Den enda tråden Fälttävlan 2019

Jag börjar vackla i min övertygelse att vänta till Vinslöv för årsdebuten. Det är så väldigt lång tid till Vinslöv! :arghh: Tävlingsterminen ser ju lite annorlunda ut i år dessutom, med mer tävlingar på sommaren och inte så knökat på våren.

Vi hade väldigt roligt på Yogi-träningen både jag och hästen. Yogi är en mästare på att få en bara göra saker som man annars egentligen trodde var omöjligt, och han hittar på kluriga uppgifter. Rut var en riktig stjärna! :love:


 
Jag börjar vackla i min övertygelse att vänta till Vinslöv för årsdebuten. Det är så väldigt lång tid till Vinslöv! :arghh: Tävlingsterminen ser ju lite annorlunda ut i år dessutom, med mer tävlingar på sommaren och inte så knökat på våren.

Vi hade väldigt roligt på Yogi-träningen både jag och hästen. Yogi är en mästare på att få en bara göra saker som man annars egentligen trodde var omöjligt, och han hittar på kluriga uppgifter. Rut var en riktig stjärna! :love:


Vilken terrängklippa din söta häst verkar vara :)

Blir så avis av att se era bilder och filmer. Nu är det typ 2,5 år sedan vi var på terrängbana senast. I år är min häst lite extra tjock och beräknas föla i slutet av april. Jag får nog hålla mig till 2020 innan jag får komma ut på terrängbana igen. LÄNGTAR!
 
Vilken terrängklippa din söta häst verkar vara :)

Blir så avis av att se era bilder och filmer. Nu är det typ 2,5 år sedan vi var på terrängbana senast. I år är min häst lite extra tjock och beräknas föla i slutet av april. Jag får nog hålla mig till 2020 innan jag får komma ut på terrängbana igen. LÄNGTAR!

Åh jag som tycker det är långt till mitten av april! :D:angel:
 
Jag börjar vackla i min övertygelse att vänta till Vinslöv för årsdebuten. Det är så väldigt lång tid till Vinslöv! :arghh: Tävlingsterminen ser ju lite annorlunda ut i år dessutom, med mer tävlingar på sommaren och inte så knökat på våren.

Vi hade väldigt roligt på Yogi-träningen både jag och hästen. Yogi är en mästare på att få en bara göra saker som man annars egentligen trodde var omöjligt, och han hittar på kluriga uppgifter. Rut var en riktig stjärna! :love:


Åh vad roligt!! :love: Vad är det för häst du har? :)
 
Jag själv känner mig lite osäker på min nya häst. Som jag köpte för att kunna komma över hindren på banhoppningen innan terrängmomentet.. :p
Han verkar vara en sån där "modern sporthäst" , jättetrevlig i ridhuset/panikslagen ute.
Han hoppar jättefint om man jämför med min gamla Lassehäst. .. Vi övar just nu på att vara ute, ensamma, bara han o jag och våga gå i alla gångarter.
Hade terrängen varit inne så hade vi klarat det redan nu. :p:DO_o
Jag hoppas att terrängträning ska ge honom självförtroende och få honom att fatta att ute är superkul .. så bjud in mig till all terrängträning ni vet om inom landets gränser söder om Askersund
 
Jag har ju som plan att rida Mantorp vecka 17, har känts långt bort och gott om tid.
Nu är det inte alls långt kvar och jag känner mig totalt lost 🙈

Har tränat hoppning en gång i år, det är allt. Tränarens anläggning är stängd, vädret är skräp och jag fick huvudvärk av att lära mig ett nytt program 😒

Molnet är i bra kondition, tycker livet är en fest varje dag och skulle antagligen kunna starta i morgon. Jag däremot vill ju hinna träna och vara förberedd.
Ska hoppa inomhusterräng nästa helg sen hoppas jag tränaren får öppna igen så vi kan börja träna dressyr och hoppning som vanligt.
 
Åh vad roligt!! :love: Vad är det för häst du har? :)

Det är en irländsk import född -06. Jag har haft henne i 3 år och har haft ganska mycket jobb med henne, men det är en väldigt rolig häst!
Jag har tävlat idag! :) I skijoring. Bra intervallträning inför FT-säsongen, tänker jag. :idea: Och även om jag gärna skulle vilja hoppa terränghinder nu så var det askul! :D

Mvh,
Lady_S

Åh!! Filmer? Har aldrig sett nåt sånt. :)
 
Jag har tävlat idag! :) I skijoring. Bra intervallträning inför FT-säsongen, tänker jag. :idea: Och även om jag gärna skulle vilja hoppa terränghinder nu så var det askul! :D

Mvh,
Lady_S
Åh, vad kul!! Första gången jag hörde talas om det 🤩
 
Idag regnade det och blåste jättemycket ..och jag hade bestämt med en i stallet att vi skulle rida ut.. Det blev en prövning, men det bästa var att det var så himla mycket vatten överallt så vi var tvungna att gå igenom pölar med mer än 50cm högt vatten som var mer än 5 meter långa.. så Torsten var tvungen att GÅÅÅÅ igenom , inte hoppa över.. om jag lever 2025 kanske jag lyckats göra FThäst av denna . O_o:p
 
Jag har travat vattenpölar på ridbanan med dressyrhästarna i dag, de lärde sig rätt snabbt faktiskt. :up: Lyckades t.o.m. få en av dem att hoppa ett 30 cm kryss - på typ 10-onde försöket.... :p Fan vad jobbigt att sitta av hela tiden och bygga upp igen hinder, jag är ju inte van vid hästar som river! Ska testa om det blir bättre med något lite större och maffigare nästa gång, så han fattar att man måste lyfta fötterna. :angel:
 
@Wilisia du ska inte låta några gamla tanter reta dig. ;) Jag vet att du rider jättebra dressyr där hästen är glad o lyssnar till dig förtroendefullt. :heart Det kanske inte är det du känner att du är bäst på... men fatta hur jävla bra du är på det andra då!!
Hahaha 🤣 Tanterna är nog lite rädda att jag ska rida om dem bara :p

Chefen sa att det kanske kunde hjälpa om jag började rida dressyr två gånger i veckan på My. Så det hoppas jag det gör!

Jag har travat vattenpölar på ridbanan med dressyrhästarna i dag, de lärde sig rätt snabbt faktiskt. :up: Lyckades t.o.m. få en av dem att hoppa ett 30 cm kryss - på typ 10-onde försöket.... :p Fan vad jobbigt att sitta av hela tiden och bygga upp igen hinder, jag är ju inte van vid hästar som river! Ska testa om det blir bättre med något lite större och maffigare nästa gång, så han fattar att man måste lyfta fötterna. :angel:

Tips. Lägg ut all jävla skit du har som mattor och ifyllnad, gärna på hindret så de blir lite impade 😆
 
Hahaha 🤣 Tanterna är nog lite rädda att jag ska rida om dem bara :p

Chefen sa att det kanske kunde hjälpa om jag började rida dressyr två gånger i veckan på My. Så det hoppas jag det gör!

HAHAHA nä inte så särskilt rädd.. Vi får verkligen hoppas att du gör det, du är ju 25 år yngre och gör 500 starter om året mot mina 3 :laugh:

Ja tro det eller ej, men det hjälper faktiskt om man rider dressyr regelbundet! Men jag ska inte säga något för jag rider väldigt sällan dressyr. Jag kan ha ett par veckor om året där jag känner att nu måste jag bli lite mer noggrann med detaljerna. Men jag är ganska noggrann i markarbetet och när jag hoppar. Skillnaden är egentligen bara att jag inte sitter i dressyrsadeln särskilt ofta. Dock har jag ju tappat mkt bålstabilitet som jag hade förr när jag faktiskt satt mkt i den så min dressyrsits är hemsk som det är nu, vilket är ganska sorgligt faktiskt!
 
Tips. Lägg ut all jävla skit du har som mattor och ifyllnad, gärna på hindret så de blir lite impade 😆

Ja, tänkte lägga lite plastdunkar som ifyllnad nästa gång. Måste bara hitta lagom nivå på fyllet så det inte blir för skrämmande för att de ska våga hoppa alls... :angel::rofl:
 
HAHAHA nä inte så särskilt rädd.. Vi får verkligen hoppas att du gör det, du är ju 25 år yngre och gör 500 starter om året mot mina 3 :laugh:

Ja tro det eller ej, men det hjälper faktiskt om man rider dressyr regelbundet! Men jag ska inte säga något för jag rider väldigt sällan dressyr. Jag kan ha ett par veckor om året där jag känner att nu måste jag bli lite mer noggrann med detaljerna. Men jag är ganska noggrann i markarbetet och när jag hoppar. Skillnaden är egentligen bara att jag inte sitter i dressyrsadeln särskilt ofta. Dock har jag ju tappat mkt bålstabilitet som jag hade förr när jag faktiskt satt mkt i den så min dressyrsits är hemsk som det är nu, vilket är ganska sorgligt faktiskt!

Ja, jag märker faktiskt skillnad och jag har även tvingat mig själv att ha dressyrinspirerade uteritter. Saluhästarna är inte så svårt, de måste ju gå sina dressyrpass, men det är så lätt att slarva med min egen och jag märker det inte ens före jag börjar tänka "när red jag egentligen dressyr sist". Konstigt nog slarvar jag aldrig med hoppträning/galoppträning/roadwork🙄
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 225
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 191
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 947
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 312
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp