Den enda tråden Fälttävlan 2019

@Krumelur Spännande med ny häst! Har du kvar din gamla?

Just det, jag ska också till Badminton i år, vi bokade nyss, ska bli så kul!!!
(Enda smolket i bägaren är ju att det är samtidigt som Gärds, äsch!)
 
@Marvin Jag har sålt min gamla, han har det jättebra och får göra nya roliga grejor han inte gjort med mig, typ klickerträning o sånt. :D:up: Tänkte ha kvar honom först, men nu i detta trista väder så är jag glad att jag bara behöver motionera en häst.. OOO vad jag ser fram emot våren!! Funderar på att åka till Gärds, har aldrig tävlat där.
 
Jag gillar Gärds väldigt mycket! Dessutom den närmaste banan för mig, förutom hemmabanan.
 
Fullblodet bor kvar hos mig. Hur nu det har gått till. Jag hade en medryttare ju förra året (till oktober) som red henne ganska regelbundet och till o med jag klättrade upp några gånger. I oktober bestämde hästen sig för att "göra en Annie", dvs Annie är min andra häst (fånghästen) och hon är hård som en terminator och hade sprungit igenom staketet till andra hagen. Det låg 5 stolpar längs gräset, grinden var avkopplad och allt låg i ett mishmash. Annie helt oskadd (stallägaren trodde hästen skulle va död med tanke på hur allt såg ut). Fullblodet skulle nog göra samma sak dagen efter, men hon skadade sitt ben och fick såklart lymfangit inom en hundradels sekund..typ.. Såg hon stod 1.5 månad, jag blev sjuk o funderade på om jag skulle överleva, det gjorde jag (med vissa men förvisso), efter det sa medryttaren upp sig, jag skulle sätta igång hästen, jag ramlade av o blev dålig igen, det berömda "ljuset i tunneln" kom, men jag är här. Dock har jag mycket minnesproblem och jag har säkerligen glömt massor av saker, både viktiga och oviktiga och har sagt t folk att de får ringa eller smsa, för jag missar mycket på sociala medier (kan inte läsa ordentligt osv).

MEN! En dag när jag kom t stallet så hände något, fullblodet gav mig en blick och efter det verkar det som all stress försvann från henne. Man kan inte ta på det, men blicken och känslan gick inte att missta. Det kan vara så att det förändras igen, till det "sämre" (jag vill ju sälja för det inte funkar mellan oss) men något skedde den minuten. Det är 4 år sen jag köpte henne....

Nu är det is och snö och hon inte riden sen oktober typ, men jag ska rida henne sen. Om allt går bra, jag mår bra osv så satsar vi på pay and jump i slutet av april, den första nånsin för henne o då får jag se hur hon reagerar på andra hästar och "stim". Sen kanske vi kan avancera till pay and cross ;-)
 
Emigrera till ett land/en landsdel utan snö.... :idea: :devil:
(Mvh sjukt avis :p)

Jag har ju långtgående planer på att fly till Skåne, men då måste jag först bli uppsagd av jobbet eller hyresvärden. ;)

Fö är allt slask nu, var exakt ett pass jag hann med att leka i snön. :arghh:

Förutom på ”ridbanan”. Där syns inte ens studsserien under all snö. Fröken bortskämd hävdar dock att det underlaget är under all kritik och där kan man inte ens skritta. :meh:
 
Vetcheck för Molnet igår. Fin och fräsch så nu ska vi börja träna på allvar.
Haft honom ett år nu och vill gärna kolla upp hästarna varje år så allt är som det ska.

Vi börjar med hoppträning idag, inte hoppat sen mitten av december så risken finns att han tappar mig 😂

Tänkte anmäla oss till inomhusterräng, ska bara bestämma vilken grupp jag vill rida i.
 
@Bison Jag var på Grevagården o red inomhusterräng för Elin Göransdotter i januari.
Det var jättekul!! Så det tycker jag du ska göra om du bor i närheten. Det är till helgen om jag fattat det rätt. --- Själv har jag anmält mig till Påsklägret hon ska ha. Då ska vi sova över å sånt. Bor ju en bit ifrån. Ska bli jättekul!
 
Jag har föreslagit utomhusterräng på bana (grus) i början av mars om detta väder håller i sig. Vi får se hur det går.
 
Jag har föreslagit utomhusterräng på bana (grus) i början av mars om detta väder håller i sig. Vi får se hur det går.

Vi skulle kunnat ha det nu faktiskt, 7 - 8 plusgrader. :p Men jag nöjer mig för ögonblicken med att ha planerat skutta lite cavaletter och småhinder på söndag. Ska testa om en av dressyrhästarna möjligtvis kan tänka sig leka fälttävlanshäst med mig så småningom. :angel:

Dels OT @fio - hur många hästar har du nu? Hille, den "nya" och en eller två grå?
 
Vi skulle kunnat ha det nu faktiskt, 7 - 8 plusgrader. :p Men jag nöjer mig för ögonblicken med att ha planerat skutta lite cavaletter och småhinder på söndag. Ska testa om en av dressyrhästarna möjligtvis kan tänka sig leka fälttävlanshäst med mig så småningom. :angel:

Dels OT @fio - hur många hästar har du nu? Hille, den "nya" och en eller två grå?

Hille, den nya och 1 grå 😁
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 081
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 878
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 184
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp