Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju bara att lyssna till retoriken och idiotierna de föreslår så inser man att det är fara på taket.
Återigen så får du bli tydligare med vad du menar om du inte vill att jag ska dra de slutsatserna jag drar utifrån det du skriver. Jag lägger samman dina uttalanden och det här är den enda bild som kommer fram.
Men mer exakt vilken retorik och vilka idiotier är det man föreslår som du syftar på?
Jag hade absolut föredragit en högerregering utan SD men jag tycker också att denna "undergångsretorik" till följd av ett nytt politiskt block i regeringsställning är märklig.
Föregående block har styrt skutan i 8 år och ni uppfattning är att det mesta gått åt fel håll. Hade det blivit bättre med 4 år till? Det hade oroat mig betydligt mycket mer..
 
Men mer exakt vilken retorik och vilka idiotier är det man föreslår som du syftar på?
Jag hade absolut föredragit en högerregering utan SD men jag tycker också att denna "undergångsretorik" till följd av ett nytt politiskt block i regeringsställning är märklig.
Föregående block har styrt skutan i 8 år och ni uppfattning är att det mesta gått åt fel håll. Hade det blivit bättre med 4 år till? Det hade oroat mig betydligt mycket mer..
Har du läst Tidö-avtalet?

Det är helt absurt från så många perspektiv.
 
Men mer exakt vilken retorik och vilka idiotier är det man föreslår som du syftar på?
Jag hade absolut föredragit en högerregering utan SD men jag tycker också att denna "undergångsretorik" till följd av ett nytt politiskt block i regeringsställning är märklig.
Föregående block har styrt skutan i 8 år och ni uppfattning är att det mesta gått åt fel håll. Hade det blivit bättre med 4 år till? Det hade oroat mig betydligt mycket mer..
Jag pratar om den idiotretorik som förs och som användaren promotar som bra. Ett exempel är visitationszoner där personen anser att ALLA poliser i landet har vett nog att sköta det på ett snyggt sätt och att ALLA laglydiga "svartskallar" (för svennebanan kommer garanterat inte visiteras) som råkar ut för dessa övergrepp glada och lyckliga tar att komma för sent till jobbet ett par gånger i veckan pga sådana visitationer. (En normal människa blir fly förbannad över orättvisan).
Den här typen av retorik går igen i inlägg efter inlägg. Alla med maktposition i Sverige har en perfekt moral enligt denna typ av inlägg medan alla vi andra vet att tex den stora massan poliser är fantastiska poliser men att det även finns ett hel hög med rejäla rötägg.
 
Kunde ingen kläckt ur sig det här som Billström säger nu, i påskas?

"Det är klart att det allvarliga säkerhetspolitiska läget som Sverige befinner sig i kräver insikt och samling och att vi alla inser vad som egentligen står på spel. Att då bränna heliga skrifter i syfte att provocera och splittra förbättrar ju inte direkt läget. Det som är lagligt är inte alltid lämpligt och man kan ifrågasätta omdömet hos dem som genomfört de här aktionerna." https://www.svt.se/nyheter/utrikes/utrikesministern-natoprocessen-har-gjort-uppehall

Det var samma sak då, för att splittra och provocera och ivrigt påhejat av SD i deras medier. Visst, det försämrade nog inte vår relation med andra länder. Men absolut inrikes.
 
Kunde ingen kläckt ur sig det här som Billström säger nu, i påskas?

"Det är klart att det allvarliga säkerhetspolitiska läget som Sverige befinner sig i kräver insikt och samling och att vi alla inser vad som egentligen står på spel. Att då bränna heliga skrifter i syfte att provocera och splittra förbättrar ju inte direkt läget. Det som är lagligt är inte alltid lämpligt och man kan ifrågasätta omdömet hos dem som genomfört de här aktionerna." https://www.svt.se/nyheter/utrikes/utrikesministern-natoprocessen-har-gjort-uppehall

Det var samma sak då, för att splittra och provocera och ivrigt påhejat av SD i deras medier. Visst, det försämrade nog inte vår relation med andra länder. Men absolut inrikes.
Fast då var det viktigare att kortsiktigt kasta skit på regeringen för än det ena än det andra. Jag tycker det är intressant att lyssna på den blå delen av den blåbruna sörjan nu när de får börja ta ansvar. Hur det de raskt slog ifrån sig i våras nu är monumentala problem. Det var visst inte så lätt som de då påstod :grin:
 
Fast då var det viktigare att kortsiktigt kasta skit på regeringen för än det ena än det andra. Jag tycker det är intressant att lyssna på den blå delen av den blåbruna sörjan nu när de får börja ta ansvar. Hur det de raskt slog ifrån sig i våras nu är monumentala problem. Det var visst inte så lätt som de då påstod :grin:
Undrar om Ebba föreslagit att man ska skjuta skarpt mot alla som demonstrerar mot tilltaget utomlands?
 
Ett exempel är visitationszoner där personen anser att ALLA poliser i landet har vett nog att sköta det på ett snyggt sätt
Hoppas det är OK att svara eftersom du pratar om mig i tredje person:
inlägg 692 Jag har ett stort förtroende för Sveriges lagar, vår poliskår, domstolar och övriga myndigheter. Men jag vet också att det förekommer på individnivå bristande tjänstemannaansvar som också begår kriminella handlingar och fel i sin yrkesutövning.
och att ALLA laglydiga "svartskallar" (för svennebanan kommer garanterat inte visiteras) som råkar ut för dessa övergrepp glada och lyckliga tar att komma för sent till jobbet ett par gånger i veckan pga sådana visitationer.
För det första!!!! Hur vet du tvärsäkert att samtliga invånare kommer att komma försent FLERA GÅNGER i veckan? Är det verkligen realistiskt? Och om du tycker att det är realistiskt -hur ska det gå till? I Och ja...jag tror att det bor en väldig massa människor i de där oroliga områdena som inget vill mer än att få bort den maffia som idag hotar deras och framför allt deras barns säkerhet - som tänker som jag om man nu skulle råka ut för en oprovocerad visitation.
Du har ett oerhört stort förtroende för auktoriteter och ett oerhört litet för alla andra. Varför tror du att bara för att man nått någonstans i samhällshierarkin så är man en god människa?
Nja det vill jag inte påstå. Däremot om du ursäktar att jag upprepar mig så har jag det för: Jag har ett stort förtroende för Sveriges lagar, vår poliskår, domstolar och övriga myndigheter. Jag har trots det ett par vänner som råkat illa ut av enskilda myndighetspersoner både från polis, socialtjänst och skatteverket. Kan du också förklara hur du kommer fram till att jag har oerhört lite förtroende för andra människor som inte är "auktoriteter" (vilka är auktoriteter förresten?)
Varför tror du att bara för att man nått någonstans i samhällshierarkin så är man en god människa?
Jag kan inte svara på den frågan för jag anser inte att det per automatik betyder att man är en god människa för man "nått" någonstans i samhällshierarkin. (vad det nu menas med det?)
 
Och något mer positivt, från samma program - att Sverige är det land (minns ej bland vilka) som familjebakgrund har minst vikt
 
Fy fan vad de ställer till det. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQj5k3/regeringen-skrotar-utredning-om-korruption

Lägg till att Krys policy maneger fått jobb som kanslichef hos moderaterna i region Stockholm. Det är så fel med svängdörrar mellan näringsliv och politik på det här viset...
Just ja, den här länken kunde ju kanske vara passande att slänga med, apropå att man lägger ned en utredning om korruption. Och visst, vi är än så länge bland de mindre korrupta länderna, men vi är på den sämsta nivån på tio år...
https://tt.omni.se/sverige-halkar-efter-pa-korruptionslista/a/0QoOBM
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-kan-falla-efter-rostkupp?pinnedEntry=1047097

Detta är oroväckande.

För några år sedan hade Aftonbladet en artikelserie om det nya Sverige. Klart läsvärt om klaner och korruption och välfärdsbrott.

Södertälje är också en kommun som har stora liknande problem.

Min åsikt är att detta är ett enormt demokratiproblem. Större än tjuvfiske av ål. Och med tanke på hur engagemanget avseende den svenska politiken är på bukefalos är jag förvånad att ingen kommenterat det.

Kanske tråden borde heta, den svenska politiken från ett vänsterperspektiv?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp