Den perfekta jackan...

Unafraid

Trådstartare
Jag har letat efter den perfekta jackan ett bra tag nu.
Önskemål:
Lite fodrad. Alltså typ höst/vår/tunn vinter.
Stå emot normal regn/snö. Alltså ingen "regnjacka". Och inte typ uhip.
Gärna såna där innergrejer som man kan stoppa ut tummen ur, förstår ni vad jag menar?
Och inte figursydd, jag vill kunna ha en väst under till exempel.
Hyfsat kort, alltså ingen parkas eller kappa.

Tycker det finns massor av tunna vår/sommarjackor och massor av vinter, men sjukt lite mitt emellan. Och är nog inte beredd att betala över en tusenlapp.

Jag har en nu, en gammal från Hööks, men den är helt slut. Vill inte ha en massa bling och tjoller, det behövs ingen luva, annars gärna avtagbar. Svart, marin, grå? Kan absolut vara ett civilt märke.
 
Jag har en ofodtad jacka med en tunnare väst under. Det tycker jag funkar bra när det blir kyligare.
 
Då hade jag satsat på en vettigt skal, som du fyller efter behov. Tex med fleece med inbyggda handvärmare. Pinewood har många modeller på friluftsjackor. Själv har jag en Lappland Extreme, som jag bär i princip hela året runt. Jackan har bara en mesch-foder, så den är i princip ofodrad. Sen har jag fleecetröja under på vår och tidig höst. Nu under senhöt/vintern har jag en täckväst under. Och när det blir riktig kallt har jag ullfrotté under då klarar jag riktigt kalla vinterdagar.
 
Då hade jag satsat på en vettigt skal, som du fyller efter behov. Tex med fleece med inbyggda handvärmare. Pinewood har många modeller på friluftsjackor. Själv har jag en Lappland Extreme, som jag bär i princip hela året runt. Jackan har bara en mesch-foder, så den är i princip ofodrad. Sen har jag fleecetröja under på vår och tidig höst. Nu under senhöt/vintern har jag en täckväst under. Och när det blir riktig kallt har jag ullfrotté under då klarar jag riktigt kalla vinterdagar.
Det är lite så jag använder den lite fodrade. Jag bygger med fleece och västar, men har jag en helt ofodrad så blir det för kallt, tyvärr.
 
Jag har en bomberjacka från Jacson. Står emot en del regn och snö, fleecefodrad.
Asbra jacka!
 
Haha, tänkte precis rekommendera Uhip, när jag såg att du inte ville ha en sådan. De har ju annars exakt det du söker. Några andra tips har jag tyvärr inte.
 
Finn Tack Oregon kanske?

Jag gillar att det går att öppna dragkedja under armarna, och det finns sådana innermuddar du efterfrågar.
 
Hmm, för mig funkar den till -15. Jag skulle nog säga att det är en lite lättare vinterjacka. Sen har jag tjockare jackor eller en väst under när det är ännu kallare.
Det låter riktigt lovande! Ska hålla utkik på mellandagsrean, stort tack för tipset!! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp