Den enda tråden Fälttävlan 2019

Har ni inte stilbedömning i H80 cup? Tänker att domarna kan ju inte se er där inne i skogen. För övrigt får du ett extra Like för att du inte har nån nosgrimma på din fräna ponny!:banana:

Bilden och filmen är inte från cupen utan från träning😁
Angående cupen såskulle varit stilbedömning men domaren stod väldigt långt bort från de flesta hinder så blev inte så mycket med det🙈
Tack! Rider vanligtvis mycket i halsring så nosgrimma känns överflödigt😅
 
Man vet att man är lite enkelspårig när den här bilden dyker upp i fb-flödan, och man börjar fundera över vem f*n som bygger (och tänker hoppa) ett sådant hinder?!

31453


(Har inte så många fb-vänner som inte rider, nej.... :angel::p)
 
Efter Dagstorp var My lite jobbig men bättre än Gärds och felfri i 2* så åkte till Sporren för stilterräng i 100 och 110 som ett litet test då hon aldrig har varit där innan. Det skötte hon galant och var felfri och säker. Hon var lite väl framme så fick lite väl trångt och plockade bort något galoppsprång på en linje dock så inga placeringar 😆 så hon får nog fortsätta vara fälttävlanshäst ändå, men nu har vi lite ft-paus så vi hinner med lite hoppning ändå och vila givetvis.

Jag är dock anmält till Bjärebygdens, Gärds, Vinslöv och Öved so far och kommer väl troligen rida Lag SM gissar jag.
 
Efter Dagstorp var My lite jobbig men bättre än Gärds och felfri i 2* så åkte till Sporren för stilterräng i 100 och 110 som ett litet test då hon aldrig har varit där innan. Det skötte hon galant och var felfri och säker. Hon var lite väl framme så fick lite väl trångt och plockade bort något galoppsprång på en linje dock så inga placeringar 😆 så hon får nog fortsätta vara fälttävlanshäst ändå, men nu har vi lite ft-paus så vi hinner med lite hoppning ändå och vila givetvis.

Jag är dock anmält till Bjärebygdens, Gärds, Vinslöv och Öved so far och kommer väl troligen rida Lag SM gissar jag.

Jag rider Boxholm härnäst, sen en hopptävling i mitten av juli och sen öveds och Flyinge. Förstår att du väljer Vinslöv som är så nära dig och betydligt roligare bana än Flyinge, men för mig är Vinslöv och Gärds så jäkla off för mig som det bara kan bli.
 
Jag rider Boxholm härnäst, sen en hopptävling i mitten av juli och sen öveds och Flyinge. Förstår att du väljer Vinslöv som är så nära dig och betydligt roligare bana än Flyinge, men för mig är Vinslöv och Gärds så jäkla off för mig som det bara kan bli.
Ja jag kommer nog rida Flyinge också, planerar åtm in stilterrängen och hoppas unghästarna (4 åring och 5 åring som har haft föl) är redo för 90 där. Men tycker helt klart Vinslöv är roligare. Rider jag inte Lag SM planerar så vill jag heller rida Åkerbo än Flyinge. Vi har ju tränat så mycket där innan också.
 
Ja jag kommer nog rida Flyinge också, planerar åtm in stilterrängen och hoppas unghästarna (4 åring och 5 åring som har haft föl) är redo för 90 där. Men tycker helt klart Vinslöv är roligare. Rider jag inte Lag SM planerar så vill jag heller rida Åkerbo än Flyinge. Vi har ju tränat så mycket där innan också.

Jag jobbar ju var tredje helg så får ju planera efter det. Gärds och Åkerbo är ju mina jobbhelger. Men sitter och funderar på att skippa Boxholm. Vad fan ska jag däruppe och göra liksom 😂 Vi har en fin hopptävling härhemma på HorsePark som jag funderar på att rida istället. Jag skulle till Boxholm bara för att få klart mina kval men jag känner mig inte så stressad med det så det är värt att åka dit 😂
 
Jag jobbar ju var tredje helg så får ju planera efter det. Gärds och Åkerbo är ju mina jobbhelger. Men sitter och funderar på att skippa Boxholm. Vad fan ska jag däruppe och göra liksom 😂 Vi har en fin hopptävling härhemma på HorsePark som jag funderar på att rida istället. Jag skulle till Boxholm bara för att få klart mina kval men jag känner mig inte så stressad med det så det är värt att åka dit 😂
Nej säg som det är, du är lat!😁

Vi ska till Boxholm o sen Vinslöv. Därefter är det lite oklart för jag vill rida Öveds men det vill inte Grynet...får se vad det blir.
 
Nej säg som det är, du är lat!😁

Vi ska till Boxholm o sen Vinslöv. Därefter är det lite oklart för jag vill rida Öveds men det vill inte Grynet...får se vad det blir.

Jag åker hellre och hoppar än dit helt enkelt. Det är sjukt långt dit och fan ingen åker dit.

Varför kan du inte åka och tävla utan Emma, det fattar inte jag!
 
Öved är min favorittävlingsplats. Får se om jag kommer dit i år.

Jag såg att du ska till strezgom och tävla intro. Tycker det är synd att Sverige valt bort att ha den klassen. Fanns ju här förr och jag tyckte den var jättebra för steget från lätt till msvb som det hette då blev inte så stort. Vi red samma dressyr och banhoppning tror jag som msvb men lite enklare och kortare terräng.

Nu är det 100 klass dressyrprogrammet, 110 hoppning och terräng på 105 ?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 075
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 875
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 182
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp