Den militanta imamen Abo Raad (gävle moské)

Har du missat en av anledningarna till att Israel utsätts för terrorism oftare än något annat land? Att detinte blir fred någonsin.
Nu är Netanyahu väldigt orolig inte bara över samarbetet mellan alla islamska terrorgrupper o Iran, utan även av att Obama gick bakom ryggen på honom och gjorde ett bra för Iran avtal. Släppta sanktioner bl. a och oklart kärnreaktorbränsle.

Varför fixeringen av Avpixlat? Läser du den? Nästan ALL utländsk media skriver sanning. Ickecensurerat. Finns på nätet vettu.
Därav förstår man att många av de svenska inte förmedlat vissa saker eller gravt förvanskar i ledare Troligen menar man att det svenska folket ska skyddas från sanningen, inte vet sitt eget bästa o ska fostras en hel del.
En spade är en spade. Ett problem blir inte mindre för att man kallar det en utmaning.
Den smala åsiktskorridoren har du väl hört talas om. Opinionsbildning......
Om man läser en massa olika källor får man en bättre bild av vilka som förmedlar nyheter på ett trovärdigt sätt.
Nä, väl medveten om problematiken om Israels politik och historia, det är en ganska central fråga inom studierna i både mellanösternstudier och internationella relationer. Har dessutom levt i palestina, inget längre tag men under den tiden haft förmånen att få ha praktik en sväng med både UNs mediagrupp i Palestina och The carter center (den organisation som tagit på sig att medla mellan Hamas och andra regeringar/EU/USA eftersom det strider mot dessas regler att samarbeta med terrororganisationer, med en NGO emellan är det dock inga problem, dubbelmoralens nötskal inom internationell politik) och jag har helt enkelt inte samma åsikt som dig om den frågan, varken privat eller jobbmässigt.

Det är du som länkar till en hel del skit. Inte jag, jag skulle inte säga att de källor du länkar till är objektiva. Objektivitet och censur är vad som skiljer media i en demokrati mot diktatur oftast. Jag hoppas verkligen inte det blir så i Sverige tyvärr är det väl dit vi är på väg då vi idag har tappat tre placeringar på tryckfrihetskartan (reportrar utan gränser) vilket är oerhört beklämmande inför framtiden.
 
Ett fåtal?
Riktiga våldtäkter på Eriksdalsbadet. Chefen är gift med en muslim och anställda säger att hon inte vill anmäla fler fall. Nåväl.
De som är sekulära och inte ber är knappast att oroa sig för. Demokrati går inte ihop med en ideologi som anser att deras lag står högre än statens. Vissa ej helt muslimska länder som förr har varit sekulära kämpar emot sharia.
Nu är problemet att de högsta imamerna uppmanar till att avla barn med västerländsksa kvinnor.
Jag undviker att länka eftersom det är för känsligt.

Fråga din man vad han skulle tycka om att du var otrogen. Min kompis gjorde så med sin muslimske pakistanier o gissa om det blev livat. Hon har dock en dm skinn på näsan. De kommer dock aldrig att gifta sig eftersom hans mamma ska välja ut en kusin till sin 35 årige son.

Att arbeta tillsammans är helt ok, men inte att umgås på fritiden ( om man nu är rätt trogen). Du får även ljuga om det gynnar islam. Därför säger de vad man vill höra och vi dumsvenskar köper allt.
Se imamer säga motsatser till muslimer med dold kamera och till filmteamen U G
Det där du skriver stämmer inte, jag har en djupt troende muslimsk vän som jag umgicks med nästan dagligen på fritiden då jag fortfarande bodde i Sverige. Vet inte vilken gren han tillhör mer än att det är sunni, men han ber flera gånger om dagen, dricker inte och röker inte. Han är den man som bland mina manliga vänner visat mig mest respekt. Det finns idioter som tolkar extremt och förmodligen blivit lärda av såna som Abo Raad
 
Du är inte muslim om du inte tror att profetens ord är Allahs låg. Han är än idag den mest perfekta människan för dem. Inget som han gjorde kan vara fel.
Det finns 1,6 MILJARDER muslimer och snabbt ökande och självklart är inte alla våldsamma.
Det är illa när sveriges regering inte vill erkänna IS frammarsch i Irak och Syrien som folkmord.
De yadiziska flickorna som tagits som sexslavar decimeras när de tar sina liv.
Kopter och andra kristna i Afrika och Mena är snart utrotade eller förslavade. Det går fort nu.
Hahaha
Du anser dig alltså ha rätt att bedöma vilka av mina muslimska vänner som är muslimer.

En inte alltför kvalificerad gissning är att du inte är muslim själv - men alltså anser att du kan bedöma saken bättre än t.ex mina imambekanta.
Hand å panna.
 
@axel : Jag undrar fortfarande om du har något förslag till lösning på problemet med militant islamism? Skräckpropaganda är inte särskilt konstruktivt.

När du ändå igång kan du ju tala om VILKA utländska medier som skriver Sanningen Som Svenska Medier Inte Vågar Ta Upp. PÅ dig lät det som om det var många, duger brittiska The Guardian, The Independent och BBC?

Och så undrar jag vad du menade med att dra in Brexit som svar på vad du trodde om Londons nya borgmästare. Har det över huvud taget med varannat att göra?
 
@axel : Jag undrar fortfarande om du har något förslag till lösning på problemet med militant islamism? Skräckpropaganda är inte särskilt konstruktivt.

När du ändå igång kan du ju tala om VILKA utländska medier som skriver Sanningen Som Svenska Medier Inte Vågar Ta Upp. PÅ dig lät det som om det var många, duger brittiska The Guardian, The Independent och BBC?

Och så undrar jag vad du menade med att dra in Brexit som svar på vad du trodde om Londons nya borgmästare. Har det över huvud taget med varannat att göra?
Känns som att Axel har många frågor att svara på nu i den här tråden.
 
Ja t.ex religionsvetenskap. Men utbildningarna måste vara akademiska och sekulära om de ska finansieras med skattemedel. Jag vill inte betala för någon annans andlighet.

Att staten inte borde använda våra gemensamma skattemedel för att främja eller hämma religion tycker jag är en ganska neutral åsikt. Likaså att vilja bli av med saker som man inte tror på, i det här fallet religion. Det är inte särskilt raljerande. Att bemöta mitt inlägg med ord som "löjligt", "religionshatare", "ohållbart", "pinsamt" blir däremot raljerande.
Så man ska alltså inte få läsa religion på universitetet om man kan tänkas ha den minsta lilla tanke på att bli präst eller imam?
 
Då kan man undra vad det var du menade.

Präster utbildas inte "med skattepengar". De utbildas på universitet och de läser i sitt trossamfunds regi. Det torde bli samma sak med imamer. Universitetsstudier och sedan studier via det egna samfundet.

Så vad argumenterar du emot??

Vad jag menar med vad exakt? Jag vänder mig mot att ha en "statlig imamutbildning" då det låter som en religiös utbildning snarare än en utbildning i religion om det var det du syftade på.
 
Då kan man undra vad det var du menade.

Präster utbildas inte "med skattepengar". De utbildas på universitet och de läser i sitt trossamfunds regi. Det torde bli samma sak med imamer. Universitetsstudier och sedan studier via det egna samfundet.

Så vad argumenterar du emot??

Nu snor jag bara din post utan att egentligen rikta mig till dig...

Om en imamutbildning, med liknande utformning som den redan etablerade prästutbildningen, kan bidra till fler som den här kloke mannen är jag mer än gärna med och betalar på samma sätt som redan görs för prästutbildningen. Tänk vad mycket bra de skulle kunna uträtta i samhället :love: Min vilda gissning är att varenda investerad krona skulle komma tillbaka
 
Ja det Gamla testamentet är som koranen. Medinadelen. Vi har för länge länge sedan bytt ut det gamla till det nya samt att vi nu mest är sekulära och knappt religiösa alls
Avpixlat? Y tube är en kanal som visar filmer.

Vet du vem talaren är? Vem filmar? Vem är producent?
Tror du att det är smygfilmat? Talaren är tydlig med att föra fram budskapet. Inte ens fast de är ärliga så vill vi tro på dem. Den är spridd av den som har gjort originalet. Leta själv eftersom du verkar tro på en konspiration. Ett ex. till.
Nej jag har Aldrig påstått att alla är radikala!
Det är mannen på filmen som säger vad som är normalt för en muslim. Självklart måste en Troende muslim tro på Allah och hans profet. Profeten var den mest perfekta människan som inte får avbildas på något sätt. Hans gärningar dvs våldet är då det rätta. Du ser vad som händer om du kränker profeten. Dödshot. Du kan inte konvertera från islam! Dödshot igen.De som inte går till moskén och är sekulära är annat.
Här är en konvertit som är son till en imam som vet vad han talar om. det

Fråga en muslim vad den ber om i fredagsbönen! Jag har gjort det och ingen vill svara. Bara svävande svar som när Bengt Markusson frågade Kaplan tio gånger om Nalin Pekul hade rätt i att han var en islamist. Facit på det vet vi Nu.
Så hur kommer det sig då att du sitter och citerar ur Koranen och hävdar att en religion är omöjligtvis kan vara fredlig när vi ignorerar de bitar vi vill i vår egen bok och därmed gör den (typ) fredlig? Märkligt.
 
Så hur kommer det sig då att du sitter och citerar ur Koranen och hävdar att en religion är omöjligtvis kan vara fredlig när vi ignorerar de bitar vi vill i vår egen bok och därmed gör den (typ) fredlig? Märkligt.
Axel lär inte återkomma till denna tråd vad det verkar :angel:
 
Så hur kommer det sig då att du sitter och citerar ur Koranen och hävdar att en religion är omöjligtvis kan vara fredlig när vi ignorerar de bitar vi vill i vår egen bok och därmed gör den (typ) fredlig? Märkligt.

Därför att det vi ignorerar är från Gamla Testamentet. Det som predikas i kyrkorna här är Jesus kärleksbudskap, men du kanske inte går i kyrkan så ofta? Koranen har inget motsvarande, tyvärr.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp