Den enda tråden Fälttävlan 2019

Marvin

Trådstartare
Har alla gått i ide? :)
Tänker att vi inte behöver ha 100 trådar längre när vi ändå inte har nåt eget forum. :angel:

Här är försäsongen igång, har anmält till 3 hopptävlingar, ridit en helg med inneterräng och laddar för Yogi-träning om några veckor! :bump:
 
Nejdå. Jag har varit igång hela vintern i stort sett. Men med detta skitväder som vi har så tänker jag inte ut och åka någonstans. Hopptränaren kommer till vårat stall varje vecka och vi har även programridningar hos oss varje månad så jag behöver inte åka någonstans anytime soon 😁
 
@fio Gött!
Vi har ju inget ridhus vid stallet, och jag är galet trött på dåligt underlag. Erkänner att hästen inte alltid gått 6 dagar i veckan under januari. Ibland är det bästa som finns att strunta i stallet och åka hem och sova istället. :angel:
 
Min är nyskadad igen efter att aldrig ha kommit igång efter förra skadan så vi ses (kanske) 2020... :grin:
 
Molnet är riden ungefär fyra veckor nu efter sina fyra veckors semester.
Har bara ridit ut men tänkte åka till ridhuset i morgon om väglaget tillåter.
Nästa vecka ska vi göra en vetcheck och ser allt bra ut ska vi börja åka på träningar igen.

Målet är Mantorp vecka 17, kommer inte tävla något innan. Rider någon pay and ride och payand jump om det passar med jobbet.
 
Oh No @LenaH :cry: hoppas det läker ihop snabbt!

Jag var faktiskt anmäld till inomhusterräng för två veckor sedan, men tränaren blev tvungen att ställa in. :meh: Säkert lika bra dock, har inte varit underlag som funkat för hoppning hos oss sedan december...
 
Själv är jag gravid (bf 24/3) så jag har ingen plan alls för någon säsong, får se hur det känns och vad jag känner för efter vägen.

Rider fortfarande typ två dagar i veckan men det blir inte någon riktig ordning. Han hålls igång och kommer att ridas under våren av ett par medryttare, av vilka min kusin förhoppningsvis kommer att komma ut på någon stilterräng eller fälttävlan. Planen för dem är att debutera på vår hemmatävling, men eftersom de är lite dåligt igång och det dessutom är den helgen jag beräknas få barn så kanske det får skjutas på lite.
 
Ja det är verkligen blä, 8 - 10 mån konvalescens och sen vet man ju inte om han håller ändå.
Funderar i banorna att ev lämna iväg och se om nån vill ställa sin häst hos mig istället det här året.

Ja men gör det! Vafan vilken skit 😑
 
Ja det är verkligen blä, 8 - 10 mån konvalescens och sen vet man ju inte om han håller ändå.
Funderar i banorna att ev lämna iväg och se om nån vill ställa sin häst hos mig istället det här året.

Det finns en liten Gosegull som gärna vill bli tränad. Synd att hon är fel sort:p
 
@LenaH du kan ju alltid skicka ner honom till mig i Skåne om du inte hittar någon bra lösning. Du kan alltid kolla med Irene också.


Jag håller på och säljer min stora fina fux. :( Det absolut jobbigaste beslutet jag tagit hittills men förmodligen det klokaste.

Sen blir det nog så att jag hämtar hem en brun orörd fyraåring, 78% xx som ska ridas in och sedan får vi se vad det blir av den. Hoppas att det är ett fälttävlansämne. Lite mer behändig storlek än Allan, ungefär en dm lägre i mankhöjd. Blir bra med tanke på möjligheterna jag har på hästgården jag flyttar till. Den verkar bra i skallen, jag hoppas den kan ta sig över lite hinder också. :) Vi får se!
 
Mycket bra initiativ av @Marvin ! Sen Gunnar tog bort fälttävlan har det ju varit helt dötråkigt här..
Kul och Grattis @Lady_D ! :heart Kommer bäbisen få följa med till Badminton i år? :p

--- Jag köpte ju en ny häst i somras och jobbar på att tillsammans med den förbättra min hoppstil/sits som är lite skadad av min gamla "stoppermensenhelikopter".
Nya hästen Torsten är också lite mer häst än min gamla trygga, stabila. Mycket stå på bakbenen var det i augusti/september. Men nu känns det bra och fungerar mycket bättre !!
Vi har varit på lite träningar och målet är att starta en eller två H90 i maj och se om FT är något för Torsten.
-Jag kan inte vara riktigt säker, för Torsten är inte jättekaxig om man säger så.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 079
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 878
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 184
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kämpa på
  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp