och en kortis mitt på dagen. Inom kort ska jag utöka från elljusspåret till "riktiga" skogen och det kommer bli underbart - både för hundarna och mig och att komma tillbaka till vardagen igen, som kommer bli bättre än på flera år :banana:
Nu väntar träning med gummiband och stärka musklerna ännu mer, men jag är ärligt övertygad om att det är just hundarna som fått mig tillbaka så här galet snabbt på banan igen med just lek där jag sitter på golvet (och fått böja och sträcka benet allt eftersom galningarna studsar på och över mig) på golvet och utevistelserna :heart
Det är sååå galet skönt att kunna gå igen utan smärta, haltande och dessutom fått ett rakt ben igen :bow:
 
Den här lilla gölliga är numera en klass 3 hund i agility tillsammans med husse efter att ha tagit sin sista pinne i HO2 med en klassvinst 😍

Visa bifogad fil 41235

Certpoäng i elitspår, uppflyttad till
elitskydd, KORAD, LP2 och nu uppe i högsta klassen i agility. Duktig liten tös 😍!
Så jädra tuff fröken den där verkar vara! 😍 Grattis till Pu och er!
 
Så himla duktiga, både du, maken och framförallt Pu! 😍
Så jädra tuff fröken den där verkar vara! 😍 Grattis till Pu och er!

Hon har verkligen gett både mig och maken nya upplevelser och utvecklingar inom träning och tävling :) ! Min första skyddshund och hans första brukstävlingshund.

Tycker fortfarande det är så roligt att hans allra första brukstävling någonsin fick bli en start i elitklass :D!
 
Hon har verkligen gett både mig och maken nya upplevelser och utvecklingar inom träning och tävling :) ! Min första skyddshund och hans första brukstävlingshund.

Tycker fortfarande det är så roligt att hans allra första brukstävling någonsin fick bli en start i elitklass :D!

Haha, det är rätt häftigt 😁😁
 
Har varit inne hos veterinären nu och det var ingen rolig upplevelse. Blev idiotförklarad av veterinären för att jag valde att åka in eftersom att det "hade gått bra". Jag var inte heller helt bekväm med hur hen hanterade min hund. Hen kunde i alla fall inte hitta något sår och han var inte halt så vi blir hemskickade.

Polisen tog emot min anmälan och skickar även det vidare till länsstyrelsen. Det gjorde mig lite gladare.
Fy vad kasst. Hade min hund blivit påhoppad hade jag absolut åkt in för att checka igenom henne. De kan ju få blåmärken och bli öm i kroppen ändå. :down:
 
Lilla malleloppan flyttade igår :cry: hon bor nu hos sin pappa, ledsamt men samtidigt så känns det bra att hon flyttade just dit. Har inte träffat pappan tidigare, men kunde konstatera att hon ärvt både öron, nos och tassar av honom :D Lilla loppan, hon var så glad över att nya människor ville prata med just henne och hoppade glatt in i ny bil och bur utan att blinka. Saknad som tusan, men nu ska hon äntligen få jobba mer - det kommer hon gilla:heart
3D40C6F2-7B53-4961-AFD1-F1DC2B4B2499.jpeg
 
Lilla malleloppan flyttade igår :cry: hon bor nu hos sin pappa, ledsamt men samtidigt så känns det bra att hon flyttade just dit. Har inte träffat pappan tidigare, men kunde konstatera att hon ärvt både öron, nos och tassar av honom :D Lilla loppan, hon var så glad över att nya människor ville prata med just henne och hoppade glatt in i ny bil och bur utan att blinka. Saknad som tusan, men nu ska hon äntligen få jobba mer - det kommer hon gilla:heartVisa bifogad fil 41337

❤️❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 636
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 652
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 653
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 297
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp