Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
92185904_10156653459501707_6394883635735953408_o.jpg

Idag fyller Ammo 5 år :heart
 
Jag har filmat massor av övningar till min grundkurs i agility som jag håller just nu, ifall det inte går att genomföra kursen pga coronaviruset. För att göra något kul med filmklippen har jag startat en "instagram-utmaning" där jag under april tänkte lägga ut ett kort klipp på en övning en gång i veckan och sen får de som vill filma när de tränar och lägga ut på sin insta. Som ett sätt att motivera till träning nu under dessa märkliga tider där alla tävlingar och många träningar blivit inställda.

Finns det ett intresse för en buke-variation? :D Någon annan kan ju ta över sen för varje månad :up:
 
Fick precis ett meddelande om en salukitik som behöver nytt hem. Om jag inte minns helt fel så var Aysu stödhund åt den tiken på LC-träning för flera år sedan. Minns tiken som otroligt söt och jättetrevlig. Näääästan så jag önskar att det fanns plats för en till här. Mina damer hade nog gillat att ha någon mer att leka med...
 
Idag har ena hunden varit hos veterinären och dragit ut tänder. Det är första gången han blivit sövd, och första gången jag får hem en hund som varit sövd. Han verkar må pyton :( Inte konstigt att han gör det förstås, men oj vad jobbigt det är att se honom så skruttig :cry:

IMG_20200402_173339_859.jpg

Älskade hund :heart
 
Idag har ena hunden varit hos veterinären och dragit ut tänder. Det är första gången han blivit sövd, och första gången jag får hem en hund som varit sövd. Han verkar må pyton :( Inte konstigt att han gör det förstås, men oj vad jobbigt det är att se honom så skruttig :cry:

Visa bifogad fil 48006
Älskade hund :heart
Stackaren. Vet hur det kan vara, Daisy har fått narkos två gånger och det har hon mått prima när hon vaknat upp ifrån, full fart direkt - men däremot när hon varit sederad (vid röntgen och dylikt, vilket hon gjort 4-5 gånger) har hon mått vråldåligt i ett dygn efteråt. Varit orolig, kissat inne, varit förvirrad, inte vetat var hon är, varit stressad och vandrat runt. Varit superjobbigt att se så jag förstår hur du känner.
 
Fick precis ett meddelande om en salukitik som behöver nytt hem. Om jag inte minns helt fel så var Aysu stödhund åt den tiken på LC-träning för flera år sedan. Minns tiken som otroligt söt och jättetrevlig. Näääästan så jag önskar att det fanns plats för en till här. Mina damer hade nog gillat att ha någon mer att leka med...
Jag vet vad du hade sagt till någon annan - ”en Saluki tar inte mycket plats” :D
 
Tripp har varit till veterinären igen och tagit blodprover, tydligen hade det missats att ta de vanliga proverna, har ju varit till två olika veterinärer och då alla hundar här hemma har varit till vet. av olika anledningar missade jag det också.

Fast vi var inne för att kolla upp status på kalcium och kaliumnivåerna då de var i obalans för en månad sedan men när vi ändå var inne tog vi en massa till prover för att ha som referens när det börjar krångla nästa gång. Kollade även bukspottkörteln igen, det provet har varit bra tidigare men det fanns tydligen fler prov att ta så vi tog det med.

Resultatet blev att han hade för höga värden på det ena provet och det andra såg bra ut. Jag har ju länge misstänkt problem med bukspottkörteln då han blir så konstig med för fet mat och han fungerar mkt bättre på fettsnål mat. Han hade även lågt antal vita blodkroppar och kalciumhalten var fortfarande för låg. Så nu blir det ett nytt prov i maj för att följa upp.

Det är ju alltid tråkigt med avvikelser men samtidigt känns som en bekräftelse att något är fel, han är ju alltid så förbaskat pigg när vi kommer till veterinären att de inte vill tro på mig, som om jag går dit för det är så roligt att betala massa pengar :grin: Problemet är när han mår dåligt blir han extremt kontaktsökande och inställsam till främlingar. När han mår bra bryr han sig inte om människor men det är ju inte lätt för främlingar att veta.
 
Hahaha, jag kan ha råkat säga så till en vän senast igår :D (Vi pratade om att jag kanske kunde komma och hälsa på och ta med damerna, han påstod att det kunde bli krångligt att få plats eftersom han bor i en 1a)
Pfft, jag sov med 2 saluki och 2 aussies på 30 kvm och det var minsann inga problem :D
 
Jäkla hund hålla en på halster. 4 veckor idag sen Stina parades :nailbiting:
Matte säger hon är klart annorlunda mot vanligt.
Trött på morgonen, inte vanligt med denna räserhund även om hon är busig och knasig på dagarna.
Hon har ätit jättedåligt senaste veckan, haft någon dag med illamående och kräkts - dessa två saker kan ju ske ändå.
Jag reagerade direkt idag när vi såg att hon fortfarande ser lite löpsvullen ut i "hönan" och det har även matten sett. Det syns bakifrån när hon går.
Lite bredare över bröstkorgen trots minskad matlust en vecka.
Både Skalman och Petra vill lukta henne bak, så hon luktar lite annorlunda.
Meeen, denna tik har ju som vanligt spenar lika små som på en hanhund nästan (har aldrig haft en tik med så små spenar vanligtvis) och där kanske man kan ana en liten rosa rodnad runt om.....men kan vara inbillning eller önsketänkande :rofl:
Så vi lär få vänta en vecka eller två till innan den syns mer om där finns något. Vi väntar en vecka till i alla fall innan vi ev gör ultraljud. UL är inget viktigt, utan är i så fall mest för väntande valpspekulanters skull.....fast även dom kanske får vänta med att veta :p
 
Varit iväg på förmiddagen och tränat Nano i agility, jag tyckte Nessie såg ut att vara lite ojämn fram för nån dag sen så hon fick vara hemma med valp. Husse fokuserade på att komma runt "corona" banan med Nike och det gick bra. Jättekul att testa Nano, hon är så himla snabb så jag kör mest skicka och hoppas på det bästa 😁.
Sen var vi på promenad i solen med Nessie och Qila och nu har alla vovvarna legat och varit nöjda en stund.
Nessie har fått en fin rosett från rasklubben för "Årets agility /hopp cardigan 2019" och fina diplom för titlarna hon tog förra året. Lite kul då det säkerligen kommer dröja ett tag innan man har chansen till att ta rosett på tävlingsbanorna i år.

IMG_20200404_162944.jpg
 
Jag vet inte om det är tidsomställningen förra söndagen som kan påverka, men den här veckan har Skrället vaknat mellan 03-04 varje natt. Sen igen vid 06 och vid 07. Han behöver inte gå ut, han har varit på återbesök till leg. fysio i veckan (inte ont i ryggen längre hurra!).
Han måste bara gnälla lite innan han hoppar ner ur sängen mitt i natten för att det är varmt och sedan gnälla lite och få en inbjudan innan han hoppar upp i sängen igen några timmar senare (som att han nånsin väntar på inbjudan annars!).
Framförallt gör han sin karaktäristiska "åh, matte har du vaknat? Vad bra då slumrar jag en stund" och sover sen lätt två, tre timmar till efter att ha väckt mig för morgonen :meh::D
DSC_0391.JPG
 
Jag vet inte om det är tidsomställningen förra söndagen som kan påverka, men den här veckan har Skrället vaknat mellan 03-04 varje natt. Sen igen vid 06 och vid 07. Han behöver inte gå ut, han har varit på återbesök till leg. fysio i veckan (inte ont i ryggen längre hurra!).
Han måste bara gnälla lite innan han hoppar ner ur sängen mitt i natten för att det är varmt och sedan gnälla lite och få en inbjudan innan han hoppar upp i sängen igen några timmar senare (som att han nånsin väntar på inbjudan annars!).
Framförallt gör han sin karaktäristiska "åh, matte har du vaknat? Vad bra då slumrar jag en stund" och sover sen lätt två, tre timmar till efter att ha väckt mig för morgonen :meh::DVisa bifogad fil 48172
Haha, ungefär som Humla som inatt väckte mig vid midnatt för att hon var akut gosenödig :rofl: När jag klappat och kliat lite kunde vi somna om :love:
 
Nu har Nora bott hos oss i fyra månader och om två veckor fyller hon ett år.

Kommer ni ihåg de första inläggen jag skrev när jag hade hämtat henne? Inlägg om en försiktig, undergiven hund som aldrig vek en centimeter från mina fötter (ute även när hon var lös) och aldrig lekte varken inne med leksaker eller ute med pinnar och kottar. Alltid med svansen mellan benen eller pekande neråt på promenader.

Nu fyra månader och ett löp senare är hon en helt annan hund. Hon har gått från en beige liten skrutt till en sprudlande färgglad tonåring. Busig, framåt och nyfiken. Hon springer efter både pinnar och kottar och hon utforskar världen långt ifrån mina fötter. Nu har hon dessutom börjat bjuda in till lek inomhus, både med och utan leksaker. Hon har utvecklat så härlig personlighet. Alltid en räv bakom örat. Alltid med glatt viftande svans. 💕

Tänk att det går att utvecklas så mycket på bara fyra månader. Och hur kan det vara ha gått fyra månader? Känns som hon har varit här alltid.

Busfrö! 👇

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 755
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 655
Senast: Tuggben
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
20
· Visningar
1 570
Senast: mars
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 690
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp