Den enda tråden Fälttävlan 2019

Jag är kvalad.
Oavsett så är det ju hemmaklubben så jag förväntas lägga hela den semesterveckan på SM oavsett om jag ska rida där eller inte.

Nope. Du har tydligen inte läst reglerna. Men jag är inte ett dugg förvånad för folk verkar varken läsa TR eller annat nuförtiden utan dom bara antar saker!

Screenshot_20190603-113312.png
 
Nope. Du har tydligen inte läst reglerna. Men jag är inte ett dugg förvånad för folk verkar varken läsa TR eller annat nuförtiden utan dom bara antar saker!

Visa bifogad fil 30777

Nämen titta!
Nej, det har jag inte läst. Lusläste inför lag-SM förra året, men detta året har jag mest läst de ändringar som kom och då har det inte dykt upp. Är det från TR I?
 
Nämen titta!
Nej, det har jag inte läst. Lusläste inför lag-SM förra året, men detta året har jag mest läst de ändringar som kom och då har det inte dykt upp. Är det från TR I?

Nej det står i regler SM . Eftersom dom ändrar varje år får man läsa varje år vad som gäller. Jag hade en förhoppning om att rida men kommer inte hinna rida någon 2Stj inom tidsperioden. Hade ev planerat att debutera i Flyinge veckan innan om allt går som det ska men det är försent för Lag SM ändå iom att kval ska vara gjorda inom 10 dgr

Sen ska det vara bas 0 och det kan man ju aldrig räkna med 🙄
 
Det känns ju helt klart som en rimlig ändring!

Det brukar vara så men ibland behöver en bara vara kvalad till klassen , som förra året.

Men folk överlag har dålig koll på vad som gäller. Just nu sitter det någon och gapar på sociala medier , som inte ens har korrekta kval 😎
 
Det brukar vara så men ibland behöver en bara vara kvalad till klassen , som förra året.

Men folk överlag har dålig koll på vad som gäller. Just nu sitter det någon och gapar på sociala medier , som inte ens har korrekta kval 😎

Ja, absolut att folk har dålig koll. Jag trodde jag hade det eftersom jag läser igenom inför varje år, men det hade jag visst inte. 🙈🙈
 
  • Haha
Reactions: fio
Det gö
Är det bara jag som tycker 12' är billigt mtp vad man får för pengarna? En vanlig resa utomlands kostar ju däromkring, såvida man inte tar en sista minuten. Jag hoppar hellre terränghinder några dagar än ligger på en strand en vecka. ;)

Det gör ju jag också men med tanke på vad mitt hästeri kostar varje månad så trollar jag inte fram 12000 till en resa bara så där hur som helst. 😊
 
Det gö


Det gör ju jag också men med tanke på vad mitt hästeri kostar varje månad så trollar jag inte fram 12000 till en resa bara så där hur som helst. 😊

Nä, det är en annan sak. ;) Det är billigt, men det kan fortfarande vara mycket pengar...

Jag tror jag skulle vara för feg dock, stora hästar är inte riktigt min grej. Tror en helgkurs med fullblodet är mer lagom för mig. :)
 
Nä, det är en annan sak. ;) Det är billigt, men det kan fortfarande vara mycket pengar...

Jag tror jag skulle vara för feg dock, stora hästar är inte riktigt min grej. Tror en helgkurs med fullblodet är mer lagom för mig. :)

Sen beror totalkostnaden på ens kringkostnader på resan också - jag har gjort två trenätters på Flowerhill (tors till sön) och betalat i totalt runt £7-800
Trenätters med ridning inkl B&B går på €585, sen är övriga kostnader flyg, hyrbil (eller buss) samt middagsmat, så de kan man ju anpassa efter budget!
 
Här kommer resten av helgen i klipp. Från dressyren, hoppningen och terrängen. Man får ha med sig 3 filmare på den banan om man ska få ngt mer än från ett ställe 😂

Vilken himla tur att du har så SNÄLLA OMTÄNKSAMMA vänner då.....glöm inte heller vem som försåg dig med dricka hela tävlingsdagen...:angel:
 
Jag var ju också i Dagstorp, nästan 70% i dressyren, 1 ned i hoppningen och sen ett så jävla försmädligt smit på ett hinder i skarp vänstersväng så jag har väldigt svårt att tugga i mig det...har inte ens lyckats bryta ihop o komma igen men det kommer!
 
Jag var ju också i Dagstorp, nästan 70% i dressyren, 1 ned i hoppningen och sen ett så jävla försmädligt smit på ett hinder i skarp vänstersväng så jag har väldigt svårt att tugga i mig det...har inte ens lyckats bryta ihop o komma igen men det kommer!
Bild på ett av de svårare hindren, som vi givetvis hoppade utan problem...
 

Bifogade filer

  • received_2215069248548347.jpeg
    received_2215069248548347.jpeg
    158,4 KB · Visningar: 74
Vi hade 31 grader här igår. Jag var och red hoppning i det...my god 😑 idag var det betydligt bättre med regn fram till kl 13 och sedan sol och 18 grader
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 233
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 202
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 949
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 315
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp