Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
DV brukar alltid vara dyra men fördelen är ju att de brukar erbjuda faktura till skillnad från andra veterinärer.

På (alla eller snart alla) Evidensia och Anicura kan man betala via Klarna dvs även delbetala vilket är uppskattat av många inklusive oss som jobbar som kan slippa en hel del diskussioner :) Fungerar dock ej om man är spärrad på Klarna såklart.
 
På (alla eller snart alla) Evidensia och Anicura kan man betala via Klarna dvs även delbetala vilket är uppskattat av många inklusive oss som jobbar som kan slippa en hel del diskussioner :) Fungerar dock ej om man är spärrad på Klarna såklart.
Ah just ja, tänkte inte på att de flesta erbjuder Klarna numera. Väldigt bra!
Förut var det ju typ bara DV som erbjöd faktura (och fått faktura hos vet nån gång på helg iom att det inte gick att direktreglera).
 
Den är verkligen jättefin! :love:
Jag lyckades lämna en "skratta" reaktion först för att Terriern överrumplade mig med en slick på armbågen just när jag klickade. 😅
Heh hur många gånger har man inte råkat klicka på skratt emojin på HELT olämpliga inlägg att reagera så på ... :o:o
 
Idag är det 10 dagar sedan Roy opererades i vänster bogled. Jag tog stygnen idag och han var så snäll. :heart Nu är det bar 10 dagar kvar till nästa bogled ska opereras. Hoppas innerligt att den kommer gå lika smidigt som denna! Han har bara haft tratten första dygnet, sedan fick han ha täcke på sig när jag inte hade koll för första dagarna kliade han med bakbenet och då hjälpte ju inte tratten. Fattade inte förrän dag 2 att han reagerade negativt på plåstret men så fort jag tog av det slutade han klia och var tämligen ointresserad av såret efter det.

I somras köpte jag en väldigt bra leksak för en konvalescent, även fast jag inte visste om det då! Den är fyrkantig så den rullar inte så fort. Han har fått en del av maten i den så att han ska hålla sig lite sysselsatt fast i ett lugnt tempo.
 
Haft riktigt rolig träning ikväll. Hallen var bokad för rallyträning så vi började med det. Men då det är fredag var det en del som inte stannade hela tiden. Så efter en dryg timme så visade det sig att alla vi som var kvar tränar heelwork eller freestyle. Så vi plockade bort skyltarna och bytte gren. Min hund var lite trött så jag torrgick programmet en del och körde bara lite enklare positionsträning. Men jättekul att träna tillsammans, vi kommer göra om det!
 
Agilityträning ikväll, jag fick springa men både Nike och Nessie då husse skulle ha fokus på Nano. Qila fick springa runt och bekanta sig med hallen medans vi banvandrade, himla fart på henne nu 😁.
Nessie gick helt fantastiskt och gjorde ett av sina snabbaste slalom nånsin! Nike hade himla fart under tassarna och jag fick springa på allt jag kunde. Nano gick superbra med husse.
Imorgon blir det debut för mig och Nessie i avancerad klass i rallylydnad, få se hur det går.. Har ju inte tränat så himla mycket ska erkännas. Håller tummarna för att Nano sköter sig med maken, jag skulle vilja flytta upp henne till fortsättningsklass i år men vi får se.

Qila
IMG_20200117_160433.jpg
 
En vecka in i löpet kan jag konstatera att jag har en storblödare. Byter trosskydd efter varje promenad och de är alltid fulla. Ibland behöver jag byta oftare. Och det där som man läser på alla hund- och veterinärsidor om ”några droppar på golvet”, det appliceras inte på min hund :meh:
Och hon är ju ändå en relativt liten hund. Trött är hon också. Och mammig.

Idag ska vi till veterinären och se så att allt står rätt till. Hon har nämligen också en knöl i halsen och jag tycker att hon luktar äckligt. Färskt blod ska inte lukta illa i min bok.
Vad gäller löptikar tycker jag alla luktar lite illa både baktill och ur munnen vid löp :wtf: :D
 
Träffade en liten westie när jag gick ut nu på morgonen för att handla frukost. Herregud vad söt den var :love: Jag och ägaren pratade en bra stund och lilla westien var jätteglad och ville gärna umgås med mig. Det var också kul att se en liten hund som levde tydligt sällskapshundsliv som ändå var i bra form och med riktigt fin päls. Här i området är det annars standard med lite överviktiga hundar med päls som ser lite ovårdad ut.
 
Idag är det 10 dagar sedan Roy opererades i vänster bogled. Jag tog stygnen idag och han var så snäll. :heart Nu är det bar 10 dagar kvar till nästa bogled ska opereras. Hoppas innerligt att den kommer gå lika smidigt som denna! Han har bara haft tratten första dygnet, sedan fick han ha täcke på sig när jag inte hade koll för första dagarna kliade han med bakbenet och då hjälpte ju inte tratten. Fattade inte förrän dag 2 att han reagerade negativt på plåstret men så fort jag tog av det slutade han klia och var tämligen ointresserad av såret efter det.

I somras köpte jag en väldigt bra leksak för en konvalescent, även fast jag inte visste om det då! Den är fyrkantig så den rullar inte så fort. Han har fått en del av maten i den så att han ska hålla sig lite sysselsatt fast i ett lugnt tempo.
Har samma, kallar den "tärningen" :) . Ascot tycker den är helkul, även om han slår till den ganska våldsamt ibland. Är nog den äldsta hundgrej jag har hemma, den köptes till vår första hund så typ 1997-98 (?) köptes den och har använts av 4 hundar - hållbar kan man minst sagt sägs :rofl:. Den ser heller inte särskilt använd ut!
 
På måndag ska Doris kastreras. Har gruvlig ångest! :nailbiting: Men det känns ändå som rätt val. Hon mår ju inte bra som det är nu.
Hoppas på att få en mer balanserad hund efter att hon har landat efter op. Som det är nu så går hennes system på överfart för jämnan känns det som. :down:

Håller tummarna för att hon inte är en av de ca 20 % som blir inkontinenta, men blir det så får vi helt enkelt hantera det.
 
Ingen superdebut för mig och Nessie i avancerad klass, maken nämnde nåt om att man kanske ska träna :angel:. Känslan var dock bra och superbra kontakt, råkade bara få fel övning på två gånger på bägge klasserna så då räcker det med nåt poäng till så hamnar man under kval. resultat. Högerhandlingen gick faktiskt jättebra på båda banorna.
Nano och husse diskade sig första rundan i nybörjareklassen (med flit) så Nano precis innan de ska gå in blir påhoppad av en stor hund som ska in på andra banan, den var inte aggressiv men Nano gillar inte främmande hundar och blev låg och osäker. Husse diskade sig när det inte släppte och gav godis och gick runt banan ett varv istället. Nästa start gick det bättre, då slog de till med 94 poäng ❤️.
 
Ingen bra dag idag. 😔 Jo jättefint drev och avslut, fin återgång till husse och sen nytt upptag. Bara att det rådjuret bestämde sig för att springa över vägen och Ville efter. Tack och lov hamnade han inte framför bilen utan sprang in i förardörren. Men husse hörde smällen och trodde att det var kört.
Ville spydde rejält när husse kom fram. Jag sprang från mitt pass till bilen och hämtade upp dem. Sen hem och slänga av vapen och så raka vägen till Strömsholm. Jag ringde och förvarnade så när vi kom in fick vi gå raka vägen in på ett akutrum.
En snabbkoll att han inte var på väg in i chock eller livshotande skador men sen fick vi vänta lite eftersom han trots allt var i bra skick.
I och med risken för chock ville de inte ge lugnande. Istället fick han smärtstillande och sen röntgen på vänster fram och övriga kroppen för att kolla så det inte hade gått något revben. Inga uppenbara skelettskador men risk för muskel och ligamentskador. Han fick bli kvar så ska de röntga igen när de kan ge lugnande och kolla lite mer noggrant.
Men att gå ut med tomt koppel är tungt även om det är försiktig positivt.
Så tacksam att bilföraren och bilen efter stannade. Bilen efter hade filmkamera och har lovat att skicka filmen ikväll.
Ville var en liten pärla och tog det mesta med ro inne på Strömsholm. Följde glatt med när han blev inskriven. ❤
IMG_20200118_135340_551.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 259
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 395
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp