Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 291
  • Visningar Visningar 18 593
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Att en säljer till utgångspriset innan visning HÄNDER, men skulle nog väntat till visningsdagen, försöka kolla av intresset från andra för att få känsla om det blir en budgivning eller inte. Är det 50 pers så kan man ju ana att intresset är högt, kommer det 3 par känns mer logiskt (men inget är logiskt i bostadsaffärer) att det inte blir nån budgivning.

OM den är nåt att ha så när mäkaren ringer meddela "sitter illa till just nu, kan jag ringa tillbaka" så han hinner ringa runt andra. Då vet man när man ringer tillbaka om det kommit bud eller inte. Har det INTE kommit bud så kan man ju då börja med bud under utgångspriset för att visa intresse. Och blir det då budgivning ta ställning efter det. Blir det inte budgivning blir det ju förhandling med säljaren vad de "släpper" den för. En del mäklare påbärjar inte budgivning förrens efter andra visningen men det brukar framgå på visningen.

Att en säljer till utgångspriset innan visning HÄNDER, men skulle nog väntat till visningsdagen, försöka kolla av intresset från andra för att få känsla om det blir en budgivning eller inte. Är det 50 pers så kan man ju ana att intresset är högt, kommer det 3 par känns mer logiskt (men inget är logiskt i bostadsaffärer) att det inte blir nån budgivning.

OM den är nåt att ha så när mäkaren ringer meddela "sitter illa till just nu, kan jag ringa tillbaka" så han hinner ringa runt andra. Då vet man när man ringer tillbaka om det kommit bud eller inte. Har det INTE kommit bud så kan man ju då börja med bud under utgångspriset för att visa intresse. Och blir det då budgivning ta ställning efter det. Blir det inte budgivning blir det ju förhandling med säljaren vad de "släpper" den för. En del mäklare påbärjar inte budgivning förrens efter andra visningen men det brukar framgå på visningen.

Det här är andra visningen (eller det var iaf en visning förra söndagen också, vet inte hur många som varit innan dess).

Det här är andra visningen (eller det var iaf en visning förra söndagen också, vet inte hur många som varit innan dess).
Jag hade ringt mäklaren för att signalera att du är seriöst intresserad. Det går ju att säga att de inte ska sälja den utan att kontakta dig innan för att du vill vara med i en budgivning.

Risken är ju annars att någon kollade på den förra söndagen och lägger ett bud med krav att din visning ställs in. Vet mäklaren att fler är seriöst intresserade kan de få till en diskussion med dig också

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Akvarietråden VI
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

• Är rökarna utrotade?