Den omöjliga uppgiften: hitta bra badkläder

Ok att sno tråden till andra frågor under samma rubrik?
Sno på du bara! :)

KL

Jag har beställt en baddräkt nu! Får se hur den passar :). Fräsig med blad och allt :D. Obs jag ska stå sådär hela sommarn 👇

18087413-QcOBas30.jpg
 
Jag har köpt mina baddräkter på & Other stories och Weekday. Jag har lång kropp och på mig passar oftast baddräkter där jag kan justera överdelens längd (knytaxelband på baddräkten) så baddräkten blir lite "längre".
 
Ok att sno tråden till andra frågor under samma rubrik?
Jag tycker det är jättesvårt att hitta bikiniöverdel. Har inga krav på utseendet, vill bara ha nåt enkelt, men viktigast (och det som det faller på) är att det ska vara utan vaddering, helst bara ett lager tyg, då grejen för mig är att den ska badas i och sedan torka fort. Och enkel knäppning, inga knytband och sånt. Har större bh-storlek men inget extremt. Just nu badar jag i sport-bh för att jag inte hittat nåt annat, men det är lite jobbigt att kränga av och på.
Ett kanske otippat tips men Ica maxi, de brukar ha just såna enkla modeller! Jag köpte i panik en gång när mina badkläder hade blivit kvar hemma, men är överraskande nöjd! Den här dessutom tålt klor betydligt bättre än min dyra baddräkt. Vi har ett spabad hemma så det blir mycket klorbad! ;)
 
Har du kikat hos olik sportaffärer - typ stadium? Bland deras mer träningsbsddräkter brukar det kunna finnas en del fint också och rätt ”normala” modeller :)

Typ som denna
https://www.stadium.se/sport/simning/baddrakter/256469103/speedo.w-birgitte-1-piece.fed-red
Nu ska jag kolla Stadium, är det någon som testat den med små ben? är den bekväm tro? https://www.stadium.se/sport/simning/baddrakter/277923101/soc.w-sw-bodysuit.black
Oysho hade jättefina.
 
Kollat på Sportamore? Där har jag iaf förr om åren hittat trevliga bikinis/baddräkter.
Sedan har jag köpt på Phax swimwear. De är lite dyrare men så otroligt snygga :love:
 
Nu ska jag kolla Stadium, är det någon som testat den med små ben? är den bekväm tro? https://www.stadium.se/sport/simning/baddrakter/277923101/soc.w-sw-bodysuit.black
Oysho hade jättefina.
Jag har haft såna i flera år.
Allt beror ju på hurdan kroppsform man har. För mig är det en av få baddräkter som jag ens får plats i. Och de små benen gör att jag slipper raka bikinilinjen... 😂 (vilket jag slutat med sedan många år, efter att jag tröttnat på ständiga infektioner)
 
Jag har haft såna i flera år.
Allt beror ju på hurdan kroppsform man har. För mig är det en av få baddräkter som jag ens får plats i. Och de små benen gör att jag slipper raka bikinilinjen... 😂 (vilket jag slutat med sedan många år, efter att jag tröttnat på ständiga infektioner)
Det var den där bikinilinjen jag tänkte på :D på sommaren fungerar det ju finfint oftast och den är i schack, eller så har man sin rejäla bikini, men badhuset... det känns så sumpigt om ett hår (eller ett hår...) råkar sticka fram då på ens somriga solbaddräkt.

För infektionerna, deo efter rakning, det är det bästa någon någonsin skrivit på buke!
Men just den här grejen med att -oj vi skulle till badhuset idag aaargh var är rakhyveln, jag skar mig, kom jag ända in på bikinilinjen nu eller är trosorna större än baddräkten.

Däremot är mina innerlår lite fluffiga så jag är rädd att benen kommer hasa upp, men det kanske man kan leva med.
 
Jaha hörrni. Jag är på jakt efter en riktigt schysst baddräkt och tycker inte att jag har så himla omöjliga krav:
  • Den ska rymma lite större byst och lite rumpa. Vill inte att brösten liksom plattas ut för att baddräkten är så tajt framtill.
  • Den ska inte ha några märkliga cut outs, jag vill inte ha nåt konstigt hål i tyget mitt fram på magen eller (ännu värre) på sidorna :p.
  • Gärna nån kul färg!
  • Gärna kupor eller åtminstone något mer än bara ett tunt tyg över bysten. Känns så naket.
Jag har inte kunnat ha någon baddräkt på HM, alla plattar ut mina bröst och är dessutom för korta på nåt mysko sätt - antingen visar jag halva brösten eller halva röven liksom. Den som jag gillar mest hittills är en gratisbadräkt från Yasuragi :p, en svart enkel utan några krusiduller. Vore dock kul med någon i en kul färg :).

Har ni några bra tips? Langa hit dem i såna fall! Har gått igenom hela Asos utbud men hittar nada som jag gillar.
Finns en bra affär i Söderhallarna på ovanvåningen bredvid indiska. Dom har baddräkter och bikinis för alla kroppar och smaker och du får riktigt bra hjälp.
Inte jättebilligt men såå värt enligt mig som också har lite byst och rumpa.
 
Ser att TS redan köpt en baddräkt enligt detta tips, men för andra som följer tråden vill jag också slå ett slag för Bonprix. Köpte en där förra året för inte alls många pengar som är helt fantastisk. Håller formen och är fortfarande jättefin, trots att jag ofta glömmer skölja ur saltvattnet ordentligt.
Ja och jag kan inte se någon annan som har lika stort utbud för oss med lite större storlek och former. Går man till vanliga kedjorna tycker jag det är mkt svart och inte så roliga färger och former.
 
Jaha hörrni. Jag är på jakt efter en riktigt schysst baddräkt och tycker inte att jag har så himla omöjliga krav:
  • Den ska rymma lite större byst och lite rumpa. Vill inte att brösten liksom plattas ut för att baddräkten är så tajt framtill.
  • Den ska inte ha några märkliga cut outs, jag vill inte ha nåt konstigt hål i tyget mitt fram på magen eller (ännu värre) på sidorna :p.
  • Gärna nån kul färg!
  • Gärna kupor eller åtminstone något mer än bara ett tunt tyg över bysten. Känns så naket.
Jag har inte kunnat ha någon baddräkt på HM, alla plattar ut mina bröst och är dessutom för korta på nåt mysko sätt - antingen visar jag halva brösten eller halva röven liksom. Den som jag gillar mest hittills är en gratisbadräkt från Yasuragi :p, en svart enkel utan några krusiduller. Vore dock kul med någon i en kul färg :).

Har ni några bra tips? Langa hit dem i såna fall! Har gått igenom hela Asos utbud men hittar nada som jag gillar.

Köpte faktiskt en baddräkt att ha på spa och liknande på ellos. Superskön är den, dock svart men fanns i andra färger också om jag inte minns fel. Inga kupor men inbyggt stöd. Bra pris var det också.

Edit, såg du redan hade köpt😊
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp