Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blandade känslor idag, Fenna får åka hem idag, felet har hittats och min magkänsla hade rätt... Fenna har diskbråck.
Nu vet jag att prognosen är god med rehab och noggrann träning men det gör lite ont att dels säga hejdå till agilityn och sedan att hon är min 3,e diskbråckhund. Är verkligen jätteglad att vi vet vad felet är men känner samtigt att jag vill börja träna guldfiskar eller något. :arghh:
 
Emiron anser sig vara för stor för att äta uppblött torrfoder nu verkar det som. Han har ätit dåligt både hemma och på dagis ett par dagar men så fort det serveras torr mat så smäller han i sig... Inte mig emot iof eftersom det är rätt trist att slänga halva portionen med uppblött mat när han lämnar det.
 
Emiron anser sig vara för stor för att äta uppblött torrfoder nu verkar det som. Han har ätit dåligt både hemma och på dagis ett par dagar men så fort det serveras torr mat så smäller han i sig... Inte mig emot iof eftersom det är rätt trist att slänga halva portionen med uppblött mat när han lämnar det.
Ville hade också perioder då han inte ville ha maten uppblött, så han fick torrt ett tag, nu får han torrfodret torrt men med vatten på så det blir bara uppblött om han låter bli att äta. ;) Men jag vill ha en extra möjlighet att få i honom vatten.
 
Hundarnas sovsäck kom idag. Jag tänkte först skicka tillbaka den pga att den verkar så tunn, men Gaia älskar den så den får stanna. Jag antar att de kommer krypa ner i min sovsäck om de fryser.
B14286B0-CC64-4143-838C-DBC63F115157.jpeg
 
Var och kikade på SM-banan i agility förut idag. Var så galet varmt så vi körde bara tre korta pass, men klarade till 6e hindret med flyt, och till 8e med lite missförstånd. Fick till en grej som jag tyckt var svår och jobbat lite på, så det var kul :)

Sen åkte vi och badade, det var välbehövligt!
 
alltså....

Fick möte med stor FIN svar lugn hund idag och mina 2 betedde sig som hin håle själv. Har aldrig skämts så mycket.
Effie har aldrig gjort minsta tendens till att vilja springa fram till andra hundar hon tittar och går vidare. Nu skrek hon ja ni läste rätt. Inget skällande utan högljudda skrik om att hon MÅSTE fram till denna fina medans Trolla den lilla lymmeln stod och hejade på och skällde som en galning. For åt alla håll i kopplet och nästan fällde mig. (tur de är små)

Fick lyfta upp den lilla så hon blev tyst och sätta Effie.

Ja där stod vi... så fort jag försökte gå så började skrikandet och skällandet. Aldrig varit med om liknande. Mannen med den fina hunden skrattade åt mig och gick efter en liten stund lugnt därifrån.

Effie är i slutlöpet och lite kollrig i hjärnan och den lilla behöver träna mycket mer hundmöten.

Men på riktigt. Detta gör ju att jag inte direkt vill ut och gå bland folk om de ska bete sig såhär.
Blir till att gå dubbla promenader istället. en åt gången
 
Igår blev det sen agilityträning, vi körde alla vuxna hundarna på SM för alla banan och det var himla kul. Dessutom gick det himla bra också, husse körde tre helt klockrena lopp med lilla Nike, Nessie och jag satte nästan banan på första försöket förutom att jag skickade henne fel på ett hinder. Nano var superduktig och kom också runt med husse redan på första försöket.

Idag blev det vallning för Nessie och Nano, blev tidigt så det inte skulle hinna bli så himla varmt. Dessutom körde vi i terräng där det skugga men inte helt lätt att ta sig fram heller. Nessie var duktig men blev jättetrött då hon är van att se fåren på ett annat sätt och nu var det sten, buskar och träd som gjorde det svårare. Nano gick på släp bredvid Nessie, hon hade ingen större motivation idag utan var ganska loj. Bägge hundarna rullade sig i fårskit så de har schamponerats och duschat nu 😖.

Nano
IMG_20200626_095254.jpg
 
Det blir mycket bad nu. Asni hoppar från bryggan som om hon aldrig gjort annat men Tinja totalvägrar fortfarande. Asni är även en riktig liten livräddare; simmar man så simmar hon bredvid och gnäller tills man håller henne i pälsen, då blir hon nöjd och vänder tvärt för att dra in en till bryggan :rofl:
106097218_10215896523394040_2206374677358425708_n.jpg
 
Åkte och badade igår eftermiddag efter att ha spenderat dagen i min alldeles för varma lägenhet. Humla är en riktig badkruka, så ville doppa mig själv innan jag började vara på det grunda med henne.
Blev så nöjd att jag kunde parkera henne på min handduk precis där jag klättrade i, och hon låg kvar medan jag doppade mig :love: Stannade i kanten så jag kunde prata med henne och stötta om hon kom på andra tankar, men var så skönt att kunna svalka sig ordentligt!

På kvällspromenaden träffade vi två av hundarna på vår gata, varav en Humla älskar och den andra har hon inte riktigt vågat hälsa på än. Men alla hade gott om tid, så efter en stund hälsade de på varandra och sen gick vi ett varv runt området allihop. Toppen att Humla blev mer bekväm även med den hunden!
 
Såg precis att de nästa vecka ska ha en sån där sval hundsäng på ben i Lidls sortiment nästa vecka. Har kikat på flera olika sådana men inte kommit mig för att köpa någon, främst för att de jag sett varit lite för små. Den här är större och billigare, så jag ska utan tvekan försöka få tag på en sådan :D
 
Såg precis att de nästa vecka ska ha en sån där sval hundsäng på ben i Lidls sortiment nästa vecka. Har kikat på flera olika sådana men inte kommit mig för att köpa någon, främst för att de jag sett varit lite för små. Den här är större och billigare, så jag ska utan tvekan försöka få tag på en sådan :D
Fan, nu kollade jag och jag vill ha deras robotdammsugare :arghh:
 
Frej har inte ätit upp all sin mat :cautious:. Det är faktiskt jättekonstigt. Undrar om det ens hänt på de tre år jag haft honom. Han verkar som vanligt i övrigt och har ätit en del samt tog godis. Hummar i och för sig en del på mig.
 
Fan, nu kollade jag och jag vill ha deras robotdammsugare :arghh:
Kan trösta dig med att den nog inte är så bra. Kollade lite på den och den verkar ha borstar på undersidan som "borstar in" allting. Min mor hade en sådan variant förut och det var helt hopplöst. ALLT snurrade in sig i de där borstarna, så först fick man köra robotdammsugaren, sedan fick man göra rent den... Tog ungefär sjutusen gånger längre tid att få rent ett rum med den än med en vanlig dammsugare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 254
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 371
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp