Den stora namntråden

Jag vill ha förslag på de mest udda hannamn ni stött på. :banana:
Pappan heter Panik (älskar namnet) och tyvärr heter hans kullbror Skrik annars hade Skrik vart givet.
Jag har själv en Jaga, en Galen och en Vilda hemma så det skulle vara kul om det klingade ihop med dom namnet.
Jag gillar verb........

Förslag som jag har redan nu är:
Hets
Hyper
Psyk
Kaos
Flams
Stök
Skurk
Hype
Volt
Ink
Kid

Som sagt, gärna att det lirar bra med Jaga, Galen och Vilda.
 
Jag vill ha förslag på de mest udda hannamn ni stött på. :banana:
Pappan heter Panik (älskar namnet) och tyvärr heter hans kullbror Skrik annars hade Skrik vart givet.
Jag har själv en Jaga, en Galen och en Vilda hemma så det skulle vara kul om det klingade ihop med dom namnet.
Jag gillar verb........

Förslag som jag har redan nu är:
Hets
Hyper
Psyk
Kaos
Flams
Stök
Skurk
Hype
Volt
Ink
Kid

Som sagt, gärna att det lirar bra med Jaga, Galen och Vilda.

Ligist eller Vandal :D
 
Jag plockar med mig Skräll därifrån!

Så:
Skräll
Mani
Manisk
Pirat
Skurk
Bandit
Volt
Psyk

Inte för att komma och vara negativ, men vill bara ge ett råd i all välmening. Om du väljer Mani, Manisk eller Psyk, tänk på att det kan uppfattas negativt av andra.

Jag tycker Pirat och Bandit låter bra :) Gillar Skräll också men blir inte det svårt att använda i vardagen? För mig skulle det lätt bli Skrällen och det låter inte lika bra :p
 
Inte för att komma och vara negativ, men vill bara ge ett råd i all välmening. Om du väljer Mani, Manisk eller Psyk, tänk på att det kan uppfattas negativt av andra.

Jag tycker Pirat och Bandit låter bra :) Gillar Skräll också men blir inte det svårt att använda i vardagen? För mig skulle det lätt bli Skrällen och det låter inte lika bra :p

Jag bryr mig inte om hur andra uppfattar mina hundar, minst utifrån deras namn :)
Idag har jag valpens pappa som heter Panik, hans bror heter Skrik, allt utefter hur de var när de föddes haha. Jag gillar hårda namn :)

Ja, skräll kan nog lätt bli Skrällen, Panik idag blir lätt Niken.. det har du rätt i. Då är nog Skurk och Pirat bättre. Ja, eller Psyk, för det kommer bli Psyket :D
 
Jag bryr mig inte om hur andra uppfattar mina hundar, minst utifrån deras namn :)
Idag har jag valpens pappa som heter Panik, hans bror heter Skrik, allt utefter hur de var när de föddes haha. Jag gillar hårda namn :)

Ja, skräll kan nog lätt bli Skrällen, Panik idag blir lätt Niken.. det har du rätt i. Då är nog Skurk och Pirat bättre. Ja, eller Psyk, för det kommer bli Psyket :D
Jag tänker att Mani, Manisk och Psyk snarare anspelar på psykiska sjukdomar och därför kan ses negativt av andra snarare än att folk tycker det är konstiga namn. Psykisk ohälsa är ju ett stort, viktigt och ibland känsligt ämne och att "skämta" om det genom att döpa sin hund till ovan namn kan troligtvis ses som okänsligt och respektlöst av vissa.
 
Jag tänker att Mani, Manisk och Psyk snarare anspelar på psykiska sjukdomar och därför kan ses negativt av andra snarare än att folk tycker det är konstiga namn. Psykisk ohälsa är ju ett stort, viktigt och ibland känsligt ämne och att "skämta" om det genom att döpa sin hund till ovan namn kan troligtvis ses som okänsligt och respektlöst av vissa.

Precis så menade jag :) Inte att det är konstiga namn alltså
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 638
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 294
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp