Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sleepy

Trådstartare
Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes.

Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en elräkningsakut, för att kunna dela upp elräkningarna och ett elstöd som även inkluderar elområde 1 och 2. Det skulle ju vara väldigt välkommet, nu när det dröjer till februari med utbetalning av elstödet och norra delen av landet också fått skyhöga räkningar.

 
Hehehe jag gillade Maggans tal idag, kroppsspråket blev ännu bättre med röda Lovikka-vantar på.

Och jag håller med om att en elräkningsakut kommer bli nödvändig så att ekonomin inte kexar ihop totalt, vi riskerar ju en helt ny grupp strukturellt bostadslösa annars (fd husägare som inte längre har råd med elräkningarna trots god ekonomi tidigare), och fort kommer det gå. Det är ju inte som att det finns gott om lediga lägenheter direkt...
 
Jag orkar inte följa politiken längre. Idiotin verkar inte ha några gränser och ryggraden hos statsministern och övriga ministrar känns obefintlig. Hur har ett gäng sådana här pajaser kunnat bli ansvariga för Sverige? (Och nej jag gillade inte Reinfeldt men det var i alla fall en regering av folk och inte clowner)
 
Jag orkar inte följa politiken längre. Idiotin verkar inte ha några gränser och ryggraden hos statsministern och övriga ministrar känns obefintlig. Hur har ett gäng sådana här pajaser kunnat bli ansvariga för Sverige? (Och nej jag gillade inte Reinfeldt men det var i alla fall en regering av folk och inte clowner)

Ett gäng pajasar och lättlurade klassförrädare röstade på dom.
 
Jag funderar på hur mycket vi väljare är orsaken till hur det ser ut. Uppenbart är ju att tillräckligt stor andel av väljarkåren vill ha politiker som kommer med orealistiska förslag, och som bara ser till sitt eget bästa. Partier som försöker vara mer sansade i sin framtoning får inget stöd.
 
Jag orkar inte följa politiken längre. Idiotin verkar inte ha några gränser och ryggraden hos statsministern och övriga ministrar känns obefintlig. Hur har ett gäng sådana här pajaser kunnat bli ansvariga för Sverige? (Och nej jag gillade inte Reinfeldt men det var i alla fall en regering av folk och inte clowner)

Verkligen. Jag står i allmänhet åt vänster men tidigare höger-konservativa regeringar har ju iaf haft regeringsdugligt folk som tex Reinfeldt och Bildt (en behöver inte gilla folk för att erkänna deras kompetens).

Sittande regering är en skam för vårt land anser jag och det har inget med deras partifärger att göra.
 
Jag funderar på hur mycket vi väljare är orsaken till hur det ser ut. Uppenbart är ju att tillräckligt stor andel av väljarkåren vill ha politiker som kommer med orealistiska förslag, och som bara ser till sitt eget bästa. Partier som försöker vara mer sansade i sin framtoning får inget stöd.
En stor del men medierna har även tappat riktningen totalt och sitter som megafoner och skriker ut lögnerna de blir matade med istället för att göra sitt jobb vilket är att granska makten. Det ställdes extremt kritiska frågor i valrörelsen utan det var oneliners och halleluja hela vägen.

Edit: La till lite för att förtydliga
 
Jag känner flera som röstat på det vinnande blocket som trott på politikerna när de sa att de var överens och både kunde sänka bensinpriset och ge elstöd så fort de fick makten. Ingen är särskilt imponerad av vad de hittills fått se.
 
Jag känner flera som röstat på det vinnande blocket som trott på politikerna när de sa att de var överens och både kunde sänka bensinpriset och ge elstöd så fort de fick makten. Ingen är särskilt imponerad av vad de hittills fått se.
Men hur mycket hade förra regeringen uträttat före jul under det valåret? Håll ut ett tag till så kommer du nog få se på införlivade vallöften.
 
Men hur mycket hade förra regeringen uträttat före jul under det valåret? Håll ut ett tag till så kommer du nog få se på införlivade vallöften.
And here we go again.

I förra valet var majoriteten extremt oklar och man slet hårt för att få till ett regeringsunderlag... det tog ända till den 18 januari innan regeringen bildades och TRE omröstningar om statsministerposten.
Givetvis hade inte den regeringen genomfört något före jul eftersom det inte fanns någon regering.

Den här regeringen påstod innan valet att de var så överens och allt var uttänkt och ändå klarar de inte av att följa varken sin tidsplan eller uppfylla sina löften. Skillnaden är monumental

Ibland undrar man hur folk tänker eller om de tänker innan de sprider dynga på nätet :banghead:
 
And here we go again.

I förra valet var majoriteten extremt oklar och man slet hårt för att få till ett regeringsunderlag... det tog ända till den 18 januari innan regeringen bildades och TRE omröstningar om statsministerposten.
Givetvis hade inte den regeringen genomfört något före jul eftersom det inte fanns någon regering.

Den här regeringen påstod innan valet att de var så överens och allt var uttänkt och ändå klarar de inte av att följa varken sin tidsplan eller uppfylla sina löften. Skillnaden är monumental

Ibland undrar man hur folk tänker eller om de tänker innan de sprider dynga på nätet :banghead:
Håll bara ut, du kommer snart också få uppleva ändrad politik :) Allt kommer bli bra till slut.
 
Men hur mycket hade förra regeringen uträttat före jul under det valåret? Håll ut ett tag till så kommer du nog få se på införlivade vallöften.
Tänker regeringen skjuta upp julen? Vallöftet var pengar före jul.

Förra regeringen, om man nu menar den som tillträdde efter förra valet och inte förra regeringen som var den som tillträdde då miljöpartiet hoppade av, tillträdde 18/1 och då var julen redan passerad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp