Den enda tråden Fälttävlan 2019

Ja vi har oxå det vädret just nu iallafall. Man vet ju dock inte om det slår om igen :nailbiting:

Jag tänkte vara väldigt mkt mer förberedd i år är planen. Grå har inte tävlat ft sen 2016 så han ska ut på de första tävlingarna för säsongen.
 
@Krumelur

Just det, jag ska också till Badminton i år, vi bokade nyss, ska bli så kul!!!
(Enda smolket i bägaren är ju att det är samtidigt som Gärds, äsch!)

Du får stanna hemma 😂

Jag var ju på badminton för några år sedan. Det är ju kul och så att ha varit där men jag föredrar faktiskt att se det på webben för man hår ingen helhet av ritterna. Men det går ju att se i efterhand!
 
@Bison Jag var på Grevagården o red inomhusterräng för Elin Göransdotter i januari.
Det var jättekul!! Så det tycker jag du ska göra om du bor i närheten. Det är till helgen om jag fattat det rätt. --- Själv har jag anmält mig till Påsklägret hon ska ha. Då ska vi sova över å sånt. Bor ju en bit ifrån. Ska bli jättekul!

Det är jättekul!
Det är lite långt till Grevagården men fälttävlan är gansks stort här så finns flera som annordnar det under innesäsongen vilket är jättekul.
Valde gruppen som ligger på ca 1m, det tror jag kommer bli bra.
 
Jag är ny i sporten och har inte vågat tävla än! Gillar att åka och hoppa på de närmaste terrängbanorna (Mantorp och boxholm) och målet i år är några pay&jump, pay&cross och så några hubertusjakter i höst vilket jag verkligen fastnat för! Har en liten irländare jag haft lite över 5 år. Vi har provat på det mesta tillsammans 😊 vi började hoppa tillsammans
1C6DB8C8-49F8-4D12-84E2-2E1A71C40ACC.jpeg
först för 1,5 år sen då jag var hopprädd innan 🙈
 
Har kommit igång med träningarna nu och känner mig så redo för säsongen med en liten hög hästar. Vilka planerar att komma till stilterrängen? Tågarp?:D hoppas verkligen inte vi får något vinter-bakslag nu!
 
Har kommit igång med träningarna nu och känner mig så redo för säsongen med en liten hög hästar. Vilka planerar att komma till stilterrängen? Tågarp?:D hoppas verkligen inte vi får något vinter-bakslag nu!

Här ute på hörnet ska vi ha regn och/eller snö i typ 10 dagar i sträck nu. 🙄
Jag hoppar över första Tågarp, tyckte det var stökigt där förra året. Årsdebuterar i Vinslöv tänkte jag, och sen andra Tågarp, då brukar det ha lugnat sig.

Längtar!! :bump:
 
Jag smyger mig in här och tänker att det är i den här tråden jag absolut hör hemma :D

Debuterade stilterräng och H90 förra året efter typ 12 års fälttävlansuppehåll. I år är planen H90 och om allt fortsätter gå så bra som det gjort så eventuellt H100 till hösten. Hur brukar ni tänka angående att gå upp i klasser? Såklart ingen brådska och efter hästens styrka/ kondition/ ålder osv.

Vi har precis bytt stall så vår årsdebut beror lite på hur hästen mår. Han är extremt känslig, i somras när vi stod hos min tränare i 4 v fick han mask, magsårskänning och gick ner 50 kg :crazy: så jag har medvetet fodrat upp så att han är aningen tjock för att ha lite att ta av och än så länge verkar han trivas bra mycket bättre i nya. Plus bara grusvägar runt omkring och ridavstånd till havet där vi ska intervallträna så klarar han bara omställningen så kommer vi att få otroligt bra förutsättningar framöver.
 
Jag kommer till båda Tågarp plus förhoppningsvis Vinslöv. Jag jobbar den helgen och har tagit semester. Jobbar även helgen då stilterrängen i Flyinge går men det är inte värt att ta semester för det så dit åker jag inte. Börjar med den grå på dessa som inte startat sen 2016 så han kommer igång ordentligt och sen tar jag fuxen i maj. Han gick ju förra året och gjorde ju det plättlätt givetvis, hade ju varit konstigt annars 😂
 
Jag smyger mig in här och tänker att det är i den här tråden jag absolut hör hemma :D

Debuterade stilterräng och H90 förra året efter typ 12 års fälttävlansuppehåll. I år är planen H90 och om allt fortsätter gå så bra som det gjort så eventuellt H100 till hösten. Hur brukar ni tänka angående att gå upp i klasser? Såklart ingen brådska och efter hästens styrka/ kondition/ ålder osv.

Jag brukar gå upp när de känns färdiga i hoppningen och terrängen. Jag vill gärna kunna rida 110 hoppning med en häst som ska gå h100 (sedan kommer jag kanske inte till start, men att de ska kunna göra det), hoppa ner i vatten och vara ganska klara på smalhinder då det ofta kommer i kombination. Ibland hänger inte dressyren med riktigt lika bra🙈
 
Jag brukar gå upp när de känns färdiga i hoppningen och terrängen. Jag vill gärna kunna rida 110 hoppning med en häst som ska gå h100 (sedan kommer jag kanske inte till start, men att de ska kunna göra det), hoppa ner i vatten och vara ganska klara på smalhinder då det ofta kommer i kombination. Ibland hänger inte dressyren med riktigt lika bra🙈
Tack :bow:
Då behöver jag inte känna att jag har helt orealistiska mål. 110 hoppning går han redan, smalhinder både på linje och kombination hoppar han glatt och introducerat upp/nerhopp i vatten så med lite mer rutin (typ tempo för ryttaren) så blir det toppen!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 075
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 875
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 182
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp