Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har det blivit mkt fix i trädgården. Roy var mycket behjälplig med att samla ihop (läs sprida ut) alla maskrosor jag drog upp! :rofl: Tripp fattade ingenting vad den där knasiga hunden höll på med!
99424098_3229892837060932_6114070045334175744_n.jpg

98174419_3229892757060940_873896746609016832_n.jpg
 
Vi var och vallade hela dagen igår, hade med både Nessie och Nano. Vi fick gå bana och så vallade jag och Nessie slalom mellan stolpar, det gick jättebra!
Nano fick mest springa runt fåren, hon har supersvårt för vänster och förstår egentligen inte alls vitsen med får.

På måndag ska jag åka och hämta min nya bil! Sen ska jag klura på hur jag inreder den bäst för att få plats med alla hundarna..


Visa bifogad fil 51222
Vad roligt med vallning hela dagen, är bara lite avundsjuk :p Var det E som var instruktör? Jag blir så sugen på en corgi ibland, speciellt när jag ser alla vallningsbilder :love: Fast med min otur skulle jag väl få en som absolut inte vill valla :meh:
 
Vad roligt med vallning hela dagen, är bara lite avundsjuk :p Var det E som var instruktör? Jag blir så sugen på en corgi ibland, speciellt när jag ser alla vallningsbilder :love: Fast med min otur skulle jag väl få en som absolut inte vill valla :meh:

Ja, det var det.
De corgis jag sett på valläger har överlag haft förvånansvärt mycket vall i sig och det är väl typ en hund jag sett som visat väldigt lite intresse men likhet med vår Mas så har det varit en hund med ganska lite driv öht.
Sen är det kanske lite som att byta ner sig till moppe om man haft Ferrari innan då dessa kortbeningar inte täcker mark lika snabbt som de långbenta 😁.
 
Ok, både jag och damer blev trötta av promenaden. Jag la mig på soffan, Ebrah bestämde sig för att lägga sig nästan på mig. Vi somnade och sov någon timme. Aysu är helt slut. Vi har tagit rastningsrunda nu på kvällen/natten och parkerat i sängen. Aysu har ju helt tappat konditionen efter alla operationer senaste tiden, så imorgon blir det en vilodag för oss. Det behövs. Men, så skönt att det äntligen är varmt ute igen!
 
Bandagebyte för labradoren igår och det såg jättefint ut! Torrt och inte svullet alls. Är så glad för att vi bestämde oss för att ta bort tån även om det nog hade funkat att ha den som tidigare ett tag. Det hade inte hållt i längden och det här kommer bli toppen. Vet sa att det var en svår operation, men han ser verkligen ut att ha lyckats i mina amatörögon.

Laddas sår ser inte riktigt lika kul ut tyvärr. Det är jättefint till sista tredjedelen, där några stygn har släppt och det håller på att bli lite infekterat. Har tid idag på fm för att kika på det, förhoppningsvis är det ganska enkelt åtgärdat.
 
Det känns som om Frej har hysteriskt mycket päls just nu. Den ser inte så hysterisk ut (han är ju ändå en sheltie), men den känns galet tät och jag vet inte hur länge jag kammade för att hitta ner till huden runt nacken :crazy:. Försöker få bort så mycket lös underull som möjligt nu så han håller sig sval om vi nu faktiskt ska få lite mer värme framöver :love:.

När jag shamponerar eller borstar Frej är jag sååå glad att det inte är en (långhårig) collie jag har.
 
Jag har 2 ridande porrgrodor här hemma,är så trött på dom.
Mina märks det knappt på att de löper, utom babianrumpan :rofl:
Här har labben fått för sig att man inte kan bajsa ute om det luktar av annan hund, så hon skiter inne istället :cautious: det enda stället hon bajsar på ute just nu är hennes egen hundgård. Tomten duger heller inte nu iom den nya valpen och utanför tomten går absolut inte iom grannskapets hundar. Tror hon skitit inne på natten tre ggr senaste veckan. Tom min 4-månaders valp är mer rumsren i dagsläget 😂
 
Ja, det var det.
De corgis jag sett på valläger har överlag haft förvånansvärt mycket vall i sig och det är väl typ en hund jag sett som visat väldigt lite intresse men likhet med vår Mas så har det varit en hund med ganska lite driv öht.
Sen är det kanske lite som att byta ner sig till moppe om man haft Ferrari innan då dessa kortbeningar inte täcker mark lika snabbt som de långbenta 😁.
Ja, det var det.
De corgis jag sett på valläger har överlag haft förvånansvärt mycket vall i sig och det är väl typ en hund jag sett som visat väldigt lite intresse men likhet med vår Mas så har det varit en hund med ganska lite driv öht.
Sen är det kanske lite som att byta ner sig till moppe om man haft Ferrari innan då dessa kortbeningar inte täcker mark lika snabbt som de långbenta 😁.
Jag tyckte väl jag kände igen hagen! Tripp kommer ju därifrån.
Det är fascinerande att det finns så mkt vall kvar i raser som inte har avlats på det. Haha jo jag skulle ju inte skaffa en corgi som ersättare till BC men jag har alltid gillat dem så någon gång i framtiden kan det nog bli en :heart
 
Jag tyckte väl jag kände igen hagen! Tripp kommer ju därifrån.
Det är fascinerande att det finns så mkt vall kvar i raser som inte har avlats på det. Haha jo jag skulle ju inte skaffa en corgi som ersättare till BC men jag har alltid gillat dem så någon gång i framtiden kan det nog bli en :heart

Spännande, isåfall får du hojta till 😁.
 
Viggo har just nu vila då han har slitit sönder sitt korsband :nailbiting: Men, eftersom att de oftast repar sig helt, det är kort konvalescens och han är så pigg i övrigt så kommer vi köra på operation :up: Han är 13 år men han kan ju likväl bli 16 så tycker helt klart det är värt det! Ska få tid till ortoped så skulle de röntga för att se hur det ser ut innan osv.

Med Gripa går allt fint. Vi har kört ganska mycket drag och jag gillar det bara mer och mer :love: Så fantastiskt kul!
 
Efter två lugna dagar då matte behövde göra lite annat är hunden nu nöjd.
Apporteringsträning på förmiddagen, lite trädgårdshäng när matte rensade rabatt och träffat ny hund på kvällspromenaden. En 18-månaders ridgebacktik med trevlig matte. De fick springa lösa en sväng, men min hund tyckte mest det var en jobbig tonåring och talade om det för henne, så det blev inte så mycket lek. Men nyttigt för unghunden i alla fall, som lyssnade på den äldre.
 
Flattens seniorkontroll blev inte riktigt så bra som jag hoppades. Har haft en känsla av att något är fel ett tag nu, han dricker mer och är allmänt tröttare. Hans urinprov visade sig ha väldigt låg densitet så imorgon bitti blir det ultraljud och sterilt urinprov. Hoppas det är ngt lättfixat men min katastrofhjärna har ju redan ställt in sig på cancer eller slutkörda njurar :down:
 
Daisy fick äntligen vara en dag hos mina föräldrar som tidigare, innan hela Covid-situationen, har varit dagmatte/husse sedan hon var 10 veckor gammal. Nu har hon bara träffat dem kortare stunder utomhus de senaste månaderna. Men jisses vad nöjd hon hade varit! Hon hade gjort lekinviter absolut HELA dagen, och det räckte med att de tittade på henne för att hon skulle bli helt krum i ryggen och bakkärran skulle dra igång. Vi hämtade en väääldigt glad hund på kvällen, sen sov hon i princip ett dygn efteråt :D
 
Idag åkte vi ut till ett ställe som heter Lövön där jag bor, hur mysigt som helst! Eftersom Briam var med fick vi ta en del längre pauser och en lägre takt men det klagade inte hundarna på att få vara ute i 4h och härja. :love:
På torsdag ska Briam och jag på vår första skyddsträning, riktigt spännande och kul men får se om vi bara blir åskådare eller om vi tar en sväng på plan :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 254
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 371
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp