Den Motvillige Monarken

Jeffery

Trådstartare
Det här är en tråd för människor med författarambitioner, men inte tillräckligt med tid och/eller koncentration i sitt liv för att kunna slutföra en bok.
Så därför kan vi hjälpas åt till att roffa åt oss nästa års Novellpris i Litteratur.

Koppla nu bort hjärnan, och låt ryggmärgen skriva en fortsättning!

Jag börjar:
 
Det hängde tre Crecent i gathörnet. En cigarettfimp kastades ned på marken framför en av dem, fortfarande ilsket rykande. De talade lågmält med varandra, samtidigt som de höll båda vägarna under sammanbiten uppsikt. Kvällssolen skuggade dem på ett märkligt sätt.

Den motvillige Monarken stod ett kvarter bort, gjorde sig osynlig med ryggen mot Konditori Solhem, och funderade febrilt på vad hans nästa drag skulle bli. De hade ännu inte sett honom, och det hade givit honom lite spelrum att krångla sig ut ur denna knipa.
 
Samtidigt i den lilla staden vid den stora sjön såg sig Kim tvungen att avslöja för sin lärare vad som hänt på lektionen. Det var egentligen inte Kims problem men att någon skulle bli oskyldigt anklagad. Nej, det var inte ok.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 052
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 054
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 629
Senast: MML
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 143
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp