Den stora namntråden

Jonja är gulligaste namnet alltså! Min kompis dotter hävdar bestämt att hon heter det - inspirerad av Jonja Jövajdotter :D
:rofl::love:
Jag funderade själv på Jenja (varför jag kom på det) när jag skaffade min katt, men så hette hon redan Alice i stamtavlan så jag behöll det istället.
 
Då vi mest troligt blir med valp inom en snar framtid har vi börjat fundera smått på ett namn. Och sen såg jag helt plötsligt det här forumet :D Ni kanske har några tips.
Det vi väntar på är en schäfer hane. Och det enda vi vet att vi INTE vill ha är ett jätte vanligt namn och det ska inte heller vara ett typiskt "skrämmande"/respektgivande namn då det ändå kommer vara en stor schäfer.
Sen önskar vi inget namn som kan blandas ihop med Jax då vi kommer umgås väldigt mycket med en hund som heter Jax. (Om det fungerar såklart)
Och om man får önska får namnet gärna börja på G, då det kommer vara från g-kullen, men det är absolut inget krav för jag tycker att det var extremt svårt att komma på ett bra G-namn.

Se nedan :angel:
@AraSlei
Komsi? :angel: Ett sånt där puttenuttigt namn :D

Och så har man den på en schäfer, malle, Dobermann eller rottweiler :angel:
 
Min malle heter "Jaga" i stamtavlan, så jag behöll det namnet.
För 6 månader sen köpte jag en omplacering som kallas för "Galen".
Nu ska jag låna hem en till hund som heter... Panik. :o
Och juste, jag har en katt som heter Vilda också.

Försäkringsbolaget skrattade gott! :D
 
Då vi mest troligt blir med valp inom en snar framtid har vi börjat fundera smått på ett namn. Och sen såg jag helt plötsligt det här forumet :D Ni kanske har några tips.
Det vi väntar på är en schäfer hane. Och det enda vi vet att vi INTE vill ha är ett jätte vanligt namn och det ska inte heller vara ett typiskt "skrämmande"/respektgivande namn då det ändå kommer vara en stor schäfer.
Sen önskar vi inget namn som kan blandas ihop med Jax då vi kommer umgås väldigt mycket med en hund som heter Jax. (Om det fungerar såklart)
Och om man får önska får namnet gärna börja på G, då det kommer vara från g-kullen, men det är absolut inget krav för jag tycker att det var extremt svårt att komma på ett bra G-namn.
Garp - tänker på boken Garp och hans värld
Gorm - en gammal dansk kung (så kan du kalla honom för Gammeldansken ;) )
Geir
Grim är väl rätt vanligt antar jag?
Gusten (grodslukare :D)
Göte
Gunvald
Gulle :D (eller Gullrik)
Grizzel
Gerry
 
Då vi mest troligt blir med valp inom en snar framtid har vi börjat fundera smått på ett namn. Och sen såg jag helt plötsligt det här forumet :D Ni kanske har några tips.
Det vi väntar på är en schäfer hane. Och det enda vi vet att vi INTE vill ha är ett jätte vanligt namn och det ska inte heller vara ett typiskt "skrämmande"/respektgivande namn då det ändå kommer vara en stor schäfer.
Sen önskar vi inget namn som kan blandas ihop med Jax då vi kommer umgås väldigt mycket med en hund som heter Jax. (Om det fungerar såklart)
Och om man får önska får namnet gärna börja på G, då det kommer vara från g-kullen, men det är absolut inget krav för jag tycker att det var extremt svårt att komma på ett bra G-namn.

Grizzly? Kan ju ses som respektingivande men jag tänker mer på en stor och fluffig hund :)
 
Jag tycker ju att salladen är rätt gulligt och inte alltför vanligt :D:love: Men han har inget namn alltså?
Han har ett namn men jag är inte så förtjust så funderar på att byta. Just Salladen delar mina vänner i hälften, de som menar att det är ett skitbra namn och de som tycker att "Fast det är ju inte ett namn". Jag lutar väl mest åt de senare.
 
Han har ett namn men jag är inte så förtjust så funderar på att byta. Just Salladen delar mina vänner i hälften, de som menar att det är ett skitbra namn och de som tycker att "Fast det är ju inte ett namn". Jag lutar väl mest åt de senare.
Allan då? Nästan som sallad :D
Men hm vad har du mer för ramar kring namnet (mer än att det ska betyda något)? Lutar du mer åt något särskilt i dagsläget? Någon särskild bokstav? Eller någon särskild betydelse? Svensktklungande namn eller är det inte så viktig?
 
Garp - tänker på boken Garp och hans värld
Gorm - en gammal dansk kung (så kan du kalla honom för Gammeldansken ;) )
Geir
Grim är väl rätt vanligt antar jag?
Gusten (grodslukare :D)
Göte
Gunvald
Gulle :D (eller Gullrik)
Grizzel
Gerry

Gorm gillar jag ändå :D Och jag vet att sambon är rätt inne på Grim, men som du säger, lite vanligt kanske.
 
THXejEc.jpg


Här är hon då, Miss Namnlös.


Innan vi visste vilken av valparna det skulle bli sa vi att det skulle bli en Lumi om den har vitt på sig och en Cessna om den är helröd. Vi gillar verkligen Cessna och det passar henne, men nu när vi säger det högt inser vi att det inte alls är sådär lättsagt som vi vill ha det. Så... hjälp på riktigt den här gången? :D
 
@machafuko jag tycker att hon ser ut som en Nemi. Men, vad har ni för önskemål på namn i övrigt?

Min farbror hade en Nemi som gick bort nyligen så det blir lite känsligt!

Alltså jag gillar korta, lättsagda namn. Vi har varit inne lite på flygplanstema därav Cessna och nu även Piper men tycker inte de är superlättsagda, måste kanske smaka på det.

Vill inte ha människonamn eller ord som är typ verb etc, utan vill ha ett namn som gärna betyder något men som inte är så supervanligt.
 
Antar att Vixen är rätt vanligt bland tollare? Annars gillar jag det mycket ( alternativt Vix om ni föredrar kortare namn) :)
 
Antar att Vixen är rätt vanligt bland tollare? Annars gillar jag det mycket ( alternativt Vix om ni föredrar kortare namn) :)

Nja, vet inte om det är vanligt men en bekants tollare heter just det så :o:D

Men gillar också det, hade med det på listan innan valpen föddes och fick det stamtavle- och tilltalsnamnet i december.
 
Nja, vet inte om det är vanligt men en bekants tollare heter just det så :o:D

Men gillar också det, hade med det på listan innan valpen föddes och fick det stamtavle- och tilltalsnamnet i december.
Åh ja då är det kanske dumt :D

Men Aimé - alltså älskad översatt till franska?
Aimee verkar också finnas som namn med typ betydelsen älskad vän.
Eller Aiko - betyder typ ”älskad liten” på japanska
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 070
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 136
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 515
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 719
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp