Den enda tråden Fälttävlan 2019

Det spelar ingen roll när jag kommer ut, jag är ju ljusår före dig i utvecklingen ändå :devil:
Utveckling? Du menar utvecklingen av att anmäla till tävlingar o sen stryka sig? För det har du ju utvecklat till 100%!😂😂

Så igen då...vem vågar satsa 1 krona på att fio alls kommer ut??😎🤔😆😆😉
 
Utveckling? Du menar utvecklingen av att anmäla till tävlingar o sen stryka sig? För det har du ju utvecklat till 100%!😂😂

Så igen då...vem vågar satsa 1 krona på att fio alls kommer ut??😎🤔😆😆😉

Haha du är rolig du.
Nu har jag inte kunnat köra med min bil på nästan en månad. Vad är din ursäkt? Legat och latat dig i Spanien ?
 
Det är tur vi har hoppträningarna på anläggningen jag står på så har iallafall kunnat hoppträna varje vecka.
 
Varit på årets andra terrängträning idag och det gick så bra😃
155EB518-5994-4712-ADA1-1888693D6C9A.jpeg
 
Jag ska strax få mig en rejäl dos terränghoppning. Har bokat 50-års resa till Flower Hill på Irland ihop med en annan jämnårig tant så vi åker om en dryg månad. Tänkte att dom säkert trollar fram en sån där lobotomerad terrängmaskin till mig som inte kör bockserier eller hoppar studs genom vattenhindret för att slippa blöta ner dom fina fossingarna. :laugh:
Ha skoj! Själv sitter jag med stukad fot i ett annat hörn av Irland och hoppar inte alls, fast det var hela meningen med att åka hit. Men den irländska sjukvården verkar kompetent så här långt.
 
Nu har jag äntligen terrängtränat. Efter magsår, pollenchock och sömstucken på båda fram hos hästen har min motivation varit sådär. Men tänk vad lite terräng kan göra!

Häst var överlycklig, som vanligt är det snabbast vinner och bromsarna var både rostiga och överskattade. Taggade ner efter typ en timme och var superfin. Hoppade flera 100-hinder och linjer, är så tacksam för att han letar hinder så trots bristande broms så hoppade vi oxer-böjt spår- smalhinder utan några konstigheter. Så nu ska vi till Dagstorp. Någon mer som ska dit? :D
 
Nu har jag äntligen terrängtränat. Efter magsår, pollenchock och sömstucken på båda fram hos hästen har min motivation varit sådär. Men tänk vad lite terräng kan göra!

Häst var överlycklig, som vanligt är det snabbast vinner och bromsarna var både rostiga och överskattade. Taggade ner efter typ en timme och var superfin. Hoppade flera 100-hinder och linjer, är så tacksam för att han letar hinder så trots bristande broms så hoppade vi oxer-böjt spår- smalhinder utan några konstigheter. Så nu ska vi till Dagstorp. Någon mer som ska dit? :D
😁🙋‍♀️
 
Nu är min nya hoppsadel lämnat in till sadelutprovaren, ska hämta den i morgon, sedan ser det ut som det kanske förhoppningsvis blir terrängträning med lillkillen om två veckor! :love: Hålll tummarna!!!

Borde jag testa att hoppa honom nån gång på vanliga hinder innan tycker ni? Kanske kunde vara en idè..? Gillar egentligen att hoppa in unghästarna på terränghinder, men vore ju dumt om han råkar hoppa mig helt ur sadeln och kommer lös, iom att han är hingst... :cautious:
 
Nu är min nya hoppsadel lämnat in till sadelutprovaren, ska hämta den i morgon, sedan ser det ut som det kanske förhoppningsvis blir terrängträning med lillkillen om två veckor! :love: Hålll tummarna!!!

Borde jag testa att hoppa honom nån gång på vanliga hinder innan tycker ni? Kanske kunde vara en idè..? Gillar egentligen att hoppa in unghästarna på terränghinder, men vore ju dumt om han råkar hoppa mig helt ur sadeln och kommer lös, iom att han är hingst... :cautious:

Den risken finns väl oavsett tänker jag?
 
Säsongen börjar bra! 70% i dressyren, ett pet i hoppningen o nolla i terrängen gav en 2:a placering! Hur vi nu ska leva upp till detta resten av året återstår att se... @fio får väl fortsätta att pressa mig så kanske det går..😁

Nästa gång låter ni bli att peta nåt i hoppningen och, vips, så har ni vunnit. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 078
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 878
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 183
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp