Den enda tråden Fälttävlan 2019

Åkerbo i helgen.
Så fin på framridningen men inne på banan vet jag inte vad som hände. Känslan var inte så dålig mer än att han som vanligt blir lite het efter första galoppen. Fick låga poäng på flera moment som jag brukar få högt på och slutade på 59%, riktigt besviken 😔

Men banhoppningen gick så himla bra! Jag red lugnt och beslutsamt, ett hinder i taget och försökte störa så lite som möjligt. Molnet var glad och tyckte det var jättekul! Äntligen satte vi nollan 😍

Lång väntan till terrängen där han återigen var felfri och inom tiden med 11 sekunders marginal.
Jag tyckte alla såg ut att rida så fort och var lite orolig att vi skulle få tidsfel. Lät honom galoppera på i sitt egna tempo och visade bara vägen. Kändes inte som det gick så fort, borde investera i en klocka till nästa år 😅

Nöjd häst efter terrängen ❤
20190819_085248.jpg
 
Vi var senast i Sporren. Fortf ingen bra dressyr med My men hon har slutat spexa och dö i programmen så känns som att det börjar gå att göra en bra dressyr iaf 😂 I hoppningen rev vi sista. Red lite mesigt i sista svängen då det var lite blött just där, men alla linjer satt som en smäck. Sedan flög hon genom terrängen med bara några tidsfel. Nya vattenhinder och gravar utan problem så nu kan jag nog börja släppa det.

Gladast var jag nog dock över att jag fick debutera 2* på Chefens 6-åring. Där är det också lite jobb kvar med dressyren, och rev ett i 3-kombinationen, tror aldrig ens han har hoppat en så han blev lite vinglig. Terrängen skötte han som vilken rutinerad häst som helst. Verkar få ha kvar honom resten av säsongen iaf, även om det inte är så mycket kvar.

Nu ska vi till Styringe med båda iaf också ska jag givetvis till Dagstorp och Flyinge men är inte helt klar med logistiken där 😂 har även ett litet hopp om Strzegom i Oktober.. Men vi får se
 
Vi var senast i Sporren. Fortf ingen bra dressyr med My men hon har slutat spexa och dö i programmen så känns som att det börjar gå att göra en bra dressyr iaf 😂 I hoppningen rev vi sista. Red lite mesigt i sista svängen då det var lite blött just där, men alla linjer satt som en smäck. Sedan flög hon genom terrängen med bara några tidsfel. Nya vattenhinder och gravar utan problem så nu kan jag nog börja släppa det.

Gladast var jag nog dock över att jag fick debutera 2* på Chefens 6-åring. Där är det också lite jobb kvar med dressyren, och rev ett i 3-kombinationen, tror aldrig ens han har hoppat en så han blev lite vinglig. Terrängen skötte han som vilken rutinerad häst som helst. Verkar få ha kvar honom resten av säsongen iaf, även om det inte är så mycket kvar.

Nu ska vi till Styringe med båda iaf också ska jag givetvis till Dagstorp och Flyinge men är inte helt klar med logistiken där 😂 har även ett litet hopp om Strzegom i Oktober.. Men vi får se

Så kul med Porschen, han ser jättefin ut på filmerna! 🤩 Ni sattsar inte mot Unghäst-VM med honom då? Du kanske skulle kunna rida för Norge, tror inte det är så mycket kamp om våra platser...? 😊
 
Dagstorp rider jag iallafall. Är anmäld till Styringe men behöver få ledigt, samma med Flyinge som ligger på min jobbhelg.

Eftersom jag är för gammal för lackväskan så slutar min säsong där 😁
 
Ja för oss bidde det inget Åkerbo, hon fick ett sår i Flyinge som tog lite längre tid att läka än jag räknat med men Styringe tänker vi rida. Innan dess tar vi Örebro i helgen, vilka ska dit?
 
Örebro igår...vilket väder! Hann rida både dressyr och hopp och gå terrängbanan men sen brakade det loss! Åskvädret from hell bara blåste in rätt över tävlingsplatsen och det slutade med en jätteblixt och knall, slog tydligen ner nånstans men jag förstod aldrig exakt var på tävlingsplatsen. Efter det hade iaf vattnet fått fnatt så det fick de stänga av. Hörde till min fasa att det fortfarande varit ryttare på hoppbanan mitt under pågående blixtkrig, kändes konstigt att ledningen inte blåste av en stund.
Till terrängen hade iaf allt blåst över, starttiden skjöts upp 1 timme knappt men sen flöt allt på igen. Banan var betydligt bättre än vad jag trodde men jag galopperade lugnt runt för att inte riskera nåt. Så drygt 67% i dressyren, 1 pet i hoppningen som ryttaren tar på sig och nolla i terrängen med 12 tidsfel känns som en ok start iaf.
 
Å regnet fortsätter här i Halland, kommer antagligen bli svårt att rida terräng på ett säkert sätt i Styringe då det ska fortsätta regna hela veckan. Jag åker förmodligen dit och rider bara dressyren och hoppningen. Terrängbanan är för blöt redan nu och lär väl ligga under vatten till helgen. Jättesynd! Men det är ju som det är på den banan som är sank i sig själv. Den tål ju knappt något regn!
 
Å regnet fortsätter här i Halland, kommer antagligen bli svårt att rida terräng på ett säkert sätt i Styringe då det ska fortsätta regna hela veckan. Jag åker förmodligen dit och rider bara dressyren och hoppningen. Terrängbanan är för blöt redan nu och lär väl ligga under vatten till helgen. Jättesynd! Men det är ju som det är på den banan som är sank i sig själv. Den tål ju knappt något regn!

Men nej! :(
 
Bläh, hoppast verkligen inte hela hösten ska vara såhär blöt.....! Jag fick ställa in terrängträningen förra veckan (endast 8 ryttare som tur var) pga åskoväder och hällregn. 🙈

Borde ju haft min 4-åring redo för någon liten tävling nu i höst, men han behöver komma upp i kondis innan vi börjar hoppa något vidare, så målet blir istället att få hoppa en gång eller två på terrängbanan OM det torrkar upp tillräckligt. (Dessutom är det jättelångt att åka för att tävla, så nästa år måste(!) jag faktiskt flytta härifrån..)
 
@Marvin Hur var underlaget i Styringe? På Ljuslingsbacken var det helt ok, lilla hästen fick gå med pilot för jag har sträckt mig. 72% i dressyren, nolla i hoppningen och terrängen men lite för lugnt så de tappade några placeringar, stannade på 5:e plats.

Frågan är nu, är det någon som har koll på den nya banan Perstorp? Jag har anmält dit men skulle vara spännande att höra om den.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 079
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 878
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 184
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kämpa på
  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp