Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kollega till mig är jägare och gör egen vildsvinskorv.
Har beställt 3 stycken till Ruben 😁
Han älskar korv och det känns jättebra att kunna ge en med högt köttinnehåll och utan farliga tillsatser.
Rubs kommer bli en väldigt lycklig hund 😍
 
:arghh: Mitt älskade hundpensionats ägare meddelade att de går i pension i sommar. Hur ska jag nu hitta ett ställe där jag vågar lämna Ville utan att vara orolig för honom? Det har varit så skönt med ett ställe där jag har varit med från de startade, jag gillar deras hundsyn och jag vet att de är vana vid jakthundar. :(
 
Hundkraken fick upp ett spår i skogen tidigare idag och bara drog. NOLL hörsel. Nu är ju rasen i sig inte en som drar på vilt så hon hade ju stannat inom fem-sex meter, men jag var inte särskilt nöjd med henne just då.
 
Hundskor, gärna lite tunnare, som sitter bra på en jaktlabbe? Ska ffa ha bra grepp på hala underlag. Någon som har några tips?
 
Hundskor, gärna lite tunnare, som sitter bra på en jaktlabbe? Ska ffa ha bra grepp på hala underlag. Någon som har några tips?
Kolla på skor/tossor för draghundar, vi har beställt strumpor till jakten men de är tunna och kommer framförallt att användas på snö och skare.
 
Hundskor, gärna lite tunnare, som sitter bra på en jaktlabbe? Ska ffa ha bra grepp på hala underlag. Någon som har några tips?
Säger också skor/tossor för draghundar men välj varianten som har tunt lager gummi eller liknande material på om hunden ska få grepp på halkigt underlag. De vanliga tossorna är mer för snö och inte is så de kan bli halkiga på is etc
 
Säger också skor/tossor för draghundar men välj varianten som har tunt lager gummi eller liknande material på om hunden ska få grepp på halkigt underlag. De vanliga tossorna är mer för snö och inte is så de kan bli halkiga på is etc
Det är det som är kruxet, hittar inga dragstrumpor som är gummerade under.
 
Det är nu jag börjar undra varför jag har både tik och hane i huset..... :cautious: Valpen har sitt första löp och är nu på dag 5 - hanen checkar av henne typ 1 gång i timmen om hur långt gången hon är. Han har väl aldrig visat så mycket intresse för en löptik förutom vid höglöp annars - så småbrudar är tydligen lockande :o
Satt upp en grind till, för lilla damen är för mig nya linjer och jag har ingen aning hur löper är - så få se hur snabbt jag måste stänga av dom på "heltid"......och då säkerligen få lyssna på grabbens djupa och beklagande suckar om förbjuden kärlek :nailbiting:
 
Då var ED/HD röntgen gjord. Han var duktig och allt gick bra. Nu blir det bara en väntan på resultatet.
Någon som har koll på hur lång tid det brukar ta innan SKK lägger upp svaren?
 
Då var ED/HD röntgen gjord. Han var duktig och allt gick bra. Nu blir det bara en väntan på resultatet.
Någon som har koll på hur lång tid det brukar ta innan SKK lägger upp svaren?
Ibland går det jättefort, men jag är osäker på vilka dagar det är avläsning.
 
Då var ED/HD röntgen gjord. Han var duktig och allt gick bra. Nu blir det bara en väntan på resultatet.
Någon som har koll på hur lång tid det brukar ta innan SKK lägger upp svaren?
De brukar läsa av Tisdag och Torsdag, resultaten trillar in på morgonen (kl 7 tror jag?) Onsdag och Fredag.
 
Igår var vi och simmade alla hundarna på eftermiddagen (utom valpen), dessutom passade jag på att shamponera Nessie och Nano som ska ställas ut på lördag. Jag räknar med att vi behöver köra en underredes-tvätt på Nessie sen innan ändå (om det ens lönt beroende på vädret på lördag).

På kvällen hade vi vårt sista kurstillfälle i Htm, Nessie var super-duktig medans matte som vanligt behöver jobba lite på allt möjligt. Kursledaren sa att vi kan ju i dagsläget köra en klass 1 och få godkänt resultat men ska vi vinna måste Jag jobba på lite detaljer och planera ett program :angel:.. Jag har försökt planera ett program, problemet är att jag glömmer bort det totalt sen när jag ska försöka köra det så det blir liksom olika varje gång.

Nästa helg ska vi på träningstävling iallafall, tänkte ta med Nano också mest för att miljöträna henne.
 
Jag har nu bokat in mig på "nyårsträning". Hundhall är bokad fyra timmar på kvällen och tanken är trötta hundar vid tolvslaget. Min hund blir mest rädd för de oväntade enstaka smällarna, men får inte totalpanik, vid tolvslaget brukar hon vara lugn. Det är tydligen helt ok att det smäller över hela himlen bara man får ligga inne med ett grisöra (hon är inte heller alls åskrädd, kan sova sig igenom ett oväder).
Men då det blev en plats över tänkte jag det ändå kan vara trevligt. Nyårsplanerna är ju annars bara att åka hem och sitta hos föräldrarna då det smäller mindre där än i mitt kvarter, så jag åker vidare dit efter träningen.
 
Alltså min hund och dåligt väder :cautious:

Vi går ut och efter 50m kommer gräsmattan där fröken kissar. Sen vill hon inte gå mer. Hon går några meter, sätter sig och tittar bedjande, får nej, går några meter till och så upprepar det sig. Efter fem-sex försök ger hon upp och inser att hon kommer bli tvungen att gå, och då lägger hon istället in sexans växel och pinnar på som om det inte fanns någon morgondag. Att lukta på något eller på något annat sätt ta in någon typ av intryck är inte att tänka på. Spelar ingen roll vilken runda vi går, det spelar inte ens någon roll pm vi går någonstans där hon aldrig gått förut.

Känns som så sjukt meningslösa promenader.
 
@Bapelsin skulle önska att mina kunde pinna på, de är ute för rastning och motion i första hand (nosning får ske på vägen så att säga, särskilt i dåligt väder). Det skulle bli väldigt lite promenad om de skulle få göra som dom ville och sitta fast i var och varannan grästuva en halvtimme 😁. Till Nessies försvar ska sägas att hon gärna pinnar på, de andra två not so much..
Nike, den minsta, HATAR regn men har lärt sig att hon är tvungen att gå ut iallafall. Nuförtiden brukar hon till och med vara rätt okej med det när vi varit ute en stund, förut försökte hon vägra gå men kom på att hon blir lika blöt av att stå stilla. Sen hjälper det lite att hon har regntäcke på sig också.
 
Alltså min hund och dåligt väder :cautious:

Vi går ut och efter 50m kommer gräsmattan där fröken kissar. Sen vill hon inte gå mer. Hon går några meter, sätter sig och tittar bedjande, får nej, går några meter till och så upprepar det sig. Efter fem-sex försök ger hon upp och inser att hon kommer bli tvungen att gå, och då lägger hon istället in sexans växel och pinnar på som om det inte fanns någon morgondag. Att lukta på något eller på något annat sätt ta in någon typ av intryck är inte att tänka på. Spelar ingen roll vilken runda vi går, det spelar inte ens någon roll pm vi går någonstans där hon aldrig gått förut.

Känns som så sjukt meningslösa promenader.
Prova att sätta på henne ett täcke! Ville har inte ens fattat att det kan vara dåligt väder, alla väder är lämpliga väder att hänga ut i enligt honom. ;)
 
38,7 graders feber, slemhosta och halsont. Tur att jag har både strepsils och Ipren hemma.
Hundarna fick en kort promenad men sen körde vi ett ganska rejält oss på balansbollen med fokus på att stärka bog och bål. De var så duktiga så, och ville INTE att passet skulle ta slut :D
C3B32BE4-5F8A-423D-8276-331BBB1EDEAB.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 599
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 648
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 644
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 171
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp