Den enda tråden Fälttävlan 2019

Nu har hästarna flyttat till nya stallet. Längtar ihjäl mig efter att få börja rida, men de är på tok för stressade ännu för att det ska vara nån mening med ridningen. :down:

Det var väldigt fascinerande att se två flockar släppas ihop, ledarstona hälsade snabbt på varandra och konstaterade att bägge hade en flock att ta hand om, sen var de nöjda. Däremot är det ett par andra hästar i nya flocken som är rätt otrevliga emot mina. Min valack försöker försvara så mycket han kan (när de inte kan gå undan) så han är rätt biten. :crazy: Turligt nog har han hög smärttröskel och bryr sig inte när matte visiterar och ojar sig. ;)

27526
 
Bara för att retas med vissa 😁 idag galopperade jag i t-shirt 😍 @Wilisia och Chefen hade inte heller vinterjacka någon av dem = definitionen av sommarvärme här nere i Skåne!

Jag fick hålla mig sist med dom snabbaste 😎 och snällaste 😍 hästarna så nu kommer min otränade stackars kropp leva på ipren ett tag. Hann typ få ryggskott redan efter ynkliga 20 av 45 min på hemresan 😅
 
Har haft två hoppträningar i rad med dålig känsla så självförtroendet är på botten😞
Ser i alla fall fram emot första terrängträningen på nästan ett år på fredag och i terrängen brukar självförtroendet vara bättre hos både mig och hästen 😊
 
Hemma, varför tror du det var sol? 😁

Det var fan inte mycket till sol, utom precis sekunden innan vi skulle hoppa hinder nr 2 i banhoppningen, med vita bommar och en vit grind som plötsligt började lysa! :nailbiting:

Sen var det lite sol framåt kvällen också.
 
  • Haha
Reactions: fio
På lördag är det dags för årets första start för oss.
Har varit i Mantorp två gånger och tränat och det har gått jättebra!
Det är hoppningen som är mitt orosmoment just nu. I höstas gick det så himla bra och nu går det mer dåligt än bra, förra träningen ramlade jag av 🙈
Blir så frustrerad när jag inte får det att fungera. När jag slappnar av och rider på känslan så går det jättebra, men så blir jag stressad, spänd och tappar rytmen helt.

När jag hoppar hemma går det såklart jättebra så det är ingen tvekan om att problemet ligger hos mig 😒
 
På lördag är det dags för årets första start för oss.
Har varit i Mantorp två gånger och tränat och det har gått jättebra!
Det är hoppningen som är mitt orosmoment just nu. I höstas gick det så himla bra och nu går det mer dåligt än bra, förra träningen ramlade jag av 🙈
Blir så frustrerad när jag inte får det att fungera. När jag slappnar av och rider på känslan så går det jättebra, men så blir jag stressad, spänd och tappar rytmen helt.

När jag hoppar hemma går det såklart jättebra så det är ingen tvekan om att problemet ligger hos mig 😒

Jag tycker också att banhoppningen är svårast. Nu har jag varit ute och tävlat lite banhoppning i vår, men jag tycker inte att det hjälper, jag blir ändå tokspänd och flippar ur inne på banan.
 
Jag tycker också att banhoppningen är svårast. Nu har jag varit ute och tävlat lite banhoppning i vår, men jag tycker inte att det hjälper, jag blir ändå tokspänd och flippar ur inne på banan.
Jag tycker också det har varit hur jobbigt som helst, trots att jag har ridit 120 på en del hästar nu, blir jag nervös för att hoppa (nya) ** som är 115. Jag har tur och har haft en del hästar att träna på, och även en del rutinerade. Jag har hoppa hur många jävla relaterade avstånd som helst och ÄNTLIGEN känns det som att jag börjar få koll på det så jag kan rida även om jag blir nervös.. Hoppas det håller i sig, var 0a i helgen och det kändes för första gång som att det var tack vare mig och inte för att jag hade lite tur😂
 
Jag tycker också det har varit hur jobbigt som helst, trots att jag har ridit 120 på en del hästar nu, blir jag nervös för att hoppa (nya) ** som är 115. Jag har tur och har haft en del hästar att träna på, och även en del rutinerade. Jag har hoppa hur många jävla relaterade avstånd som helst och ÄNTLIGEN känns det som att jag börjar få koll på det så jag kan rida även om jag blir nervös.. Hoppas det håller i sig, var 0a i helgen och det kändes för första gång som att det var tack vare mig och inte för att jag hade lite tur😂

Gah, då kanske jag är där om typ 6 år då ungefär.
 
Jag tragglar vidare utan bil.. bara för det så är det massa roliga saker nu som jag troligen inte kan åka på 🙄
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 083
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 878
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 184
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp