Den engelska termen för skritträning/skritpass?

@Pegasus63
Nä, jag vet inte vad dina kompisar pratar om, men som sagt, jag har en examen från BHS och kan därmed lägga ganska mycket tyngd bakom att lunging är longering (givetvis kan man ha ryttare på men då är det lunge lesson dvs sitsträning) och hacking är uteritt. :D Valfria gångarter.
Men som du säger kan ju ordet uteritt betyda lite olika saker i Sverige också.
Ofta i UK har man inte så bra tillgång till ridvägar (ingen allemansrätt), så det är vanligt att man lastar och åker någonstans och rider ut. Kanske gör man det i dina vänners stall? Då blir ju en hack en lite längre utflykt än bara "en sväng i skogen".
 
@Pegasus63
Nä, jag vet inte vad dina kompisar pratar om, men som sagt, jag har en examen från BHS och kan därmed lägga ganska mycket tyngd bakom att lunging är longering (givetvis kan man ha ryttare på men då är det lunge lesson dvs sitsträning) och hacking är uteritt. :D Valfria gångarter.
Men som du säger kan ju ordet uteritt betyda lite olika saker i Sverige också.
Ofta i UK har man inte så bra tillgång till ridvägar (ingen allemansrätt), så det är vanligt att man lastar och åker någonstans och rider ut. Kanske gör man det i dina vänners stall? Då blir ju en hack en lite längre utflykt än bara "en sväng i skogen".


Du menar inte BRS?
Där gick jag iaf.

Menmen, när jag jobbade i stall i England var skritt bara uppsatt som walk på schemat.
Men det var ju arbetstermen som användes, så korrektheten hade mindre att göra med att alla visste vad de skulle göra då.
 
Du menar inte BRS?
Där gick jag iaf.

Menmen, när jag jobbade i stall i England var skritt bara uppsatt som walk på schemat.
Men det var ju arbetstermen som användes, så korrektheten hade mindre att göra med att alla visste vad de skulle göra då.

Hon menar nog BHS i och med att hon skrev det. ;)

BHS ar var motsvarighet av ert ridsportforbund kan man saga.
BHS har manga olika kurser man kan ga i hastskotsel, stallskotsel, ridledarutbildningar och aven ridlararutbildningar.
 
Aha, där har man lärt sig något nytt, aldrig hört om den utbildningen förr. Däremot sett många från BRS här, därför jag trodde det var tangentmiss. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Fick mig inget kaffe igår, bara en kopp te på morgonen, så nu har jag hemsk huvudvärk..... Medan jag väntar på att koffeinet ska kicka...
Svar
10
· Visningar
316
Senast: Praefatio
·
Kultur Har sen ett par dagar försökt komma på namnet på ett engelskt popband, men lyckas inte. Kanske Buke kan stå mig bi? Det här är vad jag...
Svar
5
· Visningar
619
Senast: Mabuse
·
Kultur Vilka ord finns det som man inte kan översätta? Både från svenska till engelska (eller annat språk) och tvärt om. Jag saknar en svensk...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 878
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Jag ska översätta min titel på uppsatsen till engelska. Min titel är på svenska "Ska bibliotekarier bli övervakare nu? En kvalitativ...
Svar
18
· Visningar
1 037
Senast: Youma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp