Den gula ankungen?

D

Duplica

I en damm inne i Malmö bor en familj gräsänder. Den ena bebisen är gul! Hur vanligt är detta, och hur kommer det sig?
Antagligen lär väl ankan bli vit när den växer upp? Jag hoppas verkligen inte att de tänker flytta någon stans, de är ju bara söta! Extra plus att dammen finns precis utanför mitt hyreshus! :love:

familjen.jpg
 
Sv: Den gula ankungen?

Den ser adopterad ut. Verkar vara en anka.
 
Sv: Den gula ankungen?

Gud så kärt! Undrar vart den kommer ifrån i så fall?
 
Sv: Den gula ankungen?

Kanske en liten en som blivit övergiven av originalfamiljen. Kommer osökt att tänka på H C Andersens Den fula ankungen.
 
Sv: Den gula ankungen?

Ja, men pluttisen! :love: De andra verkar iaf inte störas av en den är gul.
 
Sv: Den gula ankungen?

Då får jag hålla ögonen öppna! Vi hoppas med andra ord på en hane.
 
Sv: Den gula ankungen?

Nej då du går inte emot mig ;) Jag tror den är muterad, såg en vit and en gång, riktigt snygg :D
 
Sv: Den gula ankungen?

Ja det ser jag ju när du säger det, världssensation att en gräsand adopterat en förvildad badanka!
 
Sv: Den gula ankungen?

Nu har badankan vuxit! :love: Och blivit ite ljusare. Den har något längre näbb än de andra ungarna.
Här kommer en bild tagen idag. Kanske inte särskilt tillfredsställande, men dock. Måste verkligen försöka få med mej den riktiga kameran!

DSC00533-1.jpg
 
Sv: Den gula ankungen?

awwh:heart sööt! *lägger till i prenumationer*
 
Sv: Den gula ankungen?

Haha jo jag vet :) tycker de är himla fiiina :love:

..en svan hade ju inte varit helt fel heller... krök på halsen och allt ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 274
Senast: Snurrfian
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 650
Senast: Kiwifrukt
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 835
Senast: Zpunk
·
Hemmet Jag har en fråga angående min hyreslägenhet. Jag och min sambo flyttade från en lägenhet inne i centrum till en större lägenhet ute på...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 777
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp