Den enda tråden Fälttävlan 2019

Man vet aldrig...vi rider ju på det mesta....iaf vissa av oss! :D

Inte jag, så jag åkte inte dit pga det.

Eftersom Nova och Emma valde att inte åka till Dagstorp så beslutade jag mig oxå för att stanna hemma! Vi hade bokat gemensamt stall och boende och jag ville inte vara där ensam i 3 dgr.

Det hade jag kunnat vara om det inte var den sista tävlingen för året för mig (jobbar när Flyinge går). Jag blir så sjukt omotiverad när det bara är en tävling kvar att rida att jag nästan alltid struntar i den haha

Nu gick han så makalöst bra i Flyinge sist i terrängen att det är roligare att ha den känslan i minnet under hela vintern. Nu måste vi förbättra dressyren och hoppningen över vintern bara! Så till nästa säsong ska vi komma ut på de första tävlingarna och inte börja säsongen i slutet av maj 🙄
 
Inte jag, så jag åkte inte dit pga det.

Eftersom Nova och Emma valde att inte åka till Dagstorp så beslutade jag mig oxå för att stanna hemma! Vi hade bokat gemensamt stall och boende och jag ville inte vara där ensam i 3 dgr.

Det hade jag kunnat vara om det inte var den sista tävlingen för året för mig (jobbar när Flyinge går). Jag blir så sjukt omotiverad när det bara är en tävling kvar att rida att jag nästan alltid struntar i den haha

Nu gick han så makalöst bra i Flyinge sist i terrängen att det är roligare att ha den känslan i minnet under hela vintern. Nu måste vi förbättra dressyren och hoppningen över vintern bara! Så till nästa säsong ska vi komma ut på de första tävlingarna och inte börja säsongen i slutet av maj 🙄
Du hade kunnat bo hos oss. Jag har vin t.ex 😂👌
 
Inte jag, så jag åkte inte dit pga det.

Eftersom Nova och Emma valde att inte åka till Dagstorp så beslutade jag mig oxå för att stanna hemma! Vi hade bokat gemensamt stall och boende och jag ville inte vara där ensam i 3 dgr.

Det hade jag kunnat vara om det inte var den sista tävlingen för året för mig (jobbar när Flyinge går). Jag blir så sjukt omotiverad när det bara är en tävling kvar att rida att jag nästan alltid struntar i den haha

Nu gick han så makalöst bra i Flyinge sist i terrängen att det är roligare att ha den känslan i minnet under hela vintern. Nu måste vi förbättra dressyren och hoppningen över vintern bara! Så till nästa säsong ska vi komma ut på de första tävlingarna och inte börja säsongen i slutet av maj 🙄
Ja att du är beroende av både vin och mig det vet vi ju sen gammalt....:angel::laugh::laugh:
 
Tävlingssäsongen är över för oss och nu är det träning som gäller resten av året.
Banhoppningen känns bra när jag kan låta bli att hjälpa till, dressyren går framåt och Molnet blir stadigare och mer avspänd för varje pass.

Igår var vi Åkerbo och tränade med hjälp av
@emma-vsm

Provade några linjer från H100 och Molnet löste uppgifterna jättebra!
Modig och duktig som alltid. Jag behöver bli mindre yvig och mer stadig i min position.
Planen är att fortsätta med H90 under våren och debutera H100 nästa höst, skyndar långsamt och lägger till en bit i taget så både han och jag hinner med.
Jag lär mig så mycket av honom varje träning, han är så bussig och hjälper mig hela tiden.

 
Tävlingssäsongen är över för oss och nu är det träning som gäller resten av året.
Banhoppningen känns bra när jag kan låta bli att hjälpa till, dressyren går framåt och Molnet blir stadigare och mer avspänd för varje pass.

Igår var vi Åkerbo och tränade med hjälp av
@emma-vsm

Provade några linjer från H100 och Molnet löste uppgifterna jättebra!
Modig och duktig som alltid. Jag behöver bli mindre yvig och mer stadig i min position.
Planen är att fortsätta med H90 under våren och debutera H100 nästa höst, skyndar långsamt och lägger till en bit i taget så både han och jag hinner med.
Jag lär mig så mycket av honom varje träning, han är så bussig och hjälper mig hela tiden.

Ni var superduktiga!
 
Tävlingssäsongen är över för oss och nu är det träning som gäller resten av året.
Banhoppningen känns bra när jag kan låta bli att hjälpa till, dressyren går framåt och Molnet blir stadigare och mer avspänd för varje pass.

Igår var vi Åkerbo och tränade med hjälp av
@emma-vsm

Provade några linjer från H100 och Molnet löste uppgifterna jättebra!
Modig och duktig som alltid. Jag behöver bli mindre yvig och mer stadig i min position.
Planen är att fortsätta med H90 under våren och debutera H100 nästa höst, skyndar långsamt och lägger till en bit i taget så både han och jag hinner med.
Jag lär mig så mycket av honom varje träning, han är så bussig och hjälper mig hela tiden.


Det är väl klokt att skynda långsamt! I slutändan är det oftast det som lönar sig!
 
Det fortsätter gå bra för oss :)
Hoppade pay and jump förra helgen, blev lite slarvigt i 90 cm och ett par nedslag pga mig. I 1 red jag bättre, fick ett dåligt språng pga korsgalopp men i övrigt kändes det jättebra och enkelt.

Igår red vi en pay and cross. Molnet var övertaggad och tyckte det var alldeles för enkelt 😁
Jag fick kämpa för att hålla en lugn rytm och inte låta honom gå iväg och flyga runt banan.
Men så himla roligt när han är sådär glad 😍
 
Vi har ridit två förjakter på Djurgården! Det har gått jättebra och vi har hoppat alla hinder 😊 nu i helgen är det hubertusjakti Östergötland som vi ska åka på och helgen därpå hubertusjakt på Djurgården igen 😊
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 224
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 187
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 947
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 311
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp