Den enda tråden Fälttävlan 2019

Det där med att gå upp kl 4 och vara iväg med hästen i 12 h är ju inget för veklingar..

Är så otroligt stolt över min lilla häst, >70% i dressyren, nolla i hoppningen och noll fel på hinder i terrängen. Men eftersom han inte är irländare och dessutom världens mest rädda häst så hade vi en hel drös tidsfel i terrängen. Inte lätt att springa snabbt när en tvärnitar för läskiga saker i skogen, till exempel hinder flyttat till sidan. Själva hindren som han ska hoppa är iaf inget problem längre :cool: Är bara pyttelite sur över att hamna precis utanför placering och utan tidsfelen hade vi vunnit. Men det kommer med lite mer rutin :)
Ja, chefens irländare sprang glatt runt utan tidsfel. Den danska hopphästen var lite mer skeptisk och drog på sig lite tidsfel 😂 Jag är dock inte riktig lika bra på dressyr som dig, men irländaren knep sista placeringen. En häst kvar i 2* imorgon.. räcker nog att gå upp vid 5 🙄
 
Det där med att gå upp kl 4 och vara iväg med hästen i 12 h är ju inget för veklingar..

Är så otroligt stolt över min lilla häst, >70% i dressyren, nolla i hoppningen och noll fel på hinder i terrängen. Men eftersom han inte är irländare och dessutom världens mest rädda häst så hade vi en hel drös tidsfel i terrängen. Inte lätt att springa snabbt när en tvärnitar för läskiga saker i skogen, till exempel hinder flyttat till sidan. Själva hindren som han ska hoppa är iaf inget problem längre :cool: Är bara pyttelite sur över att hamna precis utanför placering och utan tidsfelen hade vi vunnit. Men det kommer med lite mer rutin :)

Fick du gå upp kl 4 fast du bor i Skåne ? Jag ska gå upp 06.30 i morgon och släppa ut i hage , bor 5 min från tävlingsplatsen nu så det är betydligt bättre än att åka 05.30 och köra i tre timmar 😁 Åker härifrån runt 9 i morgon så det känns väldigt mkt bättre.
 
Ja, chefens irländare sprang glatt runt utan tidsfel. Den danska hopphästen var lite mer skeptisk och drog på sig lite tidsfel 😂 Jag är dock inte riktig lika bra på dressyr som dig, men irländaren knep sista placeringen. En häst kvar i 2* imorgon.. räcker nog att gå upp vid 5 🙄
Nästa häst ska helt klart vara en irländare 😂 Jag har en sidokarriär som dressyrtant och skäms inte ens för att säga att jag tycker att dressyr är kul :o:D Grattis till placeringen och lycka till idag. Nästan sovmorgon idag dessutom!

Fick du gå upp kl 4 fast du bor i Skåne ? Jag ska gå upp 06.30 i morgon och släppa ut i hage , bor 5 min från tävlingsplatsen nu så det är betydligt bättre än att åka 05.30 och köra i tre timmar 😁 Åker härifrån runt 9 i morgon så det känns väldigt mkt bättre.
Japp, bor 3 mil från stallet som ligger helt på "fel" håll plus en timme att köra till tävlingen. Funderade ett tag på att sova i sadelkammaren men skippade pga brist på kaffebryggare 😂 Låter helt fantastiskt lyxigt, lycka till idag!
 
Den här gamla tanten ha precis ridit klart sista passet av nio under vår långweekend på Flower Hill. Det har varit superkul och lärorikt så det här vill jag göra om fler gånger. 😊
30727
 
Okey, då får jag vinna på lotto först 😂

Nästa gång kommer vi boka direkt och inte gå via någon arrangör så det kommer bli billigare. Värden sim vi bodde hos är en av få som har egna hästar uppstallade på FH så hon fixar allt runt omkring.
 
Fick du gå upp kl 4 fast du bor i Skåne ? Jag ska gå upp 06.30 i morgon och släppa ut i hage , bor 5 min från tävlingsplatsen nu så det är betydligt bättre än att åka 05.30 och köra i tre timmar 😁 Åker härifrån runt 9 i morgon så det känns väldigt mkt bättre.
Det får ju jag göra jämt 🙄 har ju dock några hästar att fodra oftast, och några att ta in ibland. Men jag har ingen resväg till stallet heller😆
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 085
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 878
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 184
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp