Den kvinnliga delen av min kropp beter sig inte som vanligt

Jag har gjort så tidigare när jag haft mens, men nu var det ju "bara" ägglossning så jag tänkte det skulle räcka med panodil. (Fast för bara ett halvår sedan visste jag inte att man kunde kombinera dem.) Panodilen är ju kvick och ger effekt inom en halvtimme. Ibuprofen tar över 2 timmar innan jag har full effekt av den.

Jag brukar ta vid minsta känning vid mens, men värken kommer så oregelbundet och jag vet aldrig hur länge det håller på. Vid senaste mensen hade jag ont till och från i åtskilliga dagar innan mensen kom igång. I och med att värken kommer så oregelbundet så är jag lite tveksam till att medicinera rutinmässigt i en vecka. Men jag borde kanske ta smärtstillande till natten i alla fall. Jag vet bara inte hur många dagar jag kommer ha ont. Vid senaste ägglossningen var det ett flertal dagar, men jag reagerade inte så här kraftigt då.
Det är verkligen ingen fara att ta smärtstillande i en vecka. Jag förstår dit motstånd men hellre att du tar dem än att du far illa av att du får så ont. Många många behöver ta smärtlindring så mycket starkare än så år ut och år in och visst, man ska ha respekt för mediciner och inte ta i onödan men nu far du så illa av smärtan på flera sätt att jag iallafall hade gjort så i din sits.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Igår vaknade jag med lite smärta i knät som gjorde det svårt att belasta benet ordentligt när jag gick. Smärtan var så pass liten igår...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har lite diffusa symtom som ingen tycks hitta varför. Har haft kontakt med VC, tagit olika prover och varit hos sjukgymnast men...
Svar
7
· Visningar
843
Senast: Coop
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
72 628
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp