Den stora namntråden

Men är det sant, du är ju fantastisk!
Okej, jag gillar ALLA namn på den listan, varav jag redan har några, jag "visste" t ex bara inte att mitt Frans/Franz anspelade på Kafka, men det är ju klockrent. Oj oj oj, jag tror valpen får tio namn för enkelhetens skull... Perfekta förslag till mig, tack tack!
Åh vad glad jag blir att du gillade namnen :o :love:
 
Nu när den här tråden ploppat upp igen blir jag ju sugen på att fråga om namnförslag eftersom det faktiskt nu är god chans att det kommer hem en valp till mig i vår :D

Namn till en tik, tvåstavigt, gärna J, T, R, L eller K i :angel: Inga riktiga ord eller namn, inget vanligt hundnamn. Jag gillar namn som har lite ”vassa” ljud i sig.

De jag har just nu är Jitsa och Reika.
 
Nu när den här tråden ploppat upp igen blir jag ju sugen på att fråga om namnförslag eftersom det faktiskt nu är god chans att det kommer hem en valp till mig i vår :D

Namn till en tik, tvåstavigt, gärna J, T, R, L eller K i :angel: Inga riktiga ord eller namn, inget vanligt hundnamn. Jag gillar namn som har lite ”vassa” ljud i sig.

De jag har just nu är Jitsa och Reika.
Pike (pajk)
 
Ok.
Bring it on.
Mastifftik. Mamma Qrossa, pappa Scooby.
Vår äldre tik heter Humla så gärna inte likt det i uttal. Gärna svenskt.
Skulle inte Blomman eller blomnamn kunna passa?
Typ Scilla, Spirea, Lilja, akleja, Fibbla, Klöver, malva, Vallmo eller Tuja :)

Mumlan är annats ett fint namn, det var mitt sätt att säga humlan när jag var liten :D, även om det ju är ett br program också såklart (om inte mymlan var bra så kanske mumlan är bättre)
 
Förslag till en kull med dvärgschnauzervalpar önskas! (Peppar/salt)
Det är sannolikt fyra stycken och alla ska börja på M. De flesta vanliga namn som Molly, Maja osv går bort men gärna tant/gubbnamn då det passar bra till skäggiga hundar. Annars gillar jag mycket engelsk-klingande namn också. Gärna lite ovanligare också.

Det ska vara ett engelskt adjektiv på samma bokstav framför namnet som till exempel:
Little Leia, Dazzling Dahlia, Fantastic Franz etc.

Förslag? Alltid kul att höra andras :)
 
Förslag till en kull med dvärgschnauzervalpar önskas! (Peppar/salt)
Det är sannolikt fyra stycken och alla ska börja på M. De flesta vanliga namn som Molly, Maja osv går bort men gärna tant/gubbnamn då det passar bra till skäggiga hundar. Annars gillar jag mycket engelsk-klingande namn också. Gärna lite ovanligare också.

Det ska vara ett engelskt adjektiv på samma bokstav framför namnet som till exempel:
Little Leia, Dazzling Dahlia, Fantastic Franz etc.

Förslag? Alltid kul att höra andras :)

Morr (:D), Macy, Maze, Maj-Britt, Mario, Maribel, Märta, Marple, Mythos, Murmel, Mary-Beth, Mozart, Moyo, Midas, Micro, Metro, Meja-Fjärt..

Ja alltså vad vet jag. Brainstormade :D
 
Förslag till en kull med dvärgschnauzervalpar önskas! (Peppar/salt)
Det är sannolikt fyra stycken och alla ska börja på M. De flesta vanliga namn som Molly, Maja osv går bort men gärna tant/gubbnamn då det passar bra till skäggiga hundar. Annars gillar jag mycket engelsk-klingande namn också. Gärna lite ovanligare också.

Det ska vara ett engelskt adjektiv på samma bokstav framför namnet som till exempel:
Little Leia, Dazzling Dahlia, Fantastic Franz etc.

Förslag? Alltid kul att höra andras :)
Är inte hundra % säker på att alla är adjektiv...
Magic Mike,
Mad Megan,
Mellow Merryl,
Massive Mark,
Major Mathew
 
Förslag till en kull med dvärgschnauzervalpar önskas! (Peppar/salt)
Det är sannolikt fyra stycken och alla ska börja på M. De flesta vanliga namn som Molly, Maja osv går bort men gärna tant/gubbnamn då det passar bra till skäggiga hundar. Annars gillar jag mycket engelsk-klingande namn också. Gärna lite ovanligare också.

Det ska vara ett engelskt adjektiv på samma bokstav framför namnet som till exempel:
Little Leia, Dazzling Dahlia, Fantastic Franz etc.

Förslag? Alltid kul att höra andras :)
Muriel, Myrtle, Morgan (eller Morr-gan :D), Muck, Merry (fast det kanske passar bättre framför), May, Maze, Monique, Manson, Monroe, Michelangelo, Monet, Mario
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 617
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 290
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 027
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp