Den stora namntråden

Hejsan!

Jag behöver alla er bukefalisters hjälp med att hitta ett namn till min tik valp! Har försökt komma på ett nu i flera veckor 🙈.

Hon är en liten tik med massa attityd och fart 😁.
Jag gillar verb namn men kommer inte på något som passar henne förutom ett jag redan har haft på en tidigare hund.
De namn jag använt tidigare är : Storma (den jag vill ha nu 😂), Fixa och Vilja.

Valpen ser ut såhär
Säger som @McFlurry, Åska! 🥰
 
Jag gillar Åska och ska prova ropa det till henne :). Gillar annars också Aska, Klura, Röja, Härja och Kaxa men är så svårt. Har liksom fastnat vid Storma.. Men har som sagt redan haft en hund med de namnet.
Hon är en skarp, bestämd blue merle och vill ha ett namn som passar hennes personlighet.
 
Hejsan!

Jag behöver alla er bukefalisters hjälp med att hitta ett namn till min tik valp! Har försökt komma på ett nu i flera veckor 🙈.

Hon är en liten tik med massa attityd och fart 😁.
Jag gillar verb namn men kommer inte på något som passar henne förutom ett jag redan har haft på en tidigare hund.
De namn jag använt tidigare är : Storma (den jag vill ha nu 😂), Fixa och Vilja.

Valpen ser ut såhär
Nypa, Rusa, Greja, Svansa, Visa, Riva :)
 
Behöver namn på B som passar en hane, gärna om det här någon anknytning till alkohol.
Vill så gärna att hunden ska heta Arran men vet inte om uppfödaren kommer störa sig på att det måste läggas till ett B så det blir B'Arran.
 
Behöver namn på B som passar en hane, gärna om det här någon anknytning till alkohol.
Vill så gärna att hunden ska heta Arran men vet inte om uppfödaren kommer störa sig på att det måste läggas till ett B så det blir B'Arran.

Bacardi? Min Breeze är ur en "drinkkull" på B, så hans bröder heter Bacardi och Bellini.

Googlade på whiskey på B, finns ju Bowmore och Ballantine('s).
 
Sparkar igång denna härliga tråd igen! Jag behöver hundnamn till en trefärgad långhårig colliehane, gärna ett namn som börjar på I eller har ett X i sig, men inget krav. Annars gärna lite ovanliga namn, inga människonamn helst, och inget alltför "mjukt".

Och edit: helst inga tre-staviga eller längre namn.
 
Sparkar igång denna härliga tråd igen! Jag behöver hundnamn till en trefärgad långhårig colliehane, gärna ett namn som börjar på I eller har ett X i sig, men inget krav. Annars gärna lite ovanliga namn, inga människonamn helst, och inget alltför "mjukt".
Ignacio? :D (För det är ett i du ville att det skulle börja på väl, inget litet L? :p)
 
  • Ilex (latinskt namn för järnek)
  • Ibex (stenbock)
  • Iver
  • Index
  • Iggy
  • Indigo (heter min beauceron, jag växlar mellan att säga hela namnet eller bara Indi, men så gillar jag också 3- och 4-staviga namn :D )
  • Immer
  • Iston
  • Igor
  • Ixo
  • Isidor (eller Izidor)
  • Irsik
 
Sparkar igång denna härliga tråd igen! Jag behöver hundnamn till en trefärgad långhårig colliehane, gärna ett namn som börjar på I eller har ett X i sig, men inget krav. Annars gärna lite ovanliga namn, inga människonamn helst, och inget alltför "mjukt".

Och edit: helst inga tre-staviga eller längre namn.
Min gamla häst hette Cider. Kan funka på en hund - Xider?

Lite blandat:

Irving
Iago (uttal: Jago, det går ju att göra samma med ett namn som Jason - Iason)
Ian
Isbjörn
Istapp
Ixpress
Impuls
Ikon
 
Nu måste jag få testa er. Folk har väldigt svårt att uppfatta min hunds namn.
Qaxi, uttalas Kaxi.
Exempelvis i samtal med djursjukhuset; -Vad heter hunden? Jag svarar Kaxi, men det stavas med Q i början.
Får oftast -Ehhhh, till svar.
Kaxi, säger jag då igen men byt ut K mot Q. Även när jag sen bokstaverar hela namnet så är det svårt.

Jag tycker det är väldigt tydligt.
Är jag den enda?
Qaxi`s mamma heter Qrossa därav Q.
 
Nu måste jag få testa er. Folk har väldigt svårt att uppfatta min hunds namn.
Qaxi, uttalas Kaxi.
Exempelvis i samtal med djursjukhuset; -Vad heter hunden? Jag svarar Kaxi, men det stavas med Q i början.
Får oftast -Ehhhh, till svar.
Kaxi, säger jag då igen men byt ut K mot Q. Även när jag sen bokstaverar hela namnet så är det svårt.

Jag tycker det är väldigt tydligt.
Är jag den enda?
Qaxi`s mamma heter Qrossa därav Q.
Jag hade nog också hajat till lite, men typ "Qaxi med Q istället för K" tycker jag låter ganska solklart :D
 
Nu måste jag få testa er. Folk har väldigt svårt att uppfatta min hunds namn.
Qaxi, uttalas Kaxi.
Exempelvis i samtal med djursjukhuset; -Vad heter hunden? Jag svarar Kaxi, men det stavas med Q i början.
Får oftast -Ehhhh, till svar.
Kaxi, säger jag då igen men byt ut K mot Q. Även när jag sen bokstaverar hela namnet så är det svårt.

Jag tycker det är väldigt tydligt.
Är jag den enda?
Qaxi`s mamma heter Qrossa därav Q.

Skulle jag bara höra det där i telefon skulle jag nog ha svårt att veta om du menar Qaxi, Qaxig eller Qaksi.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 132
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 224
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 603
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 803
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp