Den eviga sadelinpassningen

Sv: Den eviga sadelinpassningen

Ja, det är ju dels det och att de skulle tillåta rörelse. Min kusling är ju bred som en tunna och rör sig rätt mycket över ryggen.
Så den kanske skulle vara bra för oss båda.

Dock är jag ju förtjust i design a la Amerigo. Slimmat och minimalistiskt. De där är så bulliga och.. ja konstiga för mitt öga. Men jag hade svårt att ens vänja mig vid Childeriqarna då de slog. :p

Självklart är inte hur den ser ut det viktigaste! Men ändå.. ;)

Jag har idag lite ont av att min Amerigo CC är för hård för mig nu när jag tappat lite vikt. Ännu ett skäl att byta.. Suck!
 
Sv: Den eviga sadelinpassningen

Sadlar-Det eviga helvetet :D

Jag var o provsatt en wow häromdagen, och det är ju verkligen supersmal midja. Jag tror att det blir en sån när jag får råd. Tydligen så var leveranstiden 12 veckor dock :eek: Frågan är om man betalar vid leverans eller beställning...

super: Den sadeln såg ju hyfsad ut ändå, även om jag föredrar svarta sadlar.
 
Sv: Den eviga sadelinpassningen

Jag blev dock lite halvdeppig av det iom att jag nu började snoka mer om de sadlarna själv. Jag tycker de är så fula.. :o
Jag vill inte ha en sadel jag tycker är ful. Men om man inte hittar annat måste man väl.. Fan..:p
Dessutom ser jag att en kompis kompis är utprovare och finns här omkring. Dubbel-fan..;)

Fula... OH ja! :D

Men efter ett halvår sadellös och jag vet inte hur många sadlar så var desperationen tillräcklig... ;)

Utprovaren höll med om att jag hade ett tufft utgångsläge mtp de biffiga ryggmusklerna och att han rör sig så alldeles väldigt i ryggen. Men nuså. KANSKE har jag i början på vintern en sadel där jag sitter på samma ställe när jag kommer hem till stallet som när jag rider därifrån...
 
Sv: Den eviga sadelinpassningen

Det verkar ju ändå vara ett vettigt upplägg :) Då kan man ju beställa sadeln trots att man har några tusenlappar kvar till heeela summan ;)
 
Sv: Den eviga sadelinpassningen

Hur har det gått? :)
Letar också sadel nu.

Jag hittar förresten bara en återförsäljare för wow-sadlar i sverige?
 
Sv: Den eviga sadelinpassningen

Med risk för att låta väldigt dum... Jag har absolut ingen koll på sadlar, mer än dressyr osv. Men alternativt till barbacka kan väl vara galoppsadel? Eller är jag ute och cyklar?
 

Liknande trådar

Utrustning Efter att ha gått bet på två olika utprovare som provat ut för raka sadlar till min ena häst är jag otroligt skeptisk numera. Men hon...
Svar
14
· Visningar
1 207
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: Thera
·
Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 961
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp