Den enda tråden Fälttävlan 2019

Vi har ridit två förjakter på Djurgården! Det har gått jättebra och vi har hoppat alla hinder 😊 nu i helgen är det hubertusjakti Östergötland som vi ska åka på och helgen därpå hubertusjakt på Djurgården igen 😊

Jag ska också rida jakten i Hättorp på lördag 😁
 
Nej, det är första gången. Hoppas han inte blir helt vild 😅
Har du ridit den innan?
Jag red den jakten för ett par år sedan. Det var lika blött som i år (om inte blötare), och jag minns att oavsett träsk eller inte så var det mest full galopp 😄. Det var lite väl intensivt för min smak vissa sträckor. Minns att jag övervägde att avbryta i pausen men då förklarade de för mig att efter pausen var det en ganska kort sträcka kvar innan upploppet, så vi slutförde :). Sista sträckan var bättre. Någon slags skräckblandad förtjusning såhär i efterhand. :p
 
Jag red den jakten för ett par år sedan. Det var lika blött som i år (om inte blötare), och jag minns att oavsett träsk eller inte så var det mest full galopp 😄. Det var lite väl intensivt för min smak vissa sträckor. Minns att jag övervägde att avbryta i pausen men då förklarade de för mig att efter pausen var det en ganska kort sträcka kvar innan upploppet, så vi slutförde :). Sista sträckan var bättre. Någon slags skräckblandad förtjusning såhär i efterhand. :p

Jag har hört att det ska vara ganska tufft tempo 😅
Molnet är i god form så jag hoppas att han ska klara det bra.
Skönt att det inte regnat så mycket denna vecka. Har ju blåst en del och varit mycket sol så jag hoppas det torkat upp lite.
 
Jag har hört att det ska vara ganska tufft tempo 😅
Molnet är i god form så jag hoppas att han ska klara det bra.
Skönt att det inte regnat så mycket denna vecka. Har ju blåst en del och varit mycket sol så jag hoppas det torkat upp lite.
Håller tummarna för att ni överlever 😄. Det borde ha hunnit torka upp en del som sagt. Det ska väl regna på lördag, men det bör inte vara så mycket träsk.
 
Vi överlevde jakten 😁
Det var väldigt bra arrangerat och fin natur att rida i.
Många hinder och Molnet hoppade såklart allt utan att tveka 😍
Han är så himla trygg och säker oavsatt vart i fältet vi ligger. Han taggade till i galopperna men slappnade av direkt när det var skritt och lufsade fram på lång tygel.
Tyckte det var lagom tempo, vi håller rätt högt tempo hemma så det var inga konstigheter 😁
 
Bild från vår ena förjakt.

📸 Cecilia Engström Photography
76608770_145123153514420_8130302409051209728_o (1).jpg
 
Idag har vi varit på vår allra första terrängträning! Hästen är visserligen sju år, men är väldigt grön, då han kom till mig från banan hösten när han var fyra. Jag hann sedan rida i ett drygt halvår, innan två års konvalescens pga lite allt möjligt (det senaste en ligamentskada i hoven pga en vrickning i hagen - tog ett år...) tog vid. Satte igång honom i somras :) Han är en stjärna!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156234243027136&id=560222135
 
Igår red vi vår första Hubertusjakt på Djurgården! Det var så häftigt och min lilla häst var lika taggad efteråt 😍 jag som är lite feg på hinder kunde bara hålla i mig och låta honom sköta resten 🤩


D26EA89E-D890-490A-90D7-B5C7B763F895.jpeg
 
Finhästen :heart (Bilderna är från i början av november, dvs innan han ens hade hoppat sin första studs, innan han hade fått prova på mer än enstaka hinder.) Älskade underbara varelse. Ibland när jag tänker att jag minsann "borde mer", så ser jag till att tänka på att du har gått ifrån att hoppa enstaka småhinder till att lösa hinder på snedden, diverse linjer och kombinationer på iaf metern och tom hoppa en liten trippelbarr, på bara fem månader. Duktiga, positiva lilla kyckling!


O här kommer en film från dagens träning - han är fantastisk!

 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 076
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 878
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 183
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp