Den enda tråden Fälttävlan 2019

Ska typ alla till Dagstorp i helgen?😎 Jag åker även med som semester-groom till Strömsholm. Hade en pytteliten förhoppning om att kunna tävla där själv i år, men vi kom inte så långt i Gärds 😂 Så hon får gå Dagstorp och sköter hon sig där får hon gå stilterräng i Sporren. Gör hon inte det blir det lite hopp-satsning istället.
Dagstorp ligger jättelångt bort, så nej. :cool: Tänkte tävla i Hofors istället. :)

Mvh,
Lady_S
 
Finns det ingen i stallet som kan fixa eller ev kolla ut någon i Dagstorp. Sånt ska man lära sig att göra själv säger alltid @workahlic 😅
Hovis löser det idag, så kan andas ut. Håller helt med om att en borde kunna göra det själv så nu har jag börjat leta tappskokurser :D

På tal om något annat, hur gör ni andra med tidiga starttider? När går gränsen för att ni ska bo över? Jag är så galet morgontrött så har till och med gått upp i dressyrklasser för att slippa starta i första klassen men anar att jag bara får vänja mig :o
 
Hovis löser det idag, så kan andas ut. Håller helt med om att en borde kunna göra det själv så nu har jag börjat leta tappskokurser :D

På tal om något annat, hur gör ni andra med tidiga starttider? När går gränsen för att ni ska bo över? Jag är så galet morgontrött så har till och med gått upp i dressyrklasser för att slippa starta i första klassen men anar att jag bara får vänja mig :o

Gränsen gick nu.. starttid kl 10
 
Finns ju massor av roliga cuper och serier på 120-140 nivå. Jag tänkte rida 7 star nästa år med Grå
Hade jag haft en till häst hade jag
Hovis löser det idag, så kan andas ut. Håller helt med om att en borde kunna göra det själv så nu har jag börjat leta tappskokurser :D

På tal om något annat, hur gör ni andra med tidiga starttider? När går gränsen för att ni ska bo över? Jag är så galet morgontrött så har till och med gått upp i dressyrklasser för att slippa starta i första klassen men anar att jag bara får vänja mig :o
Tävlar typ bara i Skåne. Men har startat typ 7.30 i Hermanstorp och åkt samma dag 😴 Åkte dagen innan till Boxholm.
 
Hade jag haft en till häst hade jag
Tävlar typ bara i Skåne. Men har startat typ 7.30 i Hermanstorp och åkt samma dag 😴 Åkte dagen innan till Boxholm.

Hade du vad 😂

Du är ung , det är skillnad ! Fatta hur många ggr jag gått upp mitt i natten och åkt hur långt som helst. Det orkar jag inte längre...
Dagstorp hade jag lätt kunnat åka till över dagen men inte när Dom ska envisas med att dela upp klasserna.
 
Hade jag haft en till häst hade jag
Tävlar typ bara i Skåne. Men har startat typ 7.30 i Hermanstorp och åkt samma dag 😴 Åkte dagen innan till Boxholm.
Gränsen gick nu.. starttid kl 10
Tävlar också bara i Skåne så anar att jag kan vara lite bortskämd. Har hästen på "fel" håll från både där jag bor och tex Dagstorp så blir en bit att köra även om det är nära jämfört med resten av landet.

Men av ren nyfikenhet, hur tidigt är för tidigt tycker ni att köra samma dag? Försöker få grepp om hur gnällig jag är :angel:
 
Tävlar också bara i Skåne så anar att jag kan vara lite bortskämd. Har hästen på "fel" håll från både där jag bor och tex Dagstorp så blir en bit att köra även om det är nära jämfört med resten av landet.

Men av ren nyfikenhet, hur tidigt är för tidigt tycker ni att köra samma dag? Försöker få grepp om hur gnällig jag är :angel:

Jag försöker få någon annan att morgonfodra när jag rider innan 9?😂
 
Hade du vad 😂

Du är ung , det är skillnad ! Fatta hur många ggr jag gått upp mitt i natten och åkt hur långt som helst. Det orkar jag inte längre...
Dagstorp hade jag lätt kunnat åka till över dagen men inte när Dom ska envisas med att dela upp klasserna.
Det skulle ju vara svar till hoppsatsningen. Hade jag haft två hade jag nog bara gett upp med henne men jag vill ju rida fälttävlan och har bara typ 4 åringar annars.

Alltså ja men jag är verkligen b-människa och det börjar krävas återhämtning efter en tävlingshelg😂
 
Tävlar också bara i Skåne så anar att jag kan vara lite bortskämd. Har hästen på "fel" håll från både där jag bor och tex Dagstorp så blir en bit att köra även om det är nära jämfört med resten av landet.

Men av ren nyfikenhet, hur tidigt är för tidigt tycker ni att köra samma dag? Försöker få grepp om hur gnällig jag är :angel:

Jag hade fått köra typ 5.30..alltså det hade jag kunnat göra men eftersom det kommer bli så lång väntetid mellan hopp och terräng ca 7 timmar har jag räknat ut så känns det inte schysst mot hästen. Hade jag startat terrängen kl 14 hade det varit en annan sak. Då har jag ändå ett megasläp som jag kommer göra om till en box på tävlingsdagen som blir stor nog för honom att gå runt i och tom lägga sig ner i om han vill.
 
Jag ska dit! Dock som banbyggare och hästägare.
Kusinen har tillfälligt fått ta över pållen nu under graviditets-/ förlossningsåterhämtningen.
Kiddo ska dock få följa med imorgon. Ska bli spännande att se hur jag får ihop mina sysslor med att vara mjölkfabrik och byta blöjor... :angel:
 
Tävlar också bara i Skåne så anar att jag kan vara lite bortskämd. Har hästen på "fel" håll från både där jag bor och tex Dagstorp så blir en bit att köra även om det är nära jämfört med resten av landet.

Men av ren nyfikenhet, hur tidigt är för tidigt tycker ni att köra samma dag? Försöker få grepp om hur gnällig jag är :angel:

Jag tävlar bara i mitt län och har en timme att köra som längst.
Vill ogörna gå upp innan fyra, är galet morgontrött.
 
Jag hade fått köra typ 5.30..alltså det hade jag kunnat göra men eftersom det kommer bli så lång väntetid mellan hopp och terräng ca 7 timmar har jag räknat ut så känns det inte schysst mot hästen. Hade jag startat terrängen kl 14 hade det varit en annan sak. Då har jag ändå ett megasläp som jag kommer göra om till en box på tävlingsdagen som blir stor nog för honom att gå runt i och tom lägga sig ner i om han vill.
Gällde det din klass specifikt, eller fler klasser?
 
Det där med att gå upp kl 4 och vara iväg med hästen i 12 h är ju inget för veklingar..

Är så otroligt stolt över min lilla häst, >70% i dressyren, nolla i hoppningen och noll fel på hinder i terrängen. Men eftersom han inte är irländare och dessutom världens mest rädda häst så hade vi en hel drös tidsfel i terrängen. Inte lätt att springa snabbt när en tvärnitar för läskiga saker i skogen, till exempel hinder flyttat till sidan. Själva hindren som han ska hoppa är iaf inget problem längre :cool: Är bara pyttelite sur över att hamna precis utanför placering och utan tidsfelen hade vi vunnit. Men det kommer med lite mer rutin :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 081
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 878
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 184
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp