Den enda tråden Fälttävlan 2019

Jag har liksom inte alls samma eleganta stil som @fio när det gäller att skutta ner i vatten. 🤪:laugh:

30105
 
Min häst har fö hopp- och galoppförbud ett tag framöver, då vi nästan enbart ägnat oss åt sånt senaste månaden (det inkluderar galopp i vagn också) och därmed både tappat broms och styrning. :rofl:

Eftersom hon är ett norskt fullblod kommer dock betessäsongen inom kort att ta bort detta problem. ;)
 
Man får känslan att du inte riktigt VILL ut i det där vattnet...? Men din häst ser ganska entusiastisk ut iaf. 😂

Nja, det var tvärtom. Hon tvärnitade och tramsade runt en stund innan hon bestämde sig för att helt enkelt kasta sig ut. Hade hon kunnat så hade hon hoppat över hela pölen. Det där med att blöta ner tassarna är inte någon favoritsyssla. Så är det när man köper häst av dressyrtanter som knappt vågar sig utanför ridhusväggarna. 🤣 🤣 🤣
 
Ska typ alla till Dagstorp i helgen?😎 Jag åker även med som semester-groom till Strömsholm. Hade en pytteliten förhoppning om att kunna tävla där själv i år, men vi kom inte så långt i Gärds 😂 Så hon får gå Dagstorp och sköter hon sig där får hon gå stilterräng i Sporren. Gör hon inte det blir det lite hopp-satsning istället.
 
Ska typ alla till Dagstorp i helgen?😎 Jag åker även med som semester-groom till Strömsholm. Hade en pytteliten förhoppning om att kunna tävla där själv i år, men vi kom inte så långt i Gärds 😂 Så hon får gå Dagstorp och sköter hon sig där får hon gå stilterräng i Sporren. Gör hon inte det blir det lite hopp-satsning istället.

Ne. Jag ska visa lilla grå på utställning. Är ett vrak redan. :nailbiting: Tur hon är cool...

30516
 
Ska typ alla till Dagstorp i helgen?😎 Jag åker även med som semester-groom till Strömsholm. Hade en pytteliten förhoppning om att kunna tävla där själv i år, men vi kom inte så långt i Gärds 😂 Så hon får gå Dagstorp och sköter hon sig där får hon gå stilterräng i Sporren. Gör hon inte det blir det lite hopp-satsning istället.

Nej, blir inte Dagstorp för oss. Jag var anmäld, men sen skulle alla gå på 40-årsfest och då var jag tvungen att hänga på. :angel:
 
Ska typ alla till Dagstorp i helgen?😎 Jag åker även med som semester-groom till Strömsholm. Hade en pytteliten förhoppning om att kunna tävla där själv i år, men vi kom inte så långt i Gärds 😂 Så hon får gå Dagstorp och sköter hon sig där får hon gå stilterräng i Sporren. Gör hon inte det blir det lite hopp-satsning istället.
Håller tummarna för att hon sköter sig! Jag ska till Dagstorp, är orimligt laddad. Senaste träningen gjorde han så himla bra och var sådär perfekt reglerbar. Dock är det under förutsättning att hans ena sko sitter kvar/ hovslagaren är anträffbar och kan sätta i ett par extra sömmar. Upptäckte idag att han dragit av en flisa på ena framhoven och två sömmar lösa. Så nu sitter den med en söm kvar på insidan, sitter rejält fast men inget som känns lämpligt att tävla med :nailbiting::arghh:
 
Ska typ alla till Dagstorp i helgen?😎 Jag åker även med som semester-groom till Strömsholm. Hade en pytteliten förhoppning om att kunna tävla där själv i år, men vi kom inte så långt i Gärds 😂 Så hon får gå Dagstorp och sköter hon sig där får hon gå stilterräng i Sporren. Gör hon inte det blir det lite hopp-satsning istället.

Det finns jättefina hopptävlingar så det behöver du inte vara ledsen för!
:D
 
Håller tummarna för att hon sköter sig! Jag ska till Dagstorp, är orimligt laddad. Senaste träningen gjorde han så himla bra och var sådär perfekt reglerbar. Dock är det under förutsättning att hans ena sko sitter kvar/ hovslagaren är anträffbar och kan sätta i ett par extra sömmar. Upptäckte idag att han dragit av en flisa på ena framhoven och två sömmar lösa. Så nu sitter den med en söm kvar på insidan, sitter rejält fast men inget som känns lämpligt att tävla med :nailbiting::arghh:
Finns det ingen i stallet som kan fixa eller ev kolla ut någon i Dagstorp. Sånt ska man lära sig att göra själv säger alltid @workahlic 😅

Det finns jättefina hopptävlingar så det behöver du inte vara ledsen för!
:D
Nej, jag är inte så ledsen längre faktiskt. Känns som att jag har passat bollen till henne också får hon bestämma 🐎💨
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 074
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 874
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 181
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp