Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det något tokigt med Marvin...

Från ingenstans började han kissa massor! Färg- och luktlöst, och så fort han blivit klar gick han bara några steg innan han satte sig och kissade igen :( När han gjort så några gånger och det liksom inte verkade sluta så åkte vi till veterinären (jag hade visst ingen is i magen alls idag :o) där vi blev lite lugnade med att vi kan avvakta så länge han mår bra annars. Så vi åkte hem igen, och då kissade han efter en stund och bara en gång. Nu har det gått över helt.

IMG_20200309_215002899.jpg


Vad jag vet hade han inte druckit onormalt mycket innan, men det hade han väl förmodligen då... Han är som vanligt i övrigt så jag hoppas att det bara var en engångshändelse!
 
Kan hundar börja dricka jätte mycket av Rimadyl?

Vilja har börjat dricka sjukt mycket och kan knappt hålla sig 3 timmar innan hon måste kissa. Hon har varit rumsren sedan 3 månader tillbaka.

Hennes psyke har också tagit stor stryck av det som hänt och nu vägrar hon vara nära mig. Utan så fort hon ser mig eller om jag ropar så gömmer hon sig. Kissade ner sig igår när jag kom hem. Tror hon förknippar mig med smärta eller obehag efter alla veterinär besök.
Har alltid vetat att hennes psyke varit vekt och att hon har väldigt lätt för att fly.

Men detta tar hårt på mig 😔.
 
Kan hundar börja dricka jätte mycket av Rimadyl?

Vilja har börjat dricka sjukt mycket och kan knappt hålla sig 3 timmar innan hon måste kissa. Hon har varit rumsren sedan 3 månader tillbaka.

Hennes psyke har också tagit stor stryck av det som hänt och nu vägrar hon vara nära mig. Utan så fort hon ser mig eller om jag ropar så gömmer hon sig. Kissade ner sig igår när jag kom hem. Tror hon förknippar mig med smärta eller obehag efter alla veterinär besök.
Har alltid vetat att hennes psyke varit vekt och att hon har väldigt lätt för att fly.

Men detta tar hårt på mig 😔.
Nej det gör dom inte.
Däremot kan Rimadyl orsaka både lever- och njurskada och det i sin tur ger symtom som ökad törst och urinering. Det är ovanligt men förekommer. Har hon några andra symtom? Kräkning, diarré? Nedsatt allmäntillstånd? Nedsatt aptit? Smärta?
 
Nej det gör dom inte.
Däremot kan Rimadyl orsaka både lever- och njurskada och det i sin tur ger symtom som ökad törst och urinering. Det är ovanligt men förekommer. Har hon några andra symtom? Kräkning, diarré? Nedsatt allmäntillstånd? Nedsatt aptit? Smärta?

Okey för hon har nu ätit Rimadyl i snart 2 månader. Men började kissa, dricka jätte mycket nu de senaste 2 veckorna.
Vi har dock aldrig tagit några blodprov eller så på henne. Får nog ringa veterinären på måndag.
Ja alltså hon har ju varit väldigt låg, vill ligga nära (hatar värme) och går undan.
Smärta har hon haft i snart 3 månader. Så vet inte vad som räknas in där?
Hon ligger ofta och piper på kvällarna och vandrar runt.
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Denna fantastiska lilla hund har verkligen fått mig att inse hur det ska vara att äga hund, sen glädjen och lyckan jag känner över att äntligen ha en hund som jag kan träna med, som jag kan slappna av med, det är svårt att beskriva.

Vet fortfarande inte vad jag ska göra med Nikki, känner mig självisk som gett upp? Men efter incidenten så känner jag att jag orkar inte. Det ska vara kul att ha hund, och med henne är det mest stress.
 

Bifogade filer

  • 20200313164303_IMG_5164.JPG
    20200313164303_IMG_5164.JPG
    151,4 KB · Visningar: 30
Denna fantastiska lilla hund har verkligen fått mig att inse hur det ska vara att äga hund, sen glädjen och lyckan jag känner över att äntligen ha en hund som jag kan träna med, som jag kan slappna av med, det är svårt att beskriva.

Vet fortfarande inte vad jag ska göra med Nikki, känner mig självisk som gett upp? Men efter incidenten så känner jag att jag orkar inte. Det ska vara kul att ha hund, och med henne är det mest stress.
Jag har inte alls hängt med, men, om du har en hund som det bara känns stressigt med, där ni av någon anledning inte fungerar ihop, då är det snällast mot er båda att inte leva tillsammans. Att kolla dig om efter ett möjligt nytt hem där hunden kan få ha det riktigt bra är inte själviskt, det är att se till hundens bästa och det bästa man kan göra för sin hund. Går det inte att hitta ett bra hem av någon anledning, då kan det vara det snällaste att låta hunden somna in. Precis som du säger ska det vara kul att ha hund, och det ska vara kul att vara hund. Ett stressfyllt liv är inte kul.
 
Jag har inte alls hängt med, men, om du har en hund som det bara känns stressigt med, där ni av någon anledning inte fungerar ihop, då är det snällast mot er båda att inte leva tillsammans. Att kolla dig om efter ett möjligt nytt hem där hunden kan få ha det riktigt bra är inte själviskt, det är att se till hundens bästa och det bästa man kan göra för sin hund. Går det inte att hitta ett bra hem av någon anledning, då kan det vara det snällaste att låta hunden somna in. Precis som du säger ska det vara kul att ha hund, och det ska vara kul att vara hund. Ett stressfyllt liv är inte kul.

Nikki tycker inte om barn och flög på ett barn och nafsade någon månad tillbaka. Kollar lite efter hem men ingen intresserad än, avlivning är absolut ett alternativ eftersom hon är så osäker - men eftersom hon funkar bra på landet/mer glesbebyggt område och med vuxna så vill jag ge det en chans åtminstone. :/
 
Vi hade vår första hemmaträning igår. Så jäkla skönt mitt i all corona och avbokade tävlingar. Just nu känns det helt fine även om det inte blir någon tävliggssäsong alls. Träning är så jäkla kul.

Och jag är så sjukt tacksam över att ha träningsmölighet hemma på gården. En kompis kom över med sina två vinthundar och två av våra fick springa efter trasa också.

Kompis tog bilden så jag stal den helt kallt. Hade inte med alla hundar på promenaden efteråt men några fastnade på bild. Hund 1,2, 3 och 5 är mina
FB_IMG_1585409984297.jpg
 
Nikki tycker inte om barn och flög på ett barn och nafsade någon månad tillbaka. Kollar lite efter hem men ingen intresserad än, avlivning är absolut ett alternativ eftersom hon är så osäker - men eftersom hon funkar bra på landet/mer glesbebyggt område och med vuxna så vill jag ge det en chans åtminstone. :/
Har du ute någon annons på Facebook eller så? Tänker att det ju kan vara ett bra sätt för att kolla om vänner vet någon osv. Finns ju många som lever utan barn så om hon inte har några direkta problem i övrigt borde det ju inte vara omöjligt. Sedan har jag sett att hundstallet haft möjlighet att omplacera några privatpersoners hundar senaste tiden, kanske är det värt att kolla med dem också?
 
Vi hade vår första hemmaträning igår. Så jäkla skönt mitt i all corona och avbokade tävlingar. Just nu känns det helt fine även om det inte blir någon tävliggssäsong alls. Träning är så jäkla kul.

Och jag är så sjukt tacksam över att ha träningsmölighet hemma på gården. En kompis kom över med sina två vinthundar och två av våra fick springa efter trasa också.

Kompis tog bilden så jag stal den helt kallt. Hade inte med alla hundar på promenaden efteråt men några fastnade på bild. Hund 1,2, 3 och 5 är minaVisa bifogad fil 47765

Är alla dina racewhippets eller är nr 3 en greyhound? 😊
 
Har du ute någon annons på Facebook eller så? Tänker att det ju kan vara ett bra sätt för att kolla om vänner vet någon osv. Finns ju många som lever utan barn så om hon inte har några direkta problem i övrigt borde det ju inte vara omöjligt. Sedan har jag sett att hundstallet haft möjlighet att omplacera några privatpersoners hundar senaste tiden, kanske är det värt att kolla med dem också?

Jag har överlåtit detta med omplacering till en med goda referenser som omplacerat flertalet svårare hundar genom åren. När han sållat så får jag ta del i de som är lämpliga och så får jag ta beslutet vart hon ska.

Hon är ju ingen lätt hund, osäkerhet med en viss dos av skärpa. Men jag har haft henne med andras barn, utan problem tidigare, hon har tydligt kroppsspråk så man kan se när hon blir obekväm.
 
Här har vi en lugn dag idag. Bara rastningar, för jag är trött - och Ebba har äntligen börjat löpa, och är också trött. 😁
Imorgon däremot blir det två längre promenader med två olika vänner, uppletande och lydnad. Så det känns helt okej att vi chillar idag.
Balkongpremiärar.
20200330_180407.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 402
Senast: Snurrfian
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp