Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Älskar när man lägger upp en fin bild på Vilja, skriver hur dåligt jag mår, att jag inte vågar köpa hund på ett tag och hur jag önskade Vilja kunnat få stanna kvar.

Så skriver en Aussie uppfödare såhär- " Stämmer det att du tagit bort 4 unghundar på 2 år? " och sen bara fortsatte det.

Så ja, skit snacket sprider ju sig kan man ju säga.

Blev otroligt ledsen över hennes kommentar och hela den dagen var förstörd.

Vilja ska tas bort på torsdag hos den sista veterinären vi var hos då 💔😭.
Hon har fått max dos smärtstillande nu sen sist vi var där. Men hon kan oavsett vakna och halta från början. Vi ville ändå ha denna sista tiden med henne och bara få vara, åka bada och sånt.

Har fått blockera flera olika Mas uppfödare och även folk jag trodde var mina vänner inom Mas världen då alla hoppat på mig och trakasserat mig på facebook.

Bland annat skrev viljas uppfödare detta "Du väljer enklaste vägen för dig och inte hunden"

Så ja får se om det ens någonsin blir fler hundar.

Trots att det jag mest vill är att ha en frisk hund jag kan träna/tävla med i olika roliga grenar och bara testa oss fram och ha roligt.
Men vågar inte med tanke på Fixa´s uppfödare och nu Vilja´s 😔 :cry:

Urk vilka uppfödare. Tänker de att det är bättre för hunden att ha ont? Helt ologiskt.

Du kanske kan be vetten skriva ihop något om hur illa det faktiskt är så du har svart på vitt sas dom du kan trycka upp i deras ansikten?
 
Älskar när man lägger upp en fin bild på Vilja, skriver hur dåligt jag mår, att jag inte vågar köpa hund på ett tag och hur jag önskade Vilja kunnat få stanna kvar.

Så skriver en Aussie uppfödare såhär- " Stämmer det att du tagit bort 4 unghundar på 2 år? " och sen bara fortsatte det.

Så ja, skit snacket sprider ju sig kan man ju säga.

Blev otroligt ledsen över hennes kommentar och hela den dagen var förstörd.

Vilja ska tas bort på torsdag hos den sista veterinären vi var hos då 💔😭.
Hon har fått max dos smärtstillande nu sen sist vi var där. Men hon kan oavsett vakna och halta från början. Vi ville ändå ha denna sista tiden med henne och bara få vara, åka bada och sånt.

Har fått blockera flera olika Mas uppfödare och även folk jag trodde var mina vänner inom Mas världen då alla hoppat på mig och trakasserat mig på facebook.

Bland annat skrev viljas uppfödare detta "Du väljer enklaste vägen för dig och inte hunden"

Så ja får se om det ens någonsin blir fler hundar.

Trots att det jag mest vill är att ha en frisk hund jag kan träna/tävla med i olika roliga grenar och bara testa oss fram och ha roligt.
Men vågar inte med tanke på Fixa´s uppfödare och nu Vilja´s 😔 :cry:
:heart Du har gjort ditt allra bästa för både Fixa och Vilja, folk är idioter! Ta hand om dig och fortsätt blockera folk som beter sig som idioter.
 
Jag och Gripa cyklade 13 km igår och mötte ett par nyfikna kor och hästar som sprang med :D Sen såg vi en älg och inkallningen funkade fint som vanligt.

Det åskade och regnade en del igår men vi lyckades undvika det helt och fick istället sol :)

IMG_20200622_192005_2.jpg
 
Urk vilka uppfödare. Tänker de att det är bättre för hunden att ha ont? Helt ologiskt.

Du kanske kan be vetten skriva ihop något om hur illa det faktiskt är så du har svart på vitt sas dom du kan trycka upp i deras ansikten?

Har jag redan gjort samt skickat Viljas CT resultat där veterinärerna i England bokstavligt skrivit punktform på hur skadad hon är.
Men tror allt bottnar i att uppfödaren ska para två av Viljas helsyskon.
 
Älskar när man lägger upp en fin bild på Vilja, skriver hur dåligt jag mår, att jag inte vågar köpa hund på ett tag och hur jag önskade Vilja kunnat få stanna kvar.

Så skriver en Aussie uppfödare såhär- " Stämmer det att du tagit bort 4 unghundar på 2 år? " och sen bara fortsatte det.

Så ja, skit snacket sprider ju sig kan man ju säga.

Blev otroligt ledsen över hennes kommentar och hela den dagen var förstörd.

Vilja ska tas bort på torsdag hos den sista veterinären vi var hos då 💔😭.
Hon har fått max dos smärtstillande nu sen sist vi var där. Men hon kan oavsett vakna och halta från början. Vi ville ändå ha denna sista tiden med henne och bara få vara, åka bada och sånt.

Har fått blockera flera olika Mas uppfödare och även folk jag trodde var mina vänner inom Mas världen då alla hoppat på mig och trakasserat mig på facebook.

Bland annat skrev viljas uppfödare detta "Du väljer enklaste vägen för dig och inte hunden"

Så ja får se om det ens någonsin blir fler hundar.

Trots att det jag mest vill är att ha en frisk hund jag kan träna/tävla med i olika roliga grenar och bara testa oss fram och ha roligt.
Men vågar inte med tanke på Fixa´s uppfödare och nu Vilja´s 😔 :cry:

Helt vidrigt hur folk beter sig och jag anser att uppfödarna borde slängas ut ur SKK. Att säga att flera veterinärer har fel är inte förenligt med god uppfödarsed (och stackars deras egna hundar om de anser att de har rätt över en veterinär när de har sjuka hundar...).

Du gör helt rätt gentemot din hund men det är så sorgligt att du behöver gå igenom det igen :cry: :heart

Ger sig inte puckona som trakasserar dig är det bara att polisanmäla...
 
Älskar när man lägger upp en fin bild på Vilja, skriver hur dåligt jag mår, att jag inte vågar köpa hund på ett tag och hur jag önskade Vilja kunnat få stanna kvar.

Så skriver en Aussie uppfödare såhär- " Stämmer det att du tagit bort 4 unghundar på 2 år? " och sen bara fortsatte det.

Så ja, skit snacket sprider ju sig kan man ju säga.

Blev otroligt ledsen över hennes kommentar och hela den dagen var förstörd.

Vilja ska tas bort på torsdag hos den sista veterinären vi var hos då 💔😭.
Hon har fått max dos smärtstillande nu sen sist vi var där. Men hon kan oavsett vakna och halta från början. Vi ville ändå ha denna sista tiden med henne och bara få vara, åka bada och sånt.

Har fått blockera flera olika Mas uppfödare och även folk jag trodde var mina vänner inom Mas världen då alla hoppat på mig och trakasserat mig på facebook.

Bland annat skrev viljas uppfödare detta "Du väljer enklaste vägen för dig och inte hunden"

Så ja får se om det ens någonsin blir fler hundar.

Trots att det jag mest vill är att ha en frisk hund jag kan träna/tävla med i olika roliga grenar och bara testa oss fram och ha roligt.
Men vågar inte med tanke på Fixa´s uppfödare och nu Vilja´s 😔 :cry:
Fy fan rent ut sagt! Det är sånt som får folk att lämna en ras de egentligen älskar. En död hund lider inte oavsett om den gjorde det före eller inte. Skygglapparna är så monumentat stora hos vissa att man inte öht förstår hur de tänker, inte ens lite gran...
 
Igår var jag iväg med Roy och Fred på nötvsllningskurs. Både Fred och matte var ganska ringrostiga men största problemet är att jag måste låta honom jobba ordentligt. Jag är rädd att han ska bli sparkad så jag hindrar han ofta att följa igenom och tala om för kon att hon måste lyssna på Fred. Många gånger gör jag det omedvetet men jag måste verkligen skärpa mig för det blir ju farligare att inte låta Fred jobba klart och han gör ju inga fulingar, biter han är det för att han måste för att tala om vem som bestämmer. Han springer aldrig runt och okynnesbiter utan han tar tag i benet om de inte flyttar sig när han ber snällt om det. Det är så skönt att ha en hund man kan lita på :heart
105455611_3313934695323412_828273545916683856_o.jpg


Roy var jätteduktig, han var mkt tuffare den här gången vilket var andra gången han vallade nöt. Med honom måste jag tänka på att vara mer tyst då han blir störd och börjar titta på mig istället för djuren vilket syns tydligt på filmen. Filmen visar första gången vi vallade för dagen, senare blev han tuffare och tittade mindre på mig. Dock höll på Roy och jag på att dö av förskräckelse när en av kvigor a stannade upp, studerade Roy i typ 30 sekunder sedan hoppade hon mot oss :nailbiting: Både Roy och jag kastade oss bakåt i panik men så samlade vi oss och puttade bort henne!

Det är ju inte lätt för vovvarna när matte är korädd och således tar lite dumma beslut pga det! Men men de verkar ju lösa det ganska bra ändå trots min "hjälp" :love:

 
Efter att hela våren gått åt till diverse sjukdomar och skador, främst på mig, så blir det äntligen lite seriös träning i helgen. Förutsatt att mitt trasiga knä vill sammarbeta men annars får väl nån annan köra mina hundar. Ska även passa på att studera Impas tilltänkta och se om han är så bra som jag tror och hoppas.
 
Har jag redan gjort samt skickat Viljas CT resultat där veterinärerna i England bokstavligt skrivit punktform på hur skadad hon är.
Men tror allt bottnar i att uppfödaren ska para två av Viljas helsyskon.

Är ju en hel hög med syskon att röntga först, så jag hoppas hon väntar tills det är gjort på alla... 🙈
Hur kommer det sig att samma kombination är gjord så nära inpå varandra?
 
Är ju en hel hög med syskon att röntga först, så jag hoppas hon väntar tills det är gjort på alla... 🙈
Hur kommer det sig att samma kombination är gjord så nära inpå varandra?

Det är 8 månader mellan första och andra kullen som är helsyskon. Uppfödaren tyckte första kullen blev så bra så hon ville göra om den.
Vet att de hon vill avla på har A-höfter och Ed ua.
Men vet också att en av syskonen har C-höfter.
 
Det är 8 månader mellan första och andra kullen som är helsyskon. Uppfödaren tyckte första kullen blev så bra så hon ville göra om den.
Vet att de hon vill avla på har A-höfter och Ed ua.
Men vet också att en av syskonen har C-höfter.

Ja, och det är ju inte mycket. Särskilt inte med tanke på hur många de är i första kullen? Är ju några att utvärdera tänker jag.

Nåja, vi får ju givetvis hoppas att de andra är bra också. Både mentalt och i kroppen. Men jäkligt tråkigt att de inte kan stötta dig istället.
 
Det är 8 månader mellan första och andra kullen som är helsyskon. Uppfödaren tyckte första kullen blev så bra så hon ville göra om den.
Vet att de hon vill avla på har A-höfter och Ed ua.
Men vet också att en av syskonen har C-höfter.

Fast det är ju för tidigt att veta om kombinationen är bra innan hundarna hunnit bli äldre och man vet hur det blev 🙈. Blev det väldigt få valpar i första kullen så har jag viss förståelse för att man gör om kombinationen men annars så har jag svårt att förstå att man gör om den direkt igen?
 
Att säga att flera veterinärer har fel är inte förenligt med god uppfödarsed (och stackars deras egna hundar om de anser att de har rätt över en veterinär när de har sjuka hundar...).
Enligt min erfarenhet så är det just så, att det är synd om deras hundar... Jag själv har fått ta emot en hel del skit när jag tvingats avliva hundar, samt har stöttat en bekant när hon fick skit från sin uppfödare när ena hunden visade sig sjuk och uppfödaren blev upprörd. Samtliga gånger har jag tänkt: "tur att jag inte är hund hos dem". Det har nämligen förr eller senare visat sig att deras hundar inte fått den vård de behöver och att hundarna fått lida mycket i onödan...
 
Fast det är ju för tidigt att veta om kombinationen är bra innan hundarna hunnit bli äldre och man vet hur det blev 🙈. Blev det väldigt få valpar i första kullen så har jag viss förståelse för att man gör om kombinationen men annars så har jag svårt att förstå att man gör om den direkt igen?

Har nog blivit ca 8 valpar per kull.

Fy så bedrövligt! Kan du blocka uppfödaren (Och andra idioter) på alla sociala medier? Det där ska du inte behöva stå ut med.

Jag håller på men dyker upp nya varje dag. Funderar på att göra den mer privat. Samt har börjat rensa bort så kallade vänner på social media.
Men att det ens ska behövas? 😞💔
 
Någon som vet om även kastrerade tikar kan uppfattas annorlunda av andra hundar (sådär som kastrerade hanar kan)?

Idag var hundarna hos min mor några timmar när jag klättrade. Fick sedan höra att de börjat bråka två gånger. Garanterat inga seriösa/allvarliga bråk men jag kände att det var lite småspänt mellan dem när jag kom hem. Nu sover de på varandra som vanligt här i sängen. Ebrah är visserligen skendräktig nu, men båda damerna brukar vara obotligt glada och vänliga oavsett löp/skendräktighet osv.
 
Fast det är ju för tidigt att veta om kombinationen är bra innan hundarna hunnit bli äldre och man vet hur det blev 🙈. Blev det väldigt få valpar i första kullen så har jag viss förståelse för att man gör om kombinationen men annars så har jag svårt att förstå att man gör om den direkt igen?

Kollade upp de och det va 9 st valpar 2018 och 8 st valpar 2019 (Viljas kull). Så det finns 17 st helsyskon.
 
Någon som vet om även kastrerade tikar kan uppfattas annorlunda av andra hundar (sådär som kastrerade hanar kan)?

Ja. I alla fall är det så med Frej. Han är mer avvaktande mot kastrerade tikar (såvida det inte är en slump förstås). Det kan vara väldigt mycket slump i och för sig.

Däremot är kastrerade hanar det roligaste som finns.

Hoppas det inte blir mer spänt mellan dina tjejer :heart.
 
Fenna lämnades in inatt. Hennes läge har varit helt oförändrat sedan hon åkte in första gången och efter många om och men fick hon äntligen läggas in.
Nu kommer hon inte komma hem fören minst en CT är gjord på henne, hoppas innerligt att bara ett CT kan visa vad som är fel med henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 768
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 655
Senast: Tuggben
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
24
· Visningar
1 790
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 693
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp