Den stora namntråden

Förslag till en kull med dvärgschnauzervalpar önskas! (Peppar/salt)
Det är sannolikt fyra stycken och alla ska börja på M. De flesta vanliga namn som Molly, Maja osv går bort men gärna tant/gubbnamn då det passar bra till skäggiga hundar. Annars gillar jag mycket engelsk-klingande namn också. Gärna lite ovanligare också.

Det ska vara ett engelskt adjektiv på samma bokstav framför namnet som till exempel:
Little Leia, Dazzling Dahlia, Fantastic Franz etc.

Förslag? Alltid kul att höra andras :)
Manic Melvin
Mad Max
Messy Messi

Men ja, några adjektiv som jag gillar
Maleficent
Mangnetizing
Marble
Martian
Masterminding
Maximasing
Melodious
Melodramatic
Mesmerising
Minimised
Misty
 
Förslag till en kull med dvärgschnauzervalpar önskas! (Peppar/salt)
Det är sannolikt fyra stycken och alla ska börja på M. De flesta vanliga namn som Molly, Maja osv går bort men gärna tant/gubbnamn då det passar bra till skäggiga hundar. Annars gillar jag mycket engelsk-klingande namn också. Gärna lite ovanligare också.

Det ska vara ett engelskt adjektiv på samma bokstav framför namnet som till exempel:
Little Leia, Dazzling Dahlia, Fantastic Franz etc.

Förslag? Alltid kul att höra andras :)
Mariga Mary ("man kallar'na så, Mariga Mary som ingen grabb rår på"). Kom bara att tänka på Robban Broberg :D
 
Happy. Jag vet inte varför jag känner som att jag måste ursäkta mig :laugh: det är bara inte en typ av namn jag har på "listan", men det var hans namn (jag testade och han valde det och det kändes bra). :)
Så är det ju ibland - en hund kan liksom ha sitt namn vad en själv än tänkt från början :)
Och Happy är ju ett himla rart namn :love:
 
Förslag till en kull med dvärgschnauzervalpar önskas! (Peppar/salt)
Det är sannolikt fyra stycken och alla ska börja på M. De flesta vanliga namn som Molly, Maja osv går bort men gärna tant/gubbnamn då det passar bra till skäggiga hundar. Annars gillar jag mycket engelsk-klingande namn också. Gärna lite ovanligare också.

Det ska vara ett engelskt adjektiv på samma bokstav framför namnet som till exempel:
Little Leia, Dazzling Dahlia, Fantastic Franz etc.

Förslag? Alltid kul att höra andras :)

Märta
Margot
Majken
Majlis (Majsan)
Marit
Magda

Moltas
Melker
Morten
Malte
Manfred

Du kan ju lägga till tex Mariga Märta, Mäster Malte, Mopsiga Magda osv
 
Skulle inte Blomman eller blomnamn kunna passa?
Typ Scilla, Spirea, Lilja, akleja, Fibbla, Klöver, malva, Vallmo eller Tuja :)

Mumlan är annats ett fint namn, det var mitt sätt att säga humlan när jag var liten :D, även om det ju är ett br program också såklart (om inte mymlan var bra så kanske mumlan är bättre)
Scilla är fint och ligger bra i munnen. Och fast det är a på slutet så är det inte likt Humla.
 
Har nyss gått igenom hela tråden (ja, hela!) för lite inspiration. Nu vet vi ju att vi faktiskt får hem en tik, till min överraskning. Vi trodde ju verkligen det skulle bli en hane och då hade vi bestämt oss för att det skulle bli en Higgs.

Finns så många spännande förslag i tråden men vi tror att det kanske blir en liten Lumi.
 
Har nyss gått igenom hela tråden (ja, hela!) för lite inspiration. Nu vet vi ju att vi faktiskt får hem en tik, till min överraskning. Vi trodde ju verkligen det skulle bli en hane och då hade vi bestämt oss för att det skulle bli en Higgs.

Finns så många spännande förslag i tråden men vi tror att det kanske blir en liten Lumi.

Helt otroligt vad mycket tid man kan lägga på förberedelser inför valp på två månader 😅. Lumi lät gulligt.
 
Vill ha förslag på insekts-tema med ordet bug i :D
Ladybug är givet, men sen då :confused::o

Bug är ju en generell insekt, så du har målat in dig lite i ett hörn där.

Lady bug är typ den enda jag kommer på som enskild insekt utöver bed bug, assassin bug beskriver en hel familj. Green vegetable bug är kanske inte ett bra namn? Mealybug? Swan plant seed bug?:D
 
Bug är ju en generell insekt, så du har målat in dig lite i ett hörn där.

Lady bug är typ den enda jag kommer på som enskild insekt utöver bed bug, assassin bug beskriver en hel familj. Green vegetable bug är kanske inte ett bra namn? Mealybug? Swan plant seed bug?:D
Jag vet det är ett svårt tema, men det är av en anledning - nämligen för att få in lite av tikägarens kennelnamn i namnen :)
Men får fnula på detta, för än finns tid kvar och allt ska gå bra först :) Egentligen är det viktiga att ordet bug kommer med, men egentligen behöver det inte vara "riktiga" insektsnamn - utan kan lika gärna vara låtsasnamn :D
 
Jag vet det är ett svårt tema, men det är av en anledning - nämligen för att få in lite av tikägarens kennelnamn i namnen :)
Men får fnula på detta, för än finns tid kvar och allt ska gå bra först :) Egentligen är det viktiga att ordet bug kommer med, men egentligen behöver det inte vara "riktiga" insektsnamn - utan kan lika gärna vara låtsasnamn :D

Lady Bug
Mister Bug
Happy Bug
Shy Bug
Poppy Bug
Green Bug
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 131
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 222
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 585
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 796
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp