Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hämtade jag pärlan! :banana:

Har slängt på sätesöverdrag och så ska jag fundera på hur jag ska lösa det med burar. Har som provisorisk lösning slängt in gallerburarna som jag förankrat med buntband, dessutom kan jag då prova på att möblera om lite om jag vill innan jag ordnar med en fast lösning..

IMG_20200525_142223.jpg
 
Idag blev det longering med cavaletti av alla tre hundar. Fysioterapeuten tyckte ju att jag kunde testa det för att stärka Roys trav då han blir väldigt kort i steget. Tycker redan att hans trav blivit bättre, han håller den stadigare. Longering är ju också bra för man ser ju direkt när det är något som är fel. Roy har jobbigare i vänster varv och rullar gärna över i galopp där.

Fred hade lite svårare för höger varv, jag har bokat tid till fysioterapeut för honom, samma som Roy går hos då jag tycker hon är bra. Fred har ju börjat fått problem med rygg och han blir lätt stel i bogarna så han kommer nog behöva friskvård för att hålla så länge som möjligt.

Tripp är däremot hur smidig som helst, han förstår dock inte poängen med longering. När han förstod att vi inte skulle valla nöp han mig i benet :rofl: Det är så typiskt honom så jag har slutat bli arg på honom när han gör det.
 
Ska till en super bra veterinär den 4 juni för en tredje opinion om Vilja då jag verkligen litar på denna veterinären och han kommer väldigt, väldigt rekommenderad och har samma hundtänk som mig. Han är dock vääldigt svår att få tid hos men ringde och berättade allt och fick därför ett 2 h besök den 4 juni. Där vi ska sätta oss ner och verkligen prata igenom allt. Känns så himla skönt och känner att efter det så kommer jag nog veta hur vi ska gå vidare.

Har dock börjat pratas en del om mig tydligen..
Kan på ett sätt förstå då jag både haft Fixa som var skadad och nu Vilja. Men tycker det är sjukt folk påstår att jag "bluffar" eller gör en höna av en fjäder. Jag hade mycket hellre lagt mina sparpengar på allt annat än veterinärbesök kan jag säga er.. Resor, kurser, häst ja listan kan göras lång.
Vem går ens till veterinären för skojs skull?!

Ja .. känner att viljan till att skaffa hund igen blir mindre och mindre.
 
Ska till en super bra veterinär den 4 juni för en tredje opinion om Vilja då jag verkligen litar på denna veterinären och han kommer väldigt, väldigt rekommenderad och har samma hundtänk som mig. Han är dock vääldigt svår att få tid hos men ringde och berättade allt och fick därför ett 2 h besök den 4 juni. Där vi ska sätta oss ner och verkligen prata igenom allt. Känns så himla skönt och känner att efter det så kommer jag nog veta hur vi ska gå vidare.

Har dock börjat pratas en del om mig tydligen..
Kan på ett sätt förstå då jag både haft Fixa som var skadad och nu Vilja. Men tycker det är sjukt folk påstår att jag "bluffar" eller gör en höna av en fjäder. Jag hade mycket hellre lagt mina sparpengar på allt annat än veterinärbesök kan jag säga er.. Resor, kurser, häst ja listan kan göras lång.
Vem går ens till veterinären för skojs skull?!

Ja .. känner att viljan till att skaffa hund igen blir mindre och mindre.

Vad skönt att du hittat en veterinär som du verkligen litar på! Hoppas ni kommer fram till en bra lösning för Vilja ❤

Jag känner igen det där med ständiga veterinärbesök. Jag tror inte att det pratas om mig, men jag kan känna själv ibland att jag är världens sämsta hundägare som alltid har skadade hundar 😟
Jag avskyr att gå till veterinären, vi är fasen där jämt och nää, det är inte det minsta roligt. Usch.
Som du säger - det finns ganska mycket roligare grejer man kan göra för de pengarna...
 
Idag blev det longering med cavaletti av alla tre hundar. Fysioterapeuten tyckte ju att jag kunde testa det för att stärka Roys trav då han blir väldigt kort i steget. Tycker redan att hans trav blivit bättre, han håller den stadigare. Longering är ju också bra för man ser ju direkt när det är något som är fel. Roy har jobbigare i vänster varv och rullar gärna över i galopp där.

Fred hade lite svårare för höger varv, jag har bokat tid till fysioterapeut för honom, samma som Roy går hos då jag tycker hon är bra. Fred har ju börjat fått problem med rygg och han blir lätt stel i bogarna så han kommer nog behöva friskvård för att hålla så länge som möjligt.

Tripp är däremot hur smidig som helst, han förstår dock inte poängen med longering. När han förstod att vi inte skulle valla nöp han mig i benet :rofl: Det är så typiskt honom så jag har slutat bli arg på honom när han gör det.
Hur longerar man en hund? Har hört talas om det men förstår inte hur man gör? Tänker att hunden vill väl mest vara nära? :)
 
Ska till en super bra veterinär den 4 juni för en tredje opinion om Vilja då jag verkligen litar på denna veterinären och han kommer väldigt, väldigt rekommenderad och har samma hundtänk som mig. Han är dock vääldigt svår att få tid hos men ringde och berättade allt och fick därför ett 2 h besök den 4 juni. Där vi ska sätta oss ner och verkligen prata igenom allt. Känns så himla skönt och känner att efter det så kommer jag nog veta hur vi ska gå vidare.

Har dock börjat pratas en del om mig tydligen..
Kan på ett sätt förstå då jag både haft Fixa som var skadad och nu Vilja. Men tycker det är sjukt folk påstår att jag "bluffar" eller gör en höna av en fjäder. Jag hade mycket hellre lagt mina sparpengar på allt annat än veterinärbesök kan jag säga er.. Resor, kurser, häst ja listan kan göras lång.
Vem går ens till veterinären för skojs skull?!

Ja .. känner att viljan till att skaffa hund igen blir mindre och mindre.
Tyvärr är folk så. Jag har fått höra allt möjligt konstigt om mig genom åren, allt från att jag överdriver till att jag inte säger sanningen och egentligen har hundar med allvarliga ärftliga sjukdomar (vilket jag som tur är aldrig haft) och allt däremellan. Jag har dessutom fått skit från utomstående när jag tvingats avliva mina hundar.

För mig är det viktigaste att de som står mig nära förstår och stöttar. Resten... Tja... är folk dumma försöker jag skaka bort det. De ska inte få förstöra mitt hundliv för mig.
 
Ska till en super bra veterinär den 4 juni för en tredje opinion om Vilja då jag verkligen litar på denna veterinären och han kommer väldigt, väldigt rekommenderad och har samma hundtänk som mig. Han är dock vääldigt svår att få tid hos men ringde och berättade allt och fick därför ett 2 h besök den 4 juni. Där vi ska sätta oss ner och verkligen prata igenom allt. Känns så himla skönt och känner att efter det så kommer jag nog veta hur vi ska gå vidare.

Har dock börjat pratas en del om mig tydligen..
Kan på ett sätt förstå då jag både haft Fixa som var skadad och nu Vilja. Men tycker det är sjukt folk påstår att jag "bluffar" eller gör en höna av en fjäder. Jag hade mycket hellre lagt mina sparpengar på allt annat än veterinärbesök kan jag säga er.. Resor, kurser, häst ja listan kan göras lång.
Vem går ens till veterinären för skojs skull?!

Ja .. känner att viljan till att skaffa hund igen blir mindre och mindre.

Människorna som påstår att du bluffar kan inte ha sett filmerna som du visat här.

Tråkigt att folk ska vara sådana. Känns som att du har tillräckligt att hantera ändå.
 
Ska till en super bra veterinär den 4 juni för en tredje opinion om Vilja då jag verkligen litar på denna veterinären och han kommer väldigt, väldigt rekommenderad och har samma hundtänk som mig. Han är dock vääldigt svår att få tid hos men ringde och berättade allt och fick därför ett 2 h besök den 4 juni. Där vi ska sätta oss ner och verkligen prata igenom allt. Känns så himla skönt och känner att efter det så kommer jag nog veta hur vi ska gå vidare.

Har dock börjat pratas en del om mig tydligen..
Kan på ett sätt förstå då jag både haft Fixa som var skadad och nu Vilja. Men tycker det är sjukt folk påstår att jag "bluffar" eller gör en höna av en fjäder. Jag hade mycket hellre lagt mina sparpengar på allt annat än veterinärbesök kan jag säga er.. Resor, kurser, häst ja listan kan göras lång.
Vem går ens till veterinären för skojs skull?!

Ja .. känner att viljan till att skaffa hund igen blir mindre och mindre.

Strunta i dem och kom ihåg att vi är ett helt gäng här som sett dig göra allt och lite till för dina hundar :heart
 
Ska till en super bra veterinär den 4 juni för en tredje opinion om Vilja då jag verkligen litar på denna veterinären och han kommer väldigt, väldigt rekommenderad och har samma hundtänk som mig. Han är dock vääldigt svår att få tid hos men ringde och berättade allt och fick därför ett 2 h besök den 4 juni. Där vi ska sätta oss ner och verkligen prata igenom allt. Känns så himla skönt och känner att efter det så kommer jag nog veta hur vi ska gå vidare.

Har dock börjat pratas en del om mig tydligen..
Kan på ett sätt förstå då jag både haft Fixa som var skadad och nu Vilja. Men tycker det är sjukt folk påstår att jag "bluffar" eller gör en höna av en fjäder. Jag hade mycket hellre lagt mina sparpengar på allt annat än veterinärbesök kan jag säga er.. Resor, kurser, häst ja listan kan göras lång.
Vem går ens till veterinären för skojs skull?!

Ja .. känner att viljan till att skaffa hund igen blir mindre och mindre.

Tycker du verkar vara en fantastisk hundägare! Vissa delar av hundvärlden är minst sagt tröttsam...
 
Sådär ultraljud avklarat. Allt såg bra ut med njurar och urinblåsa, inget konstigt med prostatan heller. Nästa steg är att lämna in urinprov från tre dagar och se om det kan vara Cushings...
Håller tummarna att det inte är något allvarligt men Cushings är i många fall behandlingsbart, om än inte billigt. Vet flera hundar som avlidit av andra orsaker än sin cushings. Såg njurar och binjurar bra ut är ju chansen att en ev. tumör sitter i hypofysen. Om det nu överhuvudtaget är Cushings.
 
Håller tummarna att det inte är något allvarligt men Cushings är i många fall behandlingsbart, om än inte billigt. Vet flera hundar som avlidit av andra orsaker än sin cushings. Såg njurar och binjurar bra ut är ju chansen att en ev. tumör sitter i hypofysen. Om det nu överhuvudtaget är Cushings.

Ja precis, men bara att vänta och se vad proverna visar. Ska ta urinen fredag, lördag, söndag och lämna in måndag sen får vi se. Han är pigg och glad iaf om än ngt kränkt över sin rakade mage :)
 
De som pratar har fått se videos på båda hundarna men..
Vill de ha någon att skylla på så är jag ju perfekta personen 😅😔.

Här kommer iallafall en bild på viljas knoge 😅. Förstår varför den inte velat läka och att enda alternativet är att amputera 😔.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200526-170104_Drive.jpg
    Screenshot_20200526-170104_Drive.jpg
    76 KB · Visningar: 133
Idag har vi varit ute på gården hela dagen. Jag har planterat blommor och röjt i rabatterna och Nora har hängt på gräsmattan. Lekt med pinnar, letat godis och ätit ben. Så tacksamt att kunna ha henne lös så, och alla grannar älskar henne (såklart! ❤).
Vi bor i radhus och det finns två längor som står som ett L och gränsar mot en skog och en hög kulle, vilket betyder att det bara är vi som bor här som rör oss på gården. Så hon är alltid lös, vilket underlättar min vardag såklart. Hon bryr sig inte om varken katter eller andra hundar. Jag brukar sitta på gården och dricka kaffe så springer hon runt och leker med pinnar, eller letar godisar i gräsmattan.
25866088-A971-4BC1-8714-5948CFC56AD9.jpeg
 
De som pratar har fått se videos på båda hundarna men..
Vill de ha någon att skylla på så är jag ju perfekta personen 😅😔.

Här kommer iallafall en bild på viljas knoge 😅. Förstår varför den inte velat läka och att enda alternativet är att amputera 😔.

Men lilla vän!
Typ som Floyds tå😬
image.jpg


Han amputerades för en vecka sedan och pepparpeppar ser det jättefint ut! Det är säkert en mycket enklare amputation dock, eftersom de bara tog bort det som var löst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp