Fälttävlan Den enda tråden Fälttävlan 2019

Vi har ridit två förjakter på Djurgården! Det har gått jättebra och vi har hoppat alla hinder 😊 nu i helgen är det hubertusjakti Östergötland som vi ska åka på och helgen därpå hubertusjakt på Djurgården igen 😊
Jag ska också rida jakten i Hättorp på lördag 😁

Nej, det är första gången. Hoppas han inte blir helt vild 😅
Har du ridit den innan?
Jag red den jakten för ett par år sedan. Det var lika blött som i år (om inte blötare), och jag minns att oavsett träsk eller inte så var det mest full galopp 😄. Det var lite väl intensivt för min smak vissa sträckor. Minns att jag övervägde att avbryta i pausen men då förklarade de för mig att efter pausen var det en ganska kort sträcka kvar innan upploppet, så vi slutförde :). Sista sträckan var bättre. Någon slags skräckblandad förtjusning såhär i efterhand. :p

Jag red den jakten för ett par år sedan. Det var lika blött som i år (om inte blötare), och jag minns att oavsett träsk eller inte så var det mest full galopp 😄. Det var lite väl intensivt för min smak vissa sträckor. Minns att jag övervägde att avbryta i pausen men då förklarade de för mig att efter pausen var det en ganska kort sträcka kvar innan upploppet, så vi slutförde :). Sista sträckan var bättre. Någon slags skräckblandad förtjusning såhär i efterhand. :p
Jag har hört att det ska vara ganska tufft tempo 😅
Molnet är i god form så jag hoppas att han ska klara det bra.
Skönt att det inte regnat så mycket denna vecka. Har ju blåst en del och varit mycket sol så jag hoppas det torkat upp lite.

Jag har hört att det ska vara ganska tufft tempo 😅
Molnet är i god form så jag hoppas att han ska klara det bra.
Skönt att det inte regnat så mycket denna vecka. Har ju blåst en del och varit mycket sol så jag hoppas det torkat upp lite.
Håller tummarna för att ni överlever 😄. Det borde ha hunnit torka upp en del som sagt. Det ska väl regna på lördag, men det bör inte vara så mycket träsk.

Vi överlevde jakten 😁
Det var väldigt bra arrangerat och fin natur att rida i.
Många hinder och Molnet hoppade såklart allt utan att tveka 😍
Han är så himla trygg och säker oavsatt vart i fältet vi ligger. Han taggade till i galopperna men slappnade av direkt när det var skritt och lufsade fram på lång tygel.
Tyckte det var lagom tempo, vi håller rätt högt tempo hemma så det var inga konstigheter 😁

Idag har vi varit på vår allra första terrängträning! Hästen är visserligen sju år, men är väldigt grön, då han kom till mig från banan hösten när han var fyra. Jag hann sedan rida i ett drygt halvår, innan två års konvalescens pga lite allt möjligt (det senaste en ligamentskada i hoven pga en vrickning i hagen - tog ett år...) tog vid. Satte igång honom i somras :) Han är en stjärna!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156234243027136&id=560222135

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

• Tristess

Radannonser

Hästnyheter

Bukefalos

• Inga notiser