Den enda tråden Fälttävlan 2019

Idag har vi varit i Boxholm, första tävlingen sen vårt totala misslyckande i Mantorp.

Jag har tränat hårt med banhoppningen men har fortfarande en bit kvar till mitt normaltillstånd. Har även tagit hjälp av en mental tränare, första mötet i morgon.

Inledde med en bra dressyr trots galopp i traven och trav i skritten. Fick kommentaren något het på ett par ställen, det stämmer bra. Men slog ändå poängrekord!

Fick jättebra hjälp inför banhoppningen, super på framhoppningen. Ett ner pga dålig väg och ett stopp i kombinationen som jag hade ångest för direkt när jag såg den så det var inte oväntat.
Men kunde klappa andas och hoppa om den. Blir så trött på min hjärna!

I terrängen red vi tveksamt över hinder ett, sen lossnade min nervositet och jag klappade och hejade på Molnet som flög över alla hinder. Snabb som en vessla är han också så vi var en bra bit under optimaltiden trots att jag inte drev utan bara lät honom galoppera på och välja själv.

Lite retligt att vi skulle fått en fin placering om det inte vore för hoppningen. Men har jag lärt mig rida dressyr hyfsat ska jag väl kunna hitta tillbaka till min känsla där också!
 
Vi åkte aldrig till Boxholm då utan stannade hemma och hoppade istället 😁 Min superfina Irländare. 😍

FB_IMG_1562012817787.jpg
 
Och jag åkte till Ringsjö och åkte av på 2a hindret. Min hoppkarriär går jättebra 😂

Lördagen var jag dock på Tyga Gård och red stilterräng med de små trollen. Båda felfria och den ena vann 😍 ingen fantastisk bedrift då det var 4 i klassen och mina var de enda som ens kom runt 😂 men ändå glad för att de sköter sig så bra på ny bana
 
Hej allihopa, var länge sen jag var aktiv på forumet. Nu verkar det som att allt som handlar om fälttävlan ska vara här? Så jag prova, är det fel får ni hojta till!

Jag red aktivt fälttävlan för ca 10 år sedan, har efter det haft ett långt uppehåll men är nu igång igen och tänkte börja träna lite terräng igen. Det jag undrar är om mitt fälttävlans kort fortfarande är giltigt? Är det liksom som grönt kort som räcker hela livet? Jag googlade lite snabbt men hittade liksom inga svar. Men har förstått att det numera finns något som heter ryttarbok som tränaren ska skriva i att man har det. Jag har ingen ryttarbok, så länge sedan var det sen jag var aktiv på banorna. haha. Jag har ett grönt kort med ett "F" klistermärke på.

Jag undrar egentligen mest för att jag bor i Norge nu och försöker klura ut om mitt kort kan användas här och då måste jag först veta om det är giltigt eller om det "gått ut på datum" pga att jag inte varit aktiv?
 
Tror My försöker berätta för dig att det är en dålig idè att låta henne bli hopphäst.... ;) :rofl:
Troligen 😂 hon har lite beslutsångest dock, men vem har inte det 🙄

Skämt åsido så var underlaget helkasst och jag kände bara hur hon inte fick fäste så hon inte vågade hoppa av (har verkligen aldrig någonsin hänt och då terrängtränar jag oftast utan broddar osv så hon är inte superkänslig), trampar om och halkar nästan in i hindret men jag fick lite studs och åkte av i farten 😆 hon fick åka på öppen bana idag istället och hade inte tagit ett dugg illa upp iaf så det var skönt.
 
Hej allihopa, var länge sen jag var aktiv på forumet. Nu verkar det som att allt som handlar om fälttävlan ska vara här? Så jag prova, är det fel får ni hojta till!

Jag red aktivt fälttävlan för ca 10 år sedan, har efter det haft ett långt uppehåll men är nu igång igen och tänkte börja träna lite terräng igen. Det jag undrar är om mitt fälttävlans kort fortfarande är giltigt? Är det liksom som grönt kort som räcker hela livet? Jag googlade lite snabbt men hittade liksom inga svar. Men har förstått att det numera finns något som heter ryttarbok som tränaren ska skriva i att man har det. Jag har ingen ryttarbok, så länge sedan var det sen jag var aktiv på banorna. haha. Jag har ett grönt kort med ett "F" klistermärke på.

Jag undrar egentligen mest för att jag bor i Norge nu och försöker klura ut om mitt kort kan användas här och då måste jag först veta om det är giltigt eller om det "gått ut på datum" pga att jag inte varit aktiv?

Om du bor permanent i Norge og rir for en norsk klubb, så tror jeg at du må ta det norske feltrittskortet. Men spør på FeltrittNorge på fb. ☺
 
Ska på terräng-weekend i helgen. Tyvärr har jag varit sjuk snart tre veckor och imorse fick jag feber igen😞
Får ta det lite lugnare i helgen.
 
Jag är nyförälskad i min häst. :love: I onsdags hoppade vi bana och det var som att dansa. Idag experimenterade vi med förvänd galopp på en stor lägda och det var jobbigt tyckte Ariel, men ju jobbigare det blir desto mer tar hon i. :heart

På söndag ska vi äntligen, äntligen hoppa terräng igen. Blir dock mest plask i vattenhindret och hoppa bank. Men det ska bli så roligt att komma iväg!
 
Gör en sån där obligatorisk snabbvisit i fälttävlanstråden efter årlig sugar/hippo-cup träning. I år på 5årigt PRE-sto som tyckte det var lajbans! Får nog bli en tur till trossnäs eller karlstad för ytterligare träning i sommar.

 
Åh Baldersnäs 😍😍 Finare tävlingsplats går inte att hitta. Saknar verkligen att rida där! Var typ 15-16 år sedan jag sist red där!
 
Åh Baldersnäs 😍😍 Finare tävlingsplats går inte att hitta. Saknar verkligen att rida där! Var typ 15-16 år sedan jag sist red där!

Ja dom har ju ingen permanent bana där längre men de senaste åren har de kört dit sugarcups hindren och arrangerat regionsfinalen där. I år var första gången dom hade träning även för oss som inte rider cupen så gällde att passa på när man fick chansen att rida i den miljön :love:
 
Molnet går bra i alla grenar nu 🤩
Stark och stadig i dressyren, taggad i hoppningen, modig och säker i terrängen.
Nästa tävling är Åkerbo, då får vi se om jah lyckas hålla mina nerver i styr så jag kan ge honom möjligheten att visa vad han går för.

Igår var vi och tränade i Boxholm, fick lite nya utmaningar och prövade flera hinder och linjer från H100, kändes hur enkelt som helst 😁
20190807_062836.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 101
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 139
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 938
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 254
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp