Den enda tråden Fälttävlan 2019

Förresten @Bison har det löst sig med hoppningen?

Jag hoppas det.
Fick jättebra hjälp av en vän till @Wilisia som hoppade honom regelbundet och gav tillbaka hans förtroende.
I samma veva som hon började rida bytte jag tränare och där har det fungerat jättebra. Han bjuder på allt, har inte stannat en enda gång och känns superbra.
Hoppas jag kan hålla ihop det även på tävling.
 
Jag hoppas det.
Fick jättebra hjälp av en vän till @Wilisia som hoppade honom regelbundet och gav tillbaka hans förtroende.
I samma veva som hon började rida bytte jag tränare och där har det fungerat jättebra. Han bjuder på allt, har inte stannat en enda gång och känns superbra.
Hoppas jag kan hålla ihop det även på tävling.

Jag älskar att du haft självförtroende nog att ta hjälp av någon annan för att ge en knuff i ett riktning ❤️ Alldeles för ofta är folk för insnöade på att de måste lösa det på egen hand när någonting börjat trassla!
 
Jag hoppas det.
Fick jättebra hjälp av en vän till @Wilisia som hoppade honom regelbundet och gav tillbaka hans förtroende.
I samma veva som hon började rida bytte jag tränare och där har det fungerat jättebra. Han bjuder på allt, har inte stannat en enda gång och känns superbra.
Hoppas jag kan hålla ihop det även på tävling.


Clara?
 
Jag älskar att du haft självförtroende nog att ta hjälp av någon annan för att ge en knuff i ett riktning ❤ Alldeles för ofta är folk för insnöade på att de måste lösa det på egen hand när någonting börjat trassla!

Tack ❤
Det som är det fina, finns så mycket hjälp att få bara man frågar.
Vi fastnade i en ond spiral där min stress och min oro att göra fel smittade av sig på Molnet. Han är känslig individ som vill göra rätt, när han känner att jag inte alls är med honom blir han osäker och då vill han inte alls.
Clara säger att han får som prestationsångest.
Kan jag slappna av och vågar lita på honom så ställer han upp till 100% och löser det mesta.

Jag trivdes bra hos min förra tränare men körde fast mentalt och behövde få en nystart med någon som inte sett oss innan och där jag kunde få rida ensam utan att behöva stressa upp mig över att störa någon och ta tid från andra i gruppen.

Jag är inte helt tillfreds med banhoppningen ännu men det är en trygghet att jag vet att det finns människor omkring mig som hjälper oss när vi behöver det 😍
 
Idag red vi pay and cross i Åkerbo. Molnet var mycket mer lydig redan från start, tog det ganska lugnt och fick en riktigt fin runda 😍
Hoppas verkligen jag lyckas hålla ihop allt så vi får rida terrängen nästa helg.

Flyger över sista hindret, där hoppade jag över förhållningen och lät honom gå 😁
20190810_154935.jpg
 
@Bison hänger inte riktigt med...hur länge har du haft Molnet? Jag minns nån Fille?

Vi ska också till Åkerbo så då ses vi ju där!

Jag köpte Molnet i februari 2018.
Fille är min gamla häst, tävlade bara banhoppning med honom. Han gick som läromästare till en kompis dotter sista året innan han fick en skada i hagen. Det var ganska dålig prognos och med tanke på hans ålder och gamla förändringar på röntgen valde vi att låta honom somna in på deras gård förra hösten.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 097
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 138
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 936
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 253
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp