Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vall-läger för hela slanten i helgen!
Lasse jobbade på riktigt bra både idag och igår. Han har rejält driv. Nu är han kvar på gården för att para instruktörens tik. :)

FB_IMG_1589130732454.jpg
 
Fler hundar som äter maskrosor?

Min kan plötsligt äta några blommor, t ex när hon ligger och tuggar på en pinne och maskrosen är inom räckhåll. Det är inte varje dag och jag vet att det inte är farligt. Undrar mest om hon är ensam.

Min tuggade faktiskt i sig några idag, aldrig sett henne göra det tidigare. Hon tyckte det var kul när jag knäppte iväg blomman och tuggade då i sig :p
 
Min uppfödare har varit här i helgen för kurs - så himla kul! Sjukt dålig timing med Floyds tå, så igår fick han i princip bara gå vid min sida hela dagen. 9h närmare bestämt :laugh: fick ett par vattenapporter i slutet av dagen.
Visade ingenting från tån igårkväll, varken vid palpering eller annat, så idag tänkte jag att han får gå begränsat och det fungerade mer än väl! Ingen hälta eller ömhet :banana:
Det verkar fungera bra så länge han går på mjukt underlag och det verkar vara huden som ömmar på honom snarare än själva tån. I torsdags var han t ex lite halt efter att ha gått promenad på grus.
Oavsett så kommer vi ta bort de lösa delarna, som inte velat läka fast, på fredag. Det känns i alla fall väldigt hoppfullt och som att han kommer hålla för normal påfrestning när han läkt efter operationen!
 
Min tuggade faktiskt i sig några idag, aldrig sett henne göra det tidigare. Hon tyckte det var kul när jag knäppte iväg blomman och tuggade då i sig :p
Haft en hunsd som älskade maskrosblommor - hon betade som en ko på våren :D hennes dotter lärde sig av mamman att göra detsamma. ingen annan jag haft tycker att den typen av grönsaker är mödan värt :p
 
Stora framsteg med Torsten idag! En hund passerade oss på ca 15 meters avstånd, Torsten tittade först på hunden... ...och sen vände han sig mot mig :love: Klockrent skvallrande och helt utan stress och jobbiga känslor. Precis vad vi behövde! Jag jobbar också på att hålla blicken framåt, jag tittar väldigt mycket ner på honom när vi går så försöker skärpa mig där och gå mer normalt.

Marvin har fått lite nya smeknamn här hemma. Goblin, Gremlin och Imp :D Kanske ger en hint om hans personlighet just nu. Hyssmakare av rang kan man lugnt säga!
WipeOut41_11_2020_014105.900000.jpg

En liten tålamodstestare som, motvilligt, måste samla krafter en stund :laugh::heart
 
Jag och Ebba har varit hos fysio idag. Ville gå dit en sväng med henne nu när det gått ett tag sen spondylosdiagnosen.
Omdömet blev att hon inte visar någon smärta alls, är mjuk, rörlig och fin kroppen, och jämt och fint musklad. Jag är så jäkla stolt alltså 😁😍 Min fina hund!
Dock är hon något kilo för tjock, vilket jag är väl medveten om. Det ska väck - särskilt med tanke på att spara på hennes rygg.

Fick testa vattentrask också, och nu ligger hon här bredvid och sussar gott.
Tanken är ett fysiobesök om året i alla fall, för att känna igenom henne ordentligt.
 
Alltså. Jag har en så galet söt hund på min ena runda som jag kör på jobbet. En 13årig mini-bullterrier, en tik som är så GLAD och fin :love: Det är ju verkligen inte min typ av hund, men några gånger har den kommit ut ur lägenheten nu precis när jag varit där, och alltså, det är helt omöjligt att inte hälsa (matte tycker det är kul och skrattar åt oss). Idag tyckte den att den skulle öppna munnen och "hålla i" min arm också, samtidigt som den bara var glad, glad och ännu mer glad. Jag har bara varit med om att några salukis gjort så innan.
 
Kors i krösamoset. Torsten skvallrade på en katt! Sjukt otippat, de har alltid varit starka triggers.

Vi var ute och gick och han riktade uppmärksamheten mot något där framme, jag såg dock inte vad, så jag belönade när han vände sig mot mig. Då såg jag att det satt en katt några meter längre fram :eek: Mäkta förvånad, och stolt, över Torstens reaktion vände jag helt om och vi gick vidare bort från katten.

Känns verkligen som att vi är rätt ute med träningen nu! Så himla roligt :heart
 
Hundgårdarna från framsidan, som sagt ett litet evighetsprojekt. Finns alltid något litet att fixa och piffa ;)
95945569_3604023112948462_5866953909343354880_o.jpg

Till höger är också ett hundgårdsprojekt in progress och det blir det terrierhanens nya domän så småningom. För nu, så huserar han i reservhundgården :)
 
Suck. Jag var på väg att starta en ny tråd men vet inte hur jag ska formulera mig och knappt ens vad jag vill diskutera. Min hund är nog rätt udda för att vara sheltie och jag undrar om det är något jag har gjort eller om han skulle varit som han är även hos mågon annan. Önskar att jag förstod honom bättre :(. Jag som valde sheltie för att de ska vara enkla hundar 🙈. Oftast är han ju lättsam, men när han visar sin sämsta sida är han inte rolig alls.

Förlåt för gnället, och jag älskar min hund, men inte jämt hans beteende. Jag ska försöka prata med någon tränare, men det var det där med formuleringarna. Vårt vardagsliv fungerar ju också så exakt hur och varför vi vill ha hjälp... äsch.
 
Vi fortsätter träna, jag och Torsten.

På ena promenaden råkade det vara en katt precis till vänster om oss när vi klev ut från porten. Den fick utstå lite morr men Torsten släppte snabbt och kunde gå med mig åt andra hållet :) En bit framför oss gick det då en hund, den blev inte ens morrad på :D

En annan promenad råkade vi gå förbi ett barn som alltid kommer springandes mot oss och vill klappa. Jag låter hen aldrig komma hela vägen fram, och förklarar alltid att min hund är rädd så därför får du inte komma fram och klappa.
Den här gången stod Torsten och nosade när barnet kom springandes bakom oss och sa till sin vuxen att hen vill klappa. Jag fick lite panik och tänkte "det här vill jag inte utsätta Torsten för" så jag plockade upp honom i famnen och gick vidare med raska steg. Sen kom jag på mig själv – hur produktivt är det här? Och så vände jag mig om och ropade "Stanna! Min hund är rädd!" Barnet stannade, och medan den vuxne gick för att hämta barnet släppte jag ner Torsten och lät honom slicka mjukost medan han fick se barnet avlägsna sig. Han hann både morra och boffa lite innan jag fick ordning på allt, men blev aldrig helt låst och gjorde inget utfall. Vi kunde sedan gå vidare som vanligt.

Kanske inte toppenagerat av mig, men jag hoppas att jag lyckades rädda upp det lite i alla fall. För mig kändes det bra att kunna säga ifrån och få gehör för det :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 254
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 371
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp