Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag började allmänlydnadskursen med Marvin! Det märks att han är både unghund och vinthund :p

"Matte, ska vi bara sitta här? Tråkigt!" "Vissa övningar kan jag väl göra ett par gånger, men sen är det bra. Andra övningar vill jag inte prova alls!" "Leksaker är jätteroliga, men inte just här just idag." "Om jag inte gör vad du ber om behöver du inte be mig en gång till, jag kommer bara fortsätta stå och glo på dig."

Ja, ni fattar :laugh: Han var dock en stjärna på både ögonkontakt och sitt-stanna kvar! Han är rolig den lille busungen :love:

Visa bifogad fil 51133
Haha, tufft att gå sådan kurs med vintis :D Vi har aldrig gjort det, just för att jag vet hur det skulle bli...
 
Åkte till Rövarekulan med buppisen i förmiddags. KNÖKAFULLT med folk. Kändes som när man var liten och var på skolutflykt i skogen. Folk och ungar överallt. Bra miljöträning iof med skrikande barn, barnvagnar, främmande människor och främmande hundar. Han skötte sig exemplariskt. Lite läskigt med barnvagnar med skrikande bebisar i men i övrigt ville han helst fram och hälsa på varenda en vi mötte. Trött buppis slocknade i bilen på vägen hem och när vi nu är lagom trötta och möra i huvudet så kör vi lite mer hundgårdsträning ihop med lunch.

Det är jävligt motigt att få honom att använda hundhuset. Han går in där utan problem men att lägga sig och vila där inne kommer inte på fråga, trots att jag lägger in hans bädd där varje gång som luktar "hemma". Vet inte hur jag ska få honom att fatta att det är trevligt att sova där inne...
 
Äh, ibland överraskar de en :D Det är mest attjag är för snål/pank som gör att jag inte kommer iväg på kurser. Jag gillar ju att träna med dem, men har fått kämpa för att hitta ett sätt som fungerar för oss.
Ja det är verkligen speciellt att träna vinthund, har jag märkt :D Förstår att man kanske inte prioriterar kurser i första hand! Jag som egentligen är mer van vid hundar med mycket will to please har verkligen fått tänka om :p
 
Ja det är verkligen speciellt att träna vinthund, har jag märkt :D Förstår att man kanske inte prioriterar kurser i första hand! Jag som egentligen är mer van vid hundar med mycket will to please har verkligen fått tänka om :p
Haha, välkommen till vinthundsvärlden ;) Själv är jag jättesugen på att ge mig ut och tävla rallylydnad med damerna igen. Tränade lite med dem nu när Aysu var nyopererad osv, för att hon åtminstone skulle få göra något kul. Det gjorde mig väldigt sugen på att komma igång ordentligt igen, så jag ska försöka hålla i det här nu och lägga upp lite bättre träningsplan osv. Vill du kan vi ju ses och träna lite tillsammans om du vill? Gissar att du får lite "hemläxa" på saker från kursen du går också?
 
Kom precis in från en promenad där en söt liten tant jag aldrig sett förr som stod på andra sidan gatan sa till mig hur fint mina hundar gick och hur uppmärksamma dom är på mig. Hon sa sen att hon aldrig sett så söta hundar förr och sen pekade hon på nakenfisen och sa att han var det vackraste hon någonsin sett, underbar och unik.Jag blev så glad och stolt över att dom är mina. Igår var det samma reaktion från en mamma och två små barn. Min nakenfis har en extrem utstrålning och sticker ut så i princip varje promenad får vi blickar och folk som pratar om oss och folk som tar kontakt med mig. Så är man blyg ska man inte ha en finfin nakenhund :D
 
Haha, välkommen till vinthundsvärlden ;) Själv är jag jättesugen på att ge mig ut och tävla rallylydnad med damerna igen. Tränade lite med dem nu när Aysu var nyopererad osv, för att hon åtminstone skulle få göra något kul. Det gjorde mig väldigt sugen på att komma igång ordentligt igen, så jag ska försöka hålla i det här nu och lägga upp lite bättre träningsplan osv. Vill du kan vi ju ses och träna lite tillsammans om du vill? Gissar att du får lite "hemläxa" på saker från kursen du går också?
Åh vad roligt :) Då får vi kanske åka och heja på er på nån tävling i framtiden :D Jag har också lite planer på rally, när jag och Marvin har hittat varandra i träningen lite mer :p Ja det kan vi absolut göra, det vore kul :) Jag har fått ett häfte med olika övningar att träna på så nånting kommer lillkillen säkert kunna göra :laugh:
 
Vi var och vallade hela dagen igår, hade med både Nessie och Nano. Vi fick gå bana och så vallade jag och Nessie slalom mellan stolpar, det gick jättebra!
Nano fick mest springa runt fåren, hon har supersvårt för vänster och förstår egentligen inte alls vitsen med får.

På måndag ska jag åka och hämta min nya bil! Sen ska jag klura på hur jag inreder den bäst för att få plats med alla hundarna..


IMG_20200521_150136.jpg
 
Åh jösses. Jag kunde sluta lite tidigare på jobbet idag och kunde få promenadsällskap. Dessutom skiner solen och det är varmt. Allt det kombinerat gjorde att långpromenaden råkade bli över 3 timmar lång. Herregud vad jag är TRÖTT nu. (sitter inte direkt stilla på jobbet heller) Om inte damerna är nöjda efter det här så är något fel på dem...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 385
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp