Den enda tråden Fälttävlan 2019

@Novali01 Jag ska vara där på lördag- för att få möjligheten att vara där heeeeeeeeeela dagen förstod jag när det rasslade till på equipe.
Hur listar man ut vilken dag man smartast ska åka om man vill starta H90 och den erbjuds både lördag o söndag?
- Nu valde jag lördag för att dagen passade mig bäst och då kan jag kanske göra bort mig utan att "vissa" tittar på. . ;)
Men det blir en ganska lång dag för min tossiga valp. Hade jag valt söndagen så hade dagen blivit kortare, vilket grämer mig lite nu.
 
Jag red ju Mantorp första tävling. Började med en godkänd dressyr där han var avspänd och glad, jag red lite försiktigt och det drog ner poängen lite.
Sen gjorde jag bort mig fullständigt i hoppningen och vi vägrade ut oss 🙈
Grät som ett barn hela vägen hem av besvikelse. Hoppningen som gått så bra under hela hösten.

Efter vilan har det inte fungerat alls. Han är kollad på klinik och känns jättefräsch, det är jag som inte kan rida.
Satte upp en duktig ryttare för att ge tillbaka lite självförtroende till Molnet och det har fungerat bra, hon kommer fortsätta hoppa honom ett tag till.

Har även börjat träna privat för en ny hopptränare. Är nöjd med min gamla men jag måste försöka bryta den onda cirkeln. Jag mår illa direkt jag sätter mig i bilen och ska köra dit. Hela gruppsituationen ger mig ångest och jag pressar mig själv så hårt att det bara blir ännu värre. Molnet är känslig och blir helt förtvivlad och vågar inte göra någonting när han känner att jag inte är med honom.
Vi har börjat om, hoppat enkla övningar som ger förtroende, hon lyssnar på mig och jag känner förtroende för henne. Kan andas, slappna av, rida på min känsla och Molnet blir sitt vanliga glada jag.

Igår red vi pay and cross och hoppade en H90.
Gjorde en riktigt bra runda! Känslan var asbra, Molnet var fokuserad, glad och flög runt banan med så sjukt fina språng!
Fick jättefin kriktik efteråt och den här gången ville jag gråta av glädje istället.

Lite ledsen över att inte tävla där nästa helg men banhoppningen får det fortfarande att knyta sig i magen på mig.
Jag har en liten förhoppning om att kunna rida Boxholm i slutet av juni.
 
*KL*

Jag och stjärnhästen har tävlat, årets första fälttävlan. Vi har nog aldrig gjort en så bra terräng i H100, jag är så jäkla nöjd! :love: Felfri på hinder och långt innanför tiden! :) Var bara tvungen att få berätta. :D (Dressyren var inte dålig heller men i hoppningen så sparkade vi en bom.)

Mvh,
Lady_S
 
@Bison kan ju vara så att du kommit i dressyrträsket. Vi har alla varit där.. dressyren har gått jättebra men tyvärr är vi kvar där till hoppningen och rider i undertempo och backar fram till hindren.
 
Eftersom vi hade kass dressyr med både galoppinslag i allt och felridning så var vi nolla i hoppningen idag i hermanstorp 100 klass 😁 terrängen var irländaren lite väl kaxig och jag fick ta tillbaka honom rejält innan hindren så jag kunde länga ut halsen innan hindren. Kostade såklart massa tidsfel men han var väldigt fin och nolla på hinder. Nästa tävling hoppas jag att jag kan speeda på iallafall .
 
@Bison kan ju vara så att du kommit i dressyrträsket. Vi har alla varit där.. dressyren har gått jättebra men tyvärr är vi kvar där till hoppningen och rider i undertempo och backar fram till hindren.

Ja, där hamnar jag gärna på tävling.
Men i år har det inte fungerat på träning heller. Det börjar bra, sen fuckar jag upp allting. Sista träningarna gick det inte ens bra i början, jag blir blockerad, osäker och rädd.
Helt ologiskt eftersom jag inte är ett dugg rädd i terrängen. Där rider jag bra och säkert.
 
Ja, där hamnar jag gärna på tävling.
Men i år har det inte fungerat på träning heller. Det börjar bra, sen fuckar jag upp allting. Sista träningarna gick det inte ens bra i början, jag blir blockerad, osäker och rädd.
Helt ologiskt eftersom jag inte är ett dugg rädd i terrängen. Där rider jag bra och säkert.

Det är inte alls ologiskt. Jag kan räkna upp 1000 ft ryttare genom åren som har haft samma problem inklusive mig själv.
 
Ja, där hamnar jag gärna på tävling.
Men i år har det inte fungerat på träning heller. Det börjar bra, sen fuckar jag upp allting. Sista träningarna gick det inte ens bra i början, jag blir blockerad, osäker och rädd.
Helt ologiskt eftersom jag inte är ett dugg rädd i terrängen. Där rider jag bra och säkert.
Har du funderat på mental coach? Typ Ryttarinspiration :)
 
Älskar min Irländare :love::love:

img_2738.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 079
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 878
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 184
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp