Bukefalos 28 år!

Den stora julklappsrimstråden

AraSlei

Trådstartare
Det är väl inte bara jag som rimmar i år...? :D

Jag satt och rimmade en del igår, men har några jag klurar på ännu. Hur går det för er andra?
 
Jag har köpt en kopparbytta (en kolhämtare) åt särbon i julklapp eftersom han blev så förtjust i den jag köpte i somras för att ha briketter i (den ökända "romarhjälmen" :D).

Så här ser den ut:
236947395_43ea60c2-60e5-4280-ac2d-83569eefc914.jpg

Har någon något förslag på rim? :)
 
Jag har köpt en kopparbytta (en kolhämtare) åt särbon i julklapp eftersom han blev så förtjust i den jag köpte i somras för att ha briketter i (den ökända "romarhjälmen :D).

Så här ser den ut:
236947395_43ea60c2-60e5-4280-ac2d-83569eefc914.jpg

Har någon något förslag på rim? :)

Men herregud :D Kunde han inte fått en slips eller nåt?

Meen okejrå!

När Julius Ceasar stod på toppen
hade han något liknande på knoppen
Den kan kräva en hel del puts,
det du fyller den med avger mycket smuts

Kanske? :D
 
Köpte tre hasselbaclspotatissaker.
15578407_952301654902610_1991756844295343461_n.jpg


En till mamma och en varsin till mina systrar. Vore kul att ge dem med ett rim som "hör ihop". Så kan de tre hjälper till att gissa på vad det kan vara :D
 
Men herregud :D Kunde han inte fått en slips eller nåt?

Meen okejrå!

När Julius Ceasar stod på toppen
hade han något liknande på knoppen
Den kan kräva en hel del puts,
det du fyller den med avger mycket smuts

Kanske? :D

:rofl:

Han är en riktig norrlänning från de stora vidderna, han har slipsfobi ;) :D

Tack så mycket :up:
 
Kul!
Vi har köpt presentkort på escapehouse till sambons två syskon med respektive som vi tänkte gå ihop med dom på.

Hade varit väldigt kul med ett klurigt rim till.

Klistrar in en beskrivning från deras sida.
OM SPELET
ESCAPE HOUSE GOTHENBURG ERBJUDER ETT SPÄNNANDE ROOM ESCAPE-SPEL SOM SAKNAR MOTSTYCKE. DU OCH DINA MEDSPELARE LÅSES IN I ETT OKÄNT RUM FYLLT MED MYSTISKA MEDDELANDEN OCH FÖREMÅL. DU VET ATT DU MÅSTE BRYTA DIG UT INNAN TIDEN RINNER UT. SAMLA ALLA ERA FÖRMÅGOR FÖR ATT HITTA LEDTRÅDAR, KNÄCK KODER OCH NYTTJA RUMMETS RESURSER FÖR ATT BRYTA ER UT TILL FRIHETEN, OM NI NU VÅGAR ANTA UTMANINGEN.
Hitta dolda meddelanden, utnyttja rummens föremål och lös häftiga utmaningar i dessa utbrytarspel. En kombination av påhittighet, klurighet och samarbete belönas. Det är alltså inte smarthet som kommer att avgöra om du kommer att klara utmaningen. Detta spel kommer att sätta era olika förmågor på prov och svetsa samman er som lag.
 
Köpte tre hasselbaclspotatissaker.
15578407_952301654902610_1991756844295343461_n.jpg


En till mamma och en varsin till mina systrar. Vore kul att ge dem med ett rim som "hör ihop". Så kan de tre hjälper till att gissa på vad det kan vara :D


Man kanske kan göra ett rim som ska få dem att få ihop ordet?
Typ dela det i tre: Hassel - back - potatis

Rim 1:
Detta är en nötig växt
ordet kan inte skrivas ut i klartext
men det är ledtråd ett av tre
sätt ihop dem alla och du får en ledtråd av de'

Rim 2:
Betydelserna av detta ord är flera
Som ett R på spaken, med mera
Detta är ledtråd två av tre
sätt ihop dem alla och du får en ledtråd av de'

Rim 3:
Olof eller Jonas får vi tacka
för att de knölen ville på oss pracka
Detta är ledtråd tre av tre
sätt ihop dem alla och du får en ledtråd av de'
 
Jag har rim till nästan alla julklappar, utom dessa, så vill någon rimma tar jag gärna emot hjälp :)

Batman projektorlampa, till en 4-åring
Rivsalt
Läslampa man fäster på glasögonen
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 203
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 913
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
806
Senast: julgrisen
·
Hemmet Har en drygt 1 år gammal Tarkett våtrumsmatta i badrummet. Katten gillar golvvärmen och jag har därför satt en kattbädd under kommoden...
Svar
5
· Visningar
621
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp